Management defectuos la Muzeul de Ştiinţele Naturii
Foto: Foto: Bogdan Nistor

Management defectuos la Muzeul de Ştiinţele Naturii
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Nereguli constatate: sporuri "neajustate" legal şi lipsa unui om special desemnat să se ocupe de achiziţiile publice

Cel mai recent audit comandat de conducerea Consiliului Judeţului la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii a scos la iveală câteva nereguli destul de mari comise de actuala conducere. Vorbim despre faptul că reducerea salariilor din iunie 2010, legiferată de Guvernul Boc, nu s-a aplicat şi pentru un spor salarial încasat de 31 dintre angajaţi (sporul de calculator). Deşi managerul muzeului nu beneficiază de acest spor, ci de o îndemnizaţie stabilită de ordonatorul principal de credite, cei care au efectuat auditul au găsit şi în dreptul lui aproximativ 2.000 de lei în plus la salariu. Comisia de audit a dispus demararea procedurilor legale de recuperare a acestor bani, lucru pe care managerul Camelia Moroianu şi l-a asumat.

O altă neregulă constată la finalul auditului şi trecută în raport se referă la faptul că un angajat al Muzeului a fost menţinut interimar într-o funcţie timp de... şapte ani. Explicaţia managerului Camelia Moroianu a venit şi în acest caz: "Până în noiembrie 2011 nu a existat niciun cadru legal şi nici resurse bugetare pentru organizarea unui concurs. După efectuarea modificărilor legislative se va putea opta fie pentru demararea procedurilor de organizare a concursului, fie de modificare a organigramei", spune Camelia Moroianu.

Achiziţiile publice, fără control!

Cea mai gravă deficienţă constatată este însă faptul că nimeni din muzeu nu a avut delegate din partea managerului competenţe pe parte de achiziţii publice. Au fost doar câteva desemnări verbale, care nu au însă nicio valoare. În aceste condiţii, numai în 2011, 37 din cele 38 de achiziţii publice s-au făcut prin atribuire directă, încălcându-se astfel Ordonanţa 34, care spune că cel puţin 40% din achiziţiile publice trebuie să se facă prin SEAP. "În 2010 au fost restructurate 29 de persoane, iar în 2011 au plecat şi cele două persoane care se ocupau de achiziţiile publice. Nu am avut cadru legal să angajăm alţi oameni. Acum, probabil că vom înainta Consiliului Judeţului un proiect de modificare a organigramei şi a statului de funcţii în care obligatoriu, la compartimentul tehnic, să fie trecute două posturi cu atribuţii în domeniul achiziţiilor publice", ne-a explicat Camelia Moroianu.

Concluzia celor care au efectuat acest audit este una dură: management defectuos în 2011. Din cele 14 obiective verificate, pentru opt s-a dat rezoluţia "Critic", pentru patru s-au dispus îmbunătăţiri şi doar două sunt considerate funcţionale.

Citit 9373 ori Ultima modificare Miercuri, 25 Iulie 2012 00:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.