Cum se cere intrarea în legalitate a balcoanelor de la parterul blocurilor
Foto: Marian Calestru

Cum se cere intrarea în legalitate a balcoanelor de la parterul blocurilor
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Potrivit Primăriei municipiului Galaţi, începând din luna august 2021 se vor putea depune documentele pentru intrarea în legalitate a balcoanelor executate fără autorizații la parterul blocurilor. Este vorba despre punerea în aplicare a prevederilor Hotărârii Consiliului Local nr. 187/15.04.2021, privind aprobarea procedurii de reglementare a unor construcții executate fără autorizație de construire.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, extinderile la parterul blocurilor, edificate anterior datei de 1 ianuarie 2018, fac obiectul unei hotărâri de Consiliu Local votate în luna aprilie a acestui an. Aceasta reglementează existența și ocuparea domeniului privat al unității administrativ-teritoriale de anumite construcții, extinderi ale unor spații de locuit sau spații cu altă destinație decât cea de locuință, realizate fie prin procedura schimbării de destinație, fie din construcția inițială, aflate la parterul blocurilor, realizate fără autorizație de construire.

Procedura de reglementare se desfășoară în două etape distincte: clarificarea regimului juridic al terenului pe care este edificată construcția în cauză și acordarea unui drept de folosință, cu titlu oneros, asupra terenului ocupat de construcția executată fără autorizație de construire; eliberarea adeverinței privind edificarea construcției, în vederea înscrierii dreptului de proprietate în cartea funciară.

"În prima etapă, persoanele care solicită intrarea în legalitate trebuie să depună la sediul Primăriei o solicitare privind încadrarea construcției în prevederile regulamentelor locale de urbanism. Cererea trebuie să fie însoțită de următoarele documente: ridicare topografică în sistem STEREO 70, atât pentru extinderea propusă spre reglementare, cât și a balconului de la etajul superior (proiecție la sol), un plan de situație și fotografii de la fața locului”, precizează Primăria într-un comunicat de presă.

„Suprafața construită a extinderii trebuie să fie în limita proiecției balconului de la etajul superior, construit cu autorizație de construire, împreună cu întregul condominiu. Prin excepție, se permite ca suprafața construită a extinderii să fie cu maxim 50 la sută mai mare față de suprafața balconului de la etajul 1”, precizează hotărârea Consiliului Local, care subliniază că procedura de reglementare nu se aplică extinderilor edificate în zone protejate istorice sau naturale!

„Documentele din prima etapă se pot depune la sediul Primăriei municipiului Galați începând din data de 2 august 2021, în fiecare zi de luni, între orele 9,00 și 12,00, și miercuri, între orele 13,00 și 16,00”, transmite administraţia locală.

Ce urmează

Abia după ce vor obţine adresa eliberată de Primărie, prin Instituția Arhitect Șef, din care rezultă încadrarea construcției în prevederile regulamentului, proprietarii vor putea solicita clarificarea regimului juridic al terenului și acordarea unui drept de folosință, cu titlu oneros, asupra suprafeţei ocupate de construcția respectivă. Constituirea acestui drept se va face prin contract de superficie, pe o durată de 25 de ani.

Taxa pentru eliberarea adeverinţei de atestare a edificării construcţiei este în cuantum de 200 de lei cu TVA.

Hotărârea Consiliului Local nr. 187/15.04.2021 privind aprobarea procedurii de reglementare a unor construcții executate fără autorizație de construire este disponibilă pe internet, la adresa http://relink.ro/fMxwb.

Fotografiile sunt realizate pe raza municipiului Galaţi, la extinderi vizibile la parter de bloc şi folosite cu titlu ilustrativ. Extinderile din imagini pot avea toate documentele necesare.

Citit 11260 ori Ultima modificare Sâmbătă, 24 Iulie 2021 16:28

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.