Subvenţia Transurb, motiv de dispută politică

Subvenţia Transurb, motiv de dispută politică
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Directorul Transurb, Genica Totolici (FOTO), spune că dacă tariful biletului de transport s-ar majora doar cu rata inflaţiei, preţul unei călătorii ar ajunge la 1,2 lei *

La recenta şedinţă a Consiliului Local, unul dintre cele mai importante proiecte de hotărâre, rectificarea bugetului municipiului Galaţi pe anul 2010 a fost aprobat la mustaţă cu doar 13 voturi „pentru”, 6 împotrivă şi 5 abţineri. Voturile s-au numărat de două ori, că nu ieşeau la socoteală.

S-au împotrivit ferm cei 6 aleşi PDL prezenţi la şedinţă, iar grupul liberal, cu excepţia lui Maricel Oancea, s-a abţinut.

Bugetul local a fost suplimentat atât la venituri cât şi la cheltuieli cu 3.642.000 de lei. Modificări apăreau în diferite capitole bugetare, dar prevederile care i-au deranjat pe cei 11 aleşi  vizau societatea Transurb: alocarea a 4 milioane de lei pentru acoperirea cheltuielilor cu subvenţia.

La atac! Degeaba

Din start, democrat-liberalii s-au opus rectificării, motivând că nu este necesară o majorare a subvenţiei câtă vreme operatorul local de transport nu a făcut reduceri de personal şi o reformă clară la fel ca toate sectoarele bugetare.

Degeaba a încercat directorul economic al Primăriei, Doina Stamate, să spună că nu e vorba câtuşi de puţin de o majorare a subvenţiei, ci de alocarea unor bani pe care Consiliul Local s-a angajat să-i acorde la începutul anului, ca subvenţie pentru Transurb.

„La aprobarea bugetului municipiului Galaţi, dacă vă amintiţi, am spus din start că nu ne ajung banii, în anumite sectoare, decât până în septembrie. Este absolut necesară această suplimentare pentru a acoperi subvenţia pe care tot Consiliul Local a votat-o pentru Transurb. În plus, să nu uităm că şi TVA s-a majorat cu cinci la sută”, le-a explicat Doina Stamate. Cu votul consolidat al PSD şi PC, rectificarea bugetară a trecut la limită.

„Au votat împotriva a ceea ce votaseră deja în primăvară”

Împotrivirea şi abţinerea aleşilor locali a nedumerit-o pe directoarea Transurb, Genica Totolici. Rectificarea nu constituia o favoare făcută societăţii, ci respectarea unor angajamente asumate de CL:

„În bugetul SC Transurb aprobat anul acesta de către Consiliul Local, subvenţia prevăzută includea şi această diferenţă de 4.000.000 de lei. Anterior, când s-a aprobat în bugetul Primăriei, din lipsă de fonduri, aceeaşi sumă nu a fost prinsă pentru Transurb, dar au spus că ne-o vor da la rectificare”.

„Cei 4.000.000 de lei ni se cuveneau. Au votat împotriva a ceea ce au votat în primăvară. Nu ştiu ce vor. Vor ca gălăţenii să beneficieze de un transport civilizat cum e în toate oraşele din România?”

„În toate marile oraşe Ploieşti, Craiova, Sibiu, Constanţa, Braşov - există subvenţie pentru protecţia socială şi diferenţa de preţ pentru călători. Dacă ar fi să facem biletul la valoarea lui reală, nimeni nu ar mai călători cu mijloacele de transport în comun”.

„Şi în UE se dau subvenţii pentru transportul local. La Rotterdam, am aflat de la directorul regiei de transport care are peste 1.000 de mijloace de transport, că sunt subvenţionaţi 85 la sută. Cheltuielile sunt foarte mari ca să poţi să întreţii un parc auto la nivelul celui pe care îl avem noi”.

„E o adevărată uzină în spatele maşinilor. Tramvaiele nu merg cu aer, au staţiile de redresare cu electricieni care stau zi şi noapte. De unde să mai strângi cureaua?”, ne-a declarat Genica Totolici.

Mai scump sau mai ieftin?

Genica Totolici priveşte nuanţat creşterea tarifului unei călătorii cu Transurb de la 1 leu la 1,5 lei.

„Privaţii nu au majorat preţul de transport din 2005. Noi am avut anul trecut o suplimentare, am trecut de la 75 de bani la 1 leu. Diferenţa a făcut ca în loc să ne crească veniturile, să ne scadă, pentru că au plecat călătorii către operatorul privat”.

„O creştere de tarif nu ne avantajează pentru că suntem o regie de transport urban. Dacă îi mărim tariful bietului om, nu ştiu unde ajungem. O posibilitate ar fi să mărim preţul cu rata inflaţiei din 2009 până în 2010, aşa cum spune legea”.

„Majorarea tarifului cu rata inflaţiei ar face ca biletul să coste aproape 1,2 lei, nu 1,5 lei cât e propus. E parcă mai acceptabil. Dar dacă aleşii decid majorarea preţului la bilete, eu trebuie să accept”, ne-a declarat Genica Totolici.

Citit 1180 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.