Primăria dă afară patru şefi, dar pune în loc alţi cinci

Primăria dă afară patru şefi, dar pune în loc alţi cinci
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Un şef la opt subalterni, acesta este raportul în noua organigramă a Primăriei Galaţi, aprobată la finele lunii iunie de consilierii locali. O noutate ar fi aceea că au fost desfiinţate patru funcții publice de conducere de pe vechea structură și s-au creat cinci funcții publice de conducere noi. Conform documentelor, pentru a se menţine acelaşi număr total de posturi, 478, au fost desfiinţate nouă funcţii vacante, toate de execuţie.

Cu 15 voturi "pentru", două "împotrivă" şi zece abţineri, noua organigramă și statul de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Galați și pentru Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Galați au fost aprobate de aleşii locali. Conform documentelor, organigrama numără în total 478 de funcţii, dintre care 29 sunt funcţii contractuale, iar restul, 449, funcţii publice. În ceea ce priveşte funcţiile publice, 396 sunt "de execuţie", iar 53 - "de conducere".

"12 la sută este procentajul persoanelor de conducere. Ne încadrăm perfect în lege", a declarat, în cadrul dezbaterilor, primarul Ionuţ Pucheanu. A fost contrazis, însă, de consiliera locală USR PLUS Flavia Susnoschi: "După părerea mea, dacă ne uităm la mediul privat, sunt prea multe persoane în funcţii de conducere în raport cu persoanele în funcţii de execuţie". "Sunt foarte multe situaţii în care persoanele cu funcţii de conducere au inclusiv sau efectuează atribuţii de execuţie. Inclusiv pentru persoanele plecate în concediu", a replicat viceprimarul PSD Lucian Andrei.

De ce a fost nevoie de schimbare

"Potrivit Notei de fundamentare, necesitatea aprobării unei noi organigrame și unui nou stat de funcții a apărut pe fondul nevoii de susținere a unor activități care s-au dezvoltat sau urmează să se dezvolte în cadrul structurii organizatorice a instituției. Este vorba despre următoarele activități: atragerea și implementarea de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile, Primăria având în prezent în derulare în diferite stadii proiecte cu o valoare de circa 200 milioane de euro; gestionarea parcărilor rezidențiale; achiziții publice semnificativ sporite pentru realizarea proiectele de investiții asumate; protecția mediului; organizarea de evenimente; încasarea de taxe și impozite locale. Dar subliniem că a fost menținut același număr total de 478 de posturi, stabilit prin organigrama din decembrie 2019", ne-a comunicat, la solicitarea noastră, Biroul de presă al Primăriei.

Ce s-a desfiinţat, ce se înfiinţează

Am fost curioşi să aflăm câte posturi de conducere şi, respectiv, de execuţie au fost desfiinţate sau înfiinţate. De asemenea, am cerut să ni se spună şi care este funcţia publică de conducere nou creată, având în vedere că în vechea organigramă apăreau 52 de asemenea posturi, iar în noua organigramă sunt 53. Şi, fireşte, am întrebat cum va fi ocupată această funcţie.

"Au fost desființate patru posturi de conducere și 11 posturi de execuție. Astfel, au fost desființate următoarele funcții publice de conducere de pe vechea structură: șef birou Biroul Coordonare Lucrări și Intervenții, șef serviciu Serviciul Închirieri, Concesiuni, Vânzări Terenuri, Cabinete Medicale, șef birou Biroul Evidență și Gestiune a Patrimoniului, șef birou Biroul Control Financiar de Gestiune, Securitate și Sănătate în Muncă", ne-a transmis Primăria.

"Nu se poate identifica o anumită funcție de conducere care este în plus față de structura aprobată în decembrie 2019, întrucât vorbim despre patru funcții publice de conducere de pe vechea structură care se desființează și se creează alte cinci funcții publice de conducere noi. Au fost înființate cinci posturi de conducere și zece posturi de execuție. Astfel, au fost înființate următoarele funcții publice de conducere: șef birou Biroul Elaborare și Implementare Proiecte de Dezvoltare, șef birou Biroul Protecția Mediului, Monitorizare și Reglementare, șef serviciu Serviciul Închirieri Terenuri, șef birou Biroul Concesiuni, Vânzări Terenuri, Cabinete Medicale și șef serviciu Serviciul Organizare Evenimente.

Posturile vacante vor fi ocupate printr-una din modalitățile de ocupare prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ", ne-a comunicat Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați.

Important este ca noua structură să-şi facă treaba mai eficient, mai repede şi mai bine decât cea precedentă!

Citit 8174 ori Ultima modificare Joi, 08 Iulie 2021 00:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.