Centura, pe ultimul drum electoral
Foto: Foto: Sorin Pană

Centura, pe ultimul drum electoral
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  •  Primăria ar trebui să repare gropile de pe „Centură”
  •  Anul viitor, tecucenii vor avea un drum ocolitor
  •  La Galaţi abia se gândeşte ruta

Municipiului Galaţi nu are nici măcar acum, după 22 de ani de la Revoluţie, un drum de centură. Breteaua amenajată pe partea de vest a oraşului nu are o continuare firească, normală, astfel încât să încercuiască total Galaţiul. Mai există o parte de „drum ocolitor”, în zona de nord-est (de la Calea Prutului către Lacul Brateş – strada Macului), însă nici aceasta nu întregeşte inelul care se presupune a fi centura Galaţiului. Una din cele mai nenorocite zone de traversat este chiar cea de la capătul străzii Macului (dinspre Calea Prutului). Gropile numeroase şi adânci fac să salte TIR-urile, iar liniile CFR care traversează şoseaua complică situaţia. „Vom repara zona. Am început însă reparaţia străzilor cu mixtură asfaltică la cald mai întâi în Micro 20, 21 şi vom continua cu Micro 19, 18. Vom merge, treptat, către zona veche a oraşului, nu este normal să lucrăm haotic, în diferite puncte ale oraşului”, a explicat Adrian Mirică, din cadrul Direcţiei Tehnice a Primăriei.  

Ne-a luat-o Tecuciul înainte!

Cârpelile nu ţin, însă, loc de drum de centură. Din păcate, necesitatea unui astfel de obiectiv este discutată de politicieni numai în anii electorali. Ca şi în 2008, şi acum proiectul drumului de centură al Galaţiului este adus în discuţie. Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a anunţat pe 10 martie că în şapte luni se va finaliza studiul de fezabilitate al drumului de centură al Galaţiului. Vestea bună pentru noi a fost dată la Tecuci, o dată cu vestea proastă: tecucenii ne-au luat-o înainte şi, peste un an şi jumătate, vor avea drum de centură. Pentru cei nici 7 km de şosea, Tecuciului i s-au alocat 12 milioane de euro (fără TVA), din care aproape 70 la sută reprezintă finanţare externă europeană – FEDR, iar restul finanţare de stat. Coincidenţă sau nu, ieri, conducerea CJ Galaţi s-a întâlnit cu reprezentanţii CNADR, cu reprezentanţi ai municipalităţii, protecţiei mediului, poliţiei şi societăţilor de servicii publice (electricitate, gaze, apă, canalizare). Subiectul discuţiei: găsirea unei rute pentru viitoarea centură ocolitoare. Traseul posibil identificat: punctul de frontierǎ Giurgiuleşti – DN2B – Centura de Est a Galaţiului – malul Lacului Brateş (paralel cu calea feratǎ) – DN24D – DJ255A (Gârboavele) ocolirea localitǎţilor Odaia Manolache şi Mihail Kogǎlniceanu – DJ251 – ocolire localitatea Traian – DN 25. Acest lucru ar însemna un drum de 48 de km, amenajat cu aproximativ 205 milioane de lei.

Ca în orice an electoral, să nu uităm de aeroport!

În proiectul european de infrastructură, Galaţiul nu este inclus pe nici unul din coridoarele paneuropene – IV (de la E la V) sau IX (de la N la S). Mai avem însă o şansă: să influenţăm strategia infrastructurii europene (proiectul TEN-T) care se regândeşte în prezent la nivelul Comisiei Europene, astfel încât viitorul buget UE 2014-2020 să aibă fonduri necesare pentru noile obiective. Promisiunea că şi Galaţiul se va afla pe viitoarea hartă a infrastructurii europene au făcut-o şi ministrul Nazare şi deputatul PDL Mircea Toader. Care nu a ezitat să evoce un alt proiect realmente important (dar lipsit de conţinut, în condiţiile în care este folosit pentru imagine doar în campaniile electorale): aeroportul. „L-aş ruga pe domnul ministru ca atunci când va merge la Comisia Europeană ce va gândi şi bugetul viitor, să fie inclus şi Galaţiul, poate gândindu-se şi la o soluţie de aeroport Galaţi-Brăila, care, până la urmă, reprezintă cea mai mare aglomerare urbană după Bucureşti”.

Citit 2967 ori Ultima modificare Marți, 20 Martie 2012 19:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.