Goana după un bilet de călătorie cu Transurb

Goana după un bilet de călătorie cu Transurb
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Achiziționarea unui bilet de călătorie cu Transurb, în anumite zone ale orașului, se poate transforma într-o aventură, după cum ne-a sesizat, recent, o cititoare. Și asta deoarece funcționarea aparatelor care distribuie titluri de călătorie (TVM) se dovedește, adesea, a fi o loterie. Iată cum răspunde compania publică de transport situației semnalate, care nu este, cu siguranță, singulară.

„Cu privire la posibilitatea achiziționării unui tichet de călătorie pentru mijloacele de transport în comun aferente zonelor Țiglina III și Țiglina IV, vă aduc la cunoștință că, de ceva timp, este închis punctul de încasare de la fostul capăt de traseu 9. La următoarea stație spre Țiglina I, punctul de ticketing este defect, în stația Kaufland nu este punct de încasare. Cei din zona respectivă cum pot utiliza mijloacele de transport dacă nu dețin abonament?”, ne întreabă gălățeanca în mesajul transmis pe adresa redacției.

La rândul nostru, am transmis sesizarea către Transurb și vă prezentăm, în continuare, răspunsul companiei publice de transport în comun.

Personalul, repartizat la chioșcurile cu trafic ridicat

„Cu privire la programul de funcționare al cabinei din stația Țiglina III, vă informăm că, în mod constant, se analizează raportul de activitate care cuprinde situația vânzărilor și fluxul de călători și s-a constatat că volumul vânzărilor și, totodată, fluxul de călători sunt foarte scăzute, motiv pentru care, lunar, în baza unor grafice de lucru, personalul activ este repartizat la punctele de vânzare cu trafic ridicat de călători.

De asemenea, specificăm faptul că, la capătul traseelor 9 și 104, este amplasat un aparat de distribuire titluri de călătorie (TVM - ticket vending machine n.r.) care poate fi utilizat pentru achiziționarea biletelor cu QR code și încărcare/reîncărcare carduri de transport. În urma verificărilor efectuate, vă informăm că, cel puțin în ultima lună, nu au fost semnalate probleme de funcționare la acest TVM. Referitor la TVM-ul amplasat în stația Minion (la care face referire petenta), vă precizăm că este funcțional și că nu au fost necesare reparații care să dureze un timp îndelungat”, ne-a comunicat SC Transurb SA.

Câte dintre automatele de bilete funcționează

Potrivit operatorului de transport, „din totalul de 89 de TVM-uri amplasate pe traseele de transport public, un procentaj de maximum 10 la sută din acestea pot prezenta defecțiuni din cauze independente de noi, precum: lipsă tensiune, vandalizare, blocarea prin introducerea de obiecte diverse în fanta destinată cardului sau a bancnotelor/monedelor (monede din alte țări, carduri bancare, bucăți de plastic, bucăți de lemn, cartoane, frunze etc.).

Atât societatea noastră, cât și compania care a pus la dispoziție acest sistem au formată o echipă specializată, disponibilă zilnic de la ora 6,00 până la ora 22,00, în vederea asigurării mentenanței acestor automate. În urma primirii alertelor în sistem sau a sesizărilor venite din partea călătorilor, echipa de mentenanță se deplasează pe traseu în vederea remedierii defecțiunii, astfel că TVM-ul în cauză este repus în funcțiune în cel mai scurt timp. În măsura în care repunerea în funcțiune a unor aparate depinde de o serie de factori externi, pot exista situații în care repararea acestora să necesite un timp mai îndelungat”.

Cine a decis unde sunt necesare TVM-uri

„Legat de amplasarea aparatelor de eliberare bilete cu QR code și încărcare/reîncărcare carduri de transport (TVM) vă precizăm că, sistemul de e-ticketing a fost implementat de către Municipiul Galați, investiție realizată prin fonduri europene - Programul Operaţional Regional 2014-2020, iar amplasarea acestora a fost stabilită în urma unei analize privind gradul de încărcare călători din fiecare stație.

Pe ruta traseului 9, respectiv, 104, între capăt de linie Cimitirul ”Sf. Lazăr” și Țiglina I, sunt amplasate TVM-uri în stația Cimitirul ”Sf. Lazăr”, stația Minion, stația Țiglina I și Țiglina II. Singura stație în care nu este TVM este stația Kaufland, tocmai din cauza fluxului scăzut de călători care urcă sau coboară din mijloacele de transport în comun”, precizează operatorul de transport în comun.

Soluții alternative

„În ceea ce privește mențiunea făcută de petentă și anume «Cei din zona respectivă cum pot utiliza mijloacele de transport dacă nu dețin abonament?», pentru a veni în întâmpinarea și sprijinul călătorilor, vă informăm că, pe lângă cele 89 de TVM-uri amplasate pe traseele de transport din Galați, achiziționarea titlurilor de călătorie se poate face prin intermediul site-ului web www.transportgalati.ro, aplicației disponibilă pe Google Play - transportgalati, prin transmiterea unui SMS la numărul de telefon scurt 7530 și la cabinele aparținând societății Transurb.

De asemenea, cardul de transport se poate încărca cu credit (portofel electronic), iar suma încărcată poate fi utilizată oricând are nevoie călătorul să circule cu mijloacele de transport în comun. Prețul unei călătorii este de 2,00 lei (inclusiv TVA), valabilitatea unei călătorii fiind de 60 de minute, indiferent de câte mijloace de transport sunt schimbate (cardul se validează în fiecare autobuz/troleibuz/tramvai schimbat)”, a mai transmis SC Transurb SA.

Citit 4211 ori Ultima modificare Marți, 17 Mai 2022 02:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.