Evaluaţi acest articol
(43 voturi)
11 comentarii

După ce, în 2020, în calitate de premier, a vizitat șantierul podului peste Dunăre ce va lega Galațiul și Brăila de malul din Tulcea, liderul PNL Ludovic Orban s-a întors sâmbătă, 22 mai, de această dată în calitate de președinte al Camerei Deputaților, pentru a discuta cu constructorii despre evoluția celui mai important proiect de infrastructură derulat în România în ultimele trei decenii.

Reprezentanții companiilor Astaldi, din Italia și IHI Infrastructure System, din Japonia – ce și-au adjudecat în 2018 construirea proiectului lansat de CNAIR – i-au prezentat lui Ludovic Orban pașii care s-au făcut până în prezent în derularea proiectului.

După cum v-am informat în paginile ziarului ”Viața liberă”, turnurile de susținere a podului suspendat, înalte de 192 de metri, au fost deja finalizate, iar în prezent se lucrează intens la blocurile de ancoraj și la pregătirea platformei cu ajutorul căreia vor fi trase cablurilor de susținere, cu o greutate de peste 6.700 tone. Podul ar urma să aibă o lungime de aproape doi kilometri, iar calea de rulare va fi formată din 80 de segmente de tablier, fiecare cu o lungime de 25 de metri și o greutate de 250 tone.

Dincolo de calitățile tehinice absolut remarcabile ale podului ce cu siguranță va deveni o emblemă a zonei Galaț – Brăila, toată această investiție – de aproape 500 milioane de euro, din fonduri europene, cu tot cu legăturile rutiere – va avea un rol major în revigorarea economică a regiunii. Acesta este, de altfel, și motivul pentru care Ludovic Orban a ținut să facă această vizită de lucru, pentru a se asigura că lucrurile sunt în ordine, iar constructorii nu întâmpină impedimente în derularea proiectului.

”Este o investiție extrem de importantă, prioritară, care nu trebuie privită izolat.  Practic, scopul acestui pod este mult mai amplu și va reprezenta alături de celelalte investiții care se vor realiza în următorii ani o deschidere a Brăilei, Galațiului, a întregului areal către toate arterele importante și coridoarele de transport transeuropene. Mă refer aici la legătura cu portul Constanța, la legătura cu A7 (viitoarea Autostradă Moldova) prin drumul expres Brăila – Buzău și drumul expres Brăila – Focșani, dar mai departe și legătura cu coridorul IV de transport paneuropean.

Adică, să înțeleagă bine brăilenii, gălățenii și tulcenii – se vor putea sui în mașină și să ajungă pe autostradă până la granița de vest, să ajungă pe autostradă sau drum expres până la Constanța sau să ajungă spre nord-estul Europei!”, a subliniat Ludovic Orban.

Liderul liberal a precizat că o infrastructură modernă de transport va fi un catalizator pentru atragerea în zona Galați-Brăila a noi fluxuri de marfă și va fi un suport pentru atragerea de noi investiții și, implicit, pentru dezvoltarea economică a zonei.

Pe de altă parte, dacă podul suspendat peste Dunăre va duce la îndeplinierea dorinței locuitorilor din Galați și Brăila de a avea o legătură directă cu Tulcea, Ludovic Orban pare a fi uitat de promsiunile din noiembrie 2020, din campania electorală, când, în urma discuțiilor cu colegii liberali gălățeni, discuții prezentate pe larg în presă, se părea că PNL sprijină realizarea unui aeroport regional Galați – Brăila.

”Nu pot să vă dau detalii... E o decizie strategică ce trebuie luată de autoritățile locale, împreună cu Ministerul Transporturilor.  Pe de altă parte, odată cu acest pod, este posibil ca aeroportul din Tulcea să fie practic foarte important, pentru că, dacă ajungi să faci mai puțin de o oră până la aeroport, aproape că nu are rost să dezvolți o infrastructură aeroportuară suplimentară. Sigur, trebuie analizat... În general, eu am fost prudent în afirmații, pentru că a costrui un aeroport reprezintă o investiție importantă care trebuie să fie luată pe baza unor studii de fezabilitate, a unor studii de trafic, inclusiv a unor analize a unor multor factori, decizia trebuie analizată cu mare atenție de Ministerul Transporturilor”, a declarat Ludovic Orban.

În fine, vorba cuiva, ”hai să terminăm întâi podul”! Și poate că, până în 2023 – nu doar în promisiuni electorale – ideea unui aeroport regional va căpăta mai multă consistență. Nu de alta, dar concenatrarea urbană Galați – Brăila este cea mai mare după București.

Foto și video: Ovidiu Amălinei

Citit 17378 ori Ultima modificare Marți, 15 Iunie 2021 12:22

11 comentarii

  • postat de Alicante Marți, 25 Mai 2021 09:31 82.79.132.*** Link la comentariu
    0
    2

    Bravo gandire a la Orban! Cap ai minte ce-ți mai trebuie!

    Raportează
  • postat de Vali Duminică, 23 Mai 2021 21:57 89.136.0.*** Link la comentariu
    6
    9

    Daca un politician spune direct ca deocamdata nu se face aeroport la Galati, Braila, localnicii sar in sus de suparare.
    Tulcea are aeroport si nu este un mare plus pentru orasul Tulcea. Bacaul are aeroport si n-au explodat investitiile in zona.
    In schimb as obliga toti politicienii din Galati si Braila sa mearga la serviciu, la parlament, cu trenul. Masinile doar in judet.
    Cred ca in 2 ani ajungem la Otopeni in 2 ore cu trenul si 2 si 20 de minute la Bucuresti.

    Raportează
  • postat de florin Duminică, 23 Mai 2021 18:11 86.124.200.*** Link la comentariu
    8
    8

    Aeroport este la Tulcea si sta degeaba! Mai putin de o ora distanta cu podul gata!Pentru Galați important este de ex ca in portul Galați să se descarce și incarce containere!Dunărea să aibă senalul navigabil la cote maritime!Si portul legat rutier spre nordul Moldovei !Dar...

    Raportează
  • postat de parere Duminică, 23 Mai 2021 13:21 89.39.81.*** Link la comentariu
    4
    18

    pentru un inginer care a lucrat din 1988 pina in 1991 si dupa aia doar politruc mi se pare prea mult sa-ti pui casca, vesta si sa faci poze ca si cum te pricepi si mai dai si indicatii. asa poze facea si nea nicu.......

    Raportează
  • postat de Marcu D Duminică, 23 Mai 2021 07:20 109.166.132.*** Link la comentariu
    4
    50

    Pt Macarie Banu. Foarte corect ce ați precizat, nu numai ca Galațiul nu are niciun merit în construirea acestui pod, dar absolut niciun politician gălățean. Ori ce vedem în poze? Niște politruci, neica nimeni care nu au pus două paie cruce la acest obiectiv. Sa nu uităm că un rol crucial pentru acest pod l-a avut fostul premier, brăileanul Mihai Tudose. Stimați politicieni (de toate culorile) care va trageți în poze pe diverse șantiere, pentru care nu aveți niciun merit, sunteți o rușine. Toate aceste mascarade sunt pentru interesul vostru personal sau de grup.

    Raportează
  • postat de ADERIN Sâmbătă, 22 Mai 2021 23:51 5.13.161.*** Link la comentariu
    6
    34

    GRESIT ... aeroprtul se va contrui dar cum ( raspuns ) , la fiecare campanie fiecare va promite marea cu sarea dar , doar in gand, pe de alta parte Galatiul si Braila sunt intr-o coasta a Romaniei , de ci nu e un punct de interes prea mare , pe de O alta parte cei care ne conduc sunt preocupati doar sa foloseasca egoul la toate timpurile.
    Acestia nu sunt oameni.

    Raportează
  • postat de Declaratia CETATEANULUI TURMENTAT !!! Sâmbătă, 22 Mai 2021 23:36 77.111.246.*** Link la comentariu
    9
    51

    "Adică, să înțeleagă bine brăilenii, gălățenii și tulcenii – se vor putea sui în mașină și să ajungă pe autostradă până la granița de vest"

    CE TREABA AU GALATENII SA TREACA PODUL CA SA AJUNGA LA TIMISOARA, ARAD, ORADEA ?!!!

    Raportează
  • postat de pro Sâmbătă, 22 Mai 2021 22:59 5.13.138.*** Link la comentariu
    24
    41

    PNL va primi voturi de la galateni cand va sustine cu subiect, predicat si bani infiintarea aeroportului.
    Se aude, domnule Orban ?

    Raportează
  • postat de macarie banu Sâmbătă, 22 Mai 2021 21:49 95.76.3.*** Link la comentariu
    9
    59

    sa le explice cineva ca podul aduce venituri brailenilor,totusi.Nea Dobre si ceilalti erau prezenti doar datorita prezentei sefutzului.....Galatiul nu are nici un merit cu podul asta.....

    Raportează
  • postat de contra aeroport Sâmbătă, 22 Mai 2021 21:27 5.13.140.*** Link la comentariu
    26
    56

    Ce credeti ca va aduce un ipotetic aeroport aici? Lapte si miere? Dimpotriva, va fi o gaura neagra in bugetul autoritatilor locale, care vor plati o data constructia, iar apoi costurile imense de operare.
    Ce companii credeti ca vor opera de aici? Companii mari pe plan international? Cine sa le plateasca biletele scumpe?
    Clientela in zona e cea care prefera biletele de, chipurile, 10 euro de la Ryanair si Wizz. Cum credeti ca o companie isi permite sa lanseze, fie si in numar limitat, bilete la preturi asa mici? Bineinteles ca neplatind taxele de aeroport, care nu sunt mici, fortand mana autoritatilor locale, care n-au incotro, din lipsa de companii doritoare sa opereze pe aeroporturile lor.
    O caruta de bani constructia aeroportului, o caruta de bani operarea lui, fara taxe de aeroport incasate substantial, fara beneficii economice aduse comunitatii. Ce oameni de afaceri vin cu Ryan si Wiz? care nu ofera conexiuni si orar predictibil? Ce beneficii aduc comunitatii faptul ca unii pleaca mai usor in city-break sau la munca in strainate?
    Cat timp mai aveti de gand sa rostogoliti gogoasa cu concentrarea Gl-Br a doua dupa Bucuresti? Zona metropolitana Cluj ne-a depasit de mult.
    Si nu, un aeroport nu va rezolva problema.
    Avem sub 230 de km pe cale ferata pana la Otopeni. O modernizare a liniei pentru o viteza de 230 km/h ca in Austria, nu ca in Franta/Germania/Italia/Spania, nu, ceva rezonabil care se poate face si la noi ar reduce timpul pana la aeroport in sub o ora.
    Daca nu e prea mult pentru noi 230 km/h, macar sa o modernizeze la 160 km/h cum se face acum pe coridorul Brasov-Arad-granita si tot ieste 1h30' pana la aeroport, un timp mai mult decat decent si mult mai mic decat poti scoate cu masina.
    Conexiunile si varietatea de oferta pe care o ofera Otopeniul nu va putea fi egalata niciodata de un iluzoriu aeroport Gl-Br.
    Preluati si rostogoliti in presa toate ideile fara acoperire lansate candva de politicieni (ca sa arate ca , vezi Doamne, fac si ei ceva) fara o minima documentare/cercetare despre ce inseamna constructia si operarea unui aeroport.

    De ce s-a desfiintat aeroportul in 1958? Pentru ca pur si simplu nu era rentabil, distanta pana la Otopeni era prea mica, calea ferata era mult mai eficienta.
    Nu, nu l-au desfiintat rusii ca era prea aproape de granita lor, ca asa trebuiau sa le desfiinteze si pe cele din Iasi, Suceava, Satu Mare, Tulcea.

    Raportează
  • postat de Emil Popa Sâmbătă, 22 Mai 2021 21:16 109.130.160.*** Link la comentariu
    26
    57

    Ideea unui aeroport în zona Brăila Galați nu este rentabilă economic.
    Un zbor sub 200 km înseamnă pierderi pentru companiile aeriene. Consumul cel mai mare de combustibil este la decolare până atingi plafonul de croazieră după care consumul scade. Ori la 800 km la oră distanța București Galați ar fi atinsă în 15 minute timp echivalent cu atingerea vitezei de croazieră. Rentabilitatea ar putea veni din zboruri internaționale și din zboruri cargo. Dar ce să exporți din Galați și Brăila? Industrie alimentară nu mai avem, pește nu, doar promisiuni politice exagerate.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.