Creșteri substanțiale... dar numai pentru partea superioară a "clasamentului", cel puțin așa reiese din cea mai nouă situație a drepturilor salariale ale personalului, publicată pe site-ul propriu de Primăria municipiului Galați. Este vorba despre o situație întocmită la data de 30 septembrie 2023 și se referă la personalul din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Galați și din cadrul Serviciului Evidența Persoanelor.
Concret, doar patru funcții au beneficiat de majorări față de ultima situație întocmită la 31 martie 2023, despre care ați putut citi în primăvară în ziarul "Viața liberă". Documentele pot fi consultate pe site-ul Primăriei la secțiunea "Transparența veniturilor salariale". Din start, precizăm că vorbim despre salariile de bază, adică despre sumele de la care pornesc retribuțiile pentru funcțiile publice și, respectiv, contractuale din Primăria Galați.
În primăvară, scriam că majorările nu vizează funcțiile de conducere, ci pe cele de execuție, în special din ultimul eșalon: referenți, inspectori, casieri, șoferi și muncitori calificați. Și arătam că indemnizațiile celor care conduc orașul au rămas neschimbate: primar - 18.720 de lei, viceprimar - 16.640 de lei, consilier local - 1.872 de lei. Administratorul public, arhitectul-șef și secretarul general apar cu salarii de bază egale cu indemnizația de viceprimar - 16.640 de lei.
Ei bine, la șase luni de la ultima situație salarială, "reglajul" s-a făcut doar în partea de sus a clasamentului. Astfel, primarul apare cu o indemnizație de 20.700 de lei, viceprimarii - 18.400 de lei, consilierii locali - 2.070, iar administratorul public - 18.400 de lei.
Numai că Primăria are o nouă organigramă aprobată vinerea trecută de Consiliul Local, iar structura de personal va trebui transpusă și în lista salariilor de bază. Pentru că multe dintre birouri se transformă în servicii, pentru șefii acestora va însemna o creștere financiară de 500 de lei a salariului de bază, de la 13.000 la 13.500!