Se scumpeşte curăţenia

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Aleşii locali au decis că, în 2011, merităm şi ne permitem să plătim aceleaşi taxe şi impozite ca în 2010. Excepţie fac taxa de habitat, care va fi cu trei lei mai mare, şi nou-introdusele taxe speciale pentru eliberarea în regim de urgenţă a unor certificate sau autorizaţii de către Instituţia Arhitect Şef.

La fel

Concret, s-a stabilit menţinerea impozitelor şi taxele locale în sume fixe la nivelul practicat în anul 2010 şi aplicarea aceloraşi cote de impozitare.

Rămân neschimbate şi taxele speciale pentru finanţarea activităţii de ecarisaj, taxa pentru staţiile fixe pentru telefonia mobilă şi taxele pentru eliberarea în regim de urgenţă a certificatelor de atestare fiscală şi a fişelor pentru înmatricularea mijloacelor de transport.

Singura care face notă discordantă este taxa specială de habitat care creşte cu trei lei, de la 47 de lei de persoană pe an la 50 de lei de persoană pe an şi este necesară pentru acoperirea cheltuielilor cu colectarea, transportul şi depozitarea deşeurilor menajere.

Cei trei lei se încadrează în limita indicelui de inflaţie. Suntem însă avertizaţi că, ulterior, această taxă poate fi modificată în funcţie de tariful pentru activitatea de depozitare la depozitul realizat prin proiectul ISPA.

Taxe noi

Aleşii au fost de acord cu introducerea taxelor speciale pentru eliberarea la urgenţă a certificatului de nomenclatură stradală, a certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire-desfiinţare, propunerea venind de la Instituţia Arhitect Şef, condusă la acea dată de Florentina Iugan.

Eliberarea certificatului de urbanism de informare se va face în cinci zile şi va costa 50 de lei. Eliberarea certificatului de urbanism în scopul construirii sau demolării se face în zece zile şi costă 100 de lei.

În 10 zile lucrătoare, calculate de la data depunerii documentaţiei complete, se eliberează autorizaţia de construire-desfiinţare pentru investiţii de până la 1.000.000 de lei inclusiv.

„Afacerea” costă 500 de lei plus 10 la sută din cuantumul taxei de autorizare. Pentru investiţiile de peste 1.000.000 de lei eliberarea autorizaţiei de construire/demolare se face tot în zece zile şi costă 500 de lei plus 5 la sută din cuantumul taxei de autorizare.

Eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă durează cinci zile şi costă 15 lei pentru persoane fizice şi 50 de lei pentru persoane juridice.

Trebuie spus că documentele amintite se eliberează numai pentru investiţiile noi şi că plata acestor taxe nu îl scuteşte pe solicitant de plata taxelor de bază stabilite conform Codului fiscal pentru eliberarea certificatelor şi autorizaţiilor respective.

Nu fac obiectul emiterii în regim de urgenţă certificatele sau autorizaţiile de construire-desfiinţare pentru intrarea în legalitate. De ce era nevoie de ele?

Sumele se încasează într-un cont distinct şi  sunt folosite de Instituţia Arhitect Şef pentru asigurarea bazei materiale, precum şi pentru  suplimentarea  fondurilor alocate anual  pentru achiziţionarea de studii şi documentaţii de urbanism.

Şi, ca să încheiem cu nişte veşti bune, vă spunem că se menţine acordarea bonificaţiilor de 10 la sută pentru persoanele fizice care achită integral, la primul termen de plată, impozitul pe clădiri, impozitul pe teren , respectiv impozitul pe mijloacele de transport.

De asemenea, se păstrează şi facilităţile acordate persoanelor fizice cu venituri reduse sau celor care execută lucrări de reparaţii la imobile.

Citit 669 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.