La Podul peste Dunăre, noi ”săgeți” între Grindeanu și constructor

La Podul peste Dunăre, noi ”săgeți” între Grindeanu și constructor
Evaluaţi acest articol
(18 voturi)

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că speră ca termenul de finalizare a podului care va face legătura dintre zona Galați – Brăila și Tulcea, la sfârșitul lui 2022, să fie respectat, așa cum s-a angajat constructorul, dar că în anumite situații o companie „poate să speculeze aceste declarații ale ministrului și să forțeze soluții tehnice care nu sunt acceptate”.

După cum v-am informat în paginile ziarului ”Viața liberă”, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut, în octombrie, o vizită pe șantierul podului peste Dunăre, ca urmare a controverselor apărute în discuțiile cu constructorul WeBuild privind data de finalizare a lucrării.

La acel moment, WeBuild a și prezentat un grafic de lucrări conform căruia podul ar urma să fie gata până pe 18 decembrie 2022, dar acesta era un termen cu... răspundere limitată, deschis interpretărilor.

Reprezentanții constructorului spuneau că este nevoie de ”un efort comun” pentru respectarea termenului respectiv. Printre altele, constructorul reproșa autorităților că nu le-a fost pus la dispoziție amplasamentul liber de orice sarcini, cu trimitere directă la relocarea unor rețele de utilități.

Problema este însă mai complexă, atât în ceea ce privește costurile, cât și aplicarea unor soluții tehnice, pe unele dintre ele existând divergențe între constructor și CNAIR/ Ministerul Transporturilor.

Pe de altă parte, din punct de vedere oficial, poziția Ministerului Transportului este mai puțin lipsită de nuanțe, rezultă dintr-o serie de declarații făcute recent de Sorin Grindeanu pentru Digi24.ro.Â

„Am considerat necesar să merg acolo (la podul peste Dunăre – n.r.), să fac public acest lucru și au fost și reprezentanții mass-media și am cerut să vină cu un grafic asumat pe care l-au pus pe un panou acolo, i-am rugat pe colegii dumneavoastră din presă să-l filmeze. (Constructorul – n.red.) a spus în continuare, când am fost acolo, că se va da în circulație pe anumite variante la finalul acestui an.

Aceste variante înseamnă: proiectul final, adică pod plus drumuri de legătură, descărcare pe malul brăilean în drumul expres Brăila – Galați, care se finalizează la anul și nu ține de acest proiect - e altă companie, prin contract trebuie să fie finalizat la anul - iar descărcarea principală de pe pod pe malul brăilean ar trebui să vină în acel drum expres; pe malul tulcean sunt două descărcări de pe pod, una pe Măcin și una pe Jijila (...)

În momentul în care un ministru își asumă public  faptul că la sfârșitul acestui an se finalizează un proiect, există anumite companii - nu înseamnă că despre asta vorbesc acum – care pot să speculeze aceste declarații ale ministrului și să forțeze soluții tehnice care nu sunt acceptate, care sunt mai simple, mai ieftine, care nu fac parte din proiect, doar din dorința de a se respecta acea zicere a unui ministru. Dorința mea e că sper să dea (în folosință – n.red.) la sfârșitul acestui an, respectând toate lucrurile asumate prin proiect, pe partea tehnică. Nu pot să spun ca ministru sau premier «acceptați orice ca să circulăm...», nu se poate așa ceva”, a declarat Sorin Grindeanu pentru Digi24.

În același timp, oficialul din Guvern spune că vor fi penalități în cazul în care constructorul nu respectă graficul de finalizare a proiectului.

Pe de altă parte, în timpul vizitei pe șantierul podului peste Dunăre, nici constructorul, nici CNAIR și Ministerul Transporturilor n-au exclus să se ajungă la deschiderea unor acțiuni în instanță în cazul apariției unor litigii ce nu pot fi soluționate pe cale amiabilă.

Foto: Ovidiu Amălinei

Citit 5171 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Decembrie 2022 16:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.