Finanţare europeană pentru drumul expres Brăila - Galați. Constructorul nu a întrerupt lucrul

Finanţare europeană pentru drumul expres Brăila - Galați. Constructorul nu a întrerupt lucrul
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

După amenințările cu oprirea lucrărilor de construcție, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a venit cu două vești bune privind drumul expres Brăila - Galați: se lucrează și s-a semnat contractul de finanțare europeană.

Printr-o postare pe pagina sa oficială de Facebook, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, pe 12 iulie 2022, că "UMB lucrează acum pe aproape toate șantierele! Asta deși constructorul a încercat să lase de înțeles că va opri total activitatea pe toate șantierele, în ciuda contractelor semnate și a termenelor asumate".

Conform CNAIR, ultimul pe lista șantierelor pe care UMB lucrează este drumul expres Brăila - Galați. "Excepție fac șantierele de pe Autostrada Transilvania, respectiv loturile Nădășelu - Mihăiești și Mihăiești - Zimbor, unde muncitorii UMB nu s-au prezentat de luni la muncă". 

"UMB, care are contracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA), este singurul constructor din România care a cerut până acum, pe de o parte, rezilierea amiabilă a unor contracte, iar pe de altă parte a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor de pe două șantiere. De altfel, cele două șantiere ale UMB de pe Autostrada Transilvania sunt singurele din România de pe care întregul personal lipsește nemotivat, încă de la începutul acestei săptămâni.

Creșterea prețurilor provocate de situația geopolitică actuală este resimțită de toți constructorii care lucrează pe șantiere în România, dar niciun alt constructor nu a încetat lucrul. Trebuie precizat că România a inițiat în premieră o legislație care să vină în sprijinul antreprenorilor, astfel încât aceștia să resimtă cât mai puțin șocul scumpirii materialelor de construcție.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, împreună cu companiile pe care le coordonează, a sprijinit Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) să elaboreze OUG 64/2022 privind formula de escaladare a prețurilor la materialele de construcție. De asemenea, a sprijinit MIPE să elaboreze un nou act normativ care va clarifica mai multe aspecte legate de escaladarea prețurilor, care urmează să fie aprobat de Guvern.

În ceea ce privește contractele semnate cu CNAIR, în afară de șantierele UMB și ale Tirena Scavi (care nu lucrează din alte considerente), la ora actuală în România mai sunt deschise 20 șantiere, pe care lucrează constructori din România, Austria, Italia, Turcia, Japonia și Grecia, care nu au întrerupt lucrările", precizează CNAIR, în postarea de pe Facebook.

Contract pentru fonduri europene

Potrivit comunicatului de presă de pe portalul instituției, CNAIR, în calitate de beneficiar al finanțării, și Ministerul Transporturilor, în calitate de organism intermediar pentru transport, au convenit, în data de 10 iulie 2022, încheierea Contractului de Finanțare nr. 145 pentru proiectul "Construcția Drumului expres Brăila - Galați", în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

"Obiectivele specifice ale proiectului sunt: construirea a 10.77 km de drum nou, a unui pod peste canalul irigații la km 6+620 și a unei structuri de tip pod - viaduct - pasaj la km 10+963; reducerea timpului de călătorie pe rețeaua rutiera TEN-T."

"Valoarea totală a proiectului este de 506.438.896 de lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85 la sută contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 308.771.918 lei, 15 la sută contribuție proprie - 54.489.162 de lei, diferența de 143.177.815 de lei reprezentând valoare neeligibilă, inclusiv TVA.

Perioada de implementare a proiectului este de 65 de luni, respectiv, între august 2019 și decembrie 2024, la care se adaugă, dacă este cazul, perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor", se  mai arată în comunicatul CNAIR.

Citit 11623 ori Ultima modificare Sâmbătă, 16 Iulie 2022 00:21

3 comentarii

  • postat de Tecucean
    Vineri, 15 Iulie 2022 08:10
    46.97.169.***
    Sunt bani, drumul expres se va face sigur 100%

    Întrebarea este: ce face politicul Galaţi - Brăila ???

    Trebuie să pregătească neapărat terenul pentru cele două axe care vor folosi acest drum expres BR-GL şi podul dintre ele:

    1) AUTOSTRADA Buzău - Brăila este VITALĂ pentru dezvoltarea economică a judeţului Galaţi ! Este legătura către Buzău - Ploieşti - Braşov - Sibiu - Timişoara - Arad, deci legătura cu UE !

    2) AUTOSTRADA (nu drum expres!!!!) Galați Brăila - Tulcea - Constanţa - Varna.

    Astfel să lege toată Moldova de Vest şi de Est de cel mai mare port de la Marea Neagră!

    Bine axa completă este Focşani - Galaţi Brăila - Tulcea - Constanţa - Varna

    Numai pregatindu-ne de azi putem să le avem mâine.

    Dacă ele nu sunt nici pe hârtie, la factorii decizionali azi.... cum o să prindă contur în realitate??
    1
    15
    Raportează
  • postat de P.
    Joi, 14 Iulie 2022 23:25
    199.255.31.***
    Pana la sfarsitul lucrarii se vor face si cateva vile din bani alocatii.
    19
    15
    Raportează
  • postat de dan
    Joi, 14 Iulie 2022 20:12
    188.24.241.***
    Banii pretinde guvernul ca sunt europeni , dar birocratia romanesca

    Unde sunt relocarile de utilitati (ELECTRICA ) avizele de mediu pentru zona protejata lunca siretului , descarcarea arheologica ..... toate tin de institutiile statului DEGEABA

    ASTEA sunt durerile DX GALATI - BRAILA ...nu constructorul si banii
    5
    30
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.