Galaţiul are un nou regulament de reclamă stradală: Adio, panouri publicitare pe spaţii verzi!

Galaţiul are un nou regulament de reclamă stradală: Adio, panouri publicitare pe spaţii verzi!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Până pe 31 ianuarie, deţinătorii mijloacelor de publicitate autorizate trebuie să se conformeze dispoziţiilor noului regulament


Afişe lipite aiurea, candidaţi călare pe toţi stâlpii oraşului, panouri de tot felul care zădărniceau vizibilitatea semnelor de circulaţie, un circ plin de tupeu, dar fără autorizaţie şi bun-simţ a dominat Galaţiul atât la alegerile locale, cât şi la cele parlamentare. În plus, dacă n-ar fi fost furtunile puternice ale anului 2012, care să pună la pământ zeci de panouri şi schelete ruginite şi abandonate, probabil că scuarul de pe strada Brăilei ar fi arătat şi acum ca o pădure de reclame.

Toate aceste lucruri revoltătoare ar trebui să devină de domeniul trecutului. Un nou regulament privind publicitatea stradală, care stabileşte condiţiile de amplasare, autorizare şi ridicare a mijloacelor de publicitate, precum şi drepturile şi obligaţiile ce revin proprietarilor sau beneficiarilor acestora a intrat în vigoare. Documentul a fost iniţiat de primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, şi votat de aleşi. Cel târziu până la finele lunii ianuarie, deţinătorii mijloacelor de publicitate autorizate trebuie să se conformeze dispoziţiilor noului regulament privind reclama stradală.

Unde vor fi interzise panourile

Regulamentul interzice ferm amplasarea mijloacelor de publicitate pe instalaţiile de semaforizare, pe stâlpii de susţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie, dar şi pe zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor. Pe clădirile reprezentând monumente istorice nu vor putea fi puse decât panouri care anunţă activitatea care se desfăşoară în interiorul clădirii. Spaţiile verzi, orice tip de scuar sau insulele de separare a fluxurilor de circulaţie, trotuare mai înguste de cinci metri, zonele verzi dintre trotuare şi spaţiul pietonal şi carosabil, căile de acces în instituţiile publice trebuie să rămână libere de orice panouri. Proprietarii sau beneficiarii trebuie să-şi pună pofta-n cui de la a-şi face reclamă la mai puţin de 50 de metri de intersecţii, de sensurile giratorii, sau în alte zone considerate periculoase pentru desfăşurarea în condiţii normale a traficului auto sau pietonal. Documentul prevede negru pe albă că după validarea acestui regulament, toate panourile publicitare existente pe spaţiile verzi se vor desfiinţa. De asemenea, se prevede clar că pe stâlpii reţelei de transport în comun, ai celei de iluminat stradal sau orice alt suport - garduri, faţade, transformatoare electrice - amplasate pe domeniul public este interzisă aplicarea de afişe şi postere.

Obligaţii ferme

Noul regulament îi obligă pe proprietarii sau beneficiarii mijloacelor de publicitate să asigure întreţinerea şi menţinerea acestora într-o stare tehnică şi estetică bună, demontarea şi desfiinţarea lor la expirarea contractului şi readucerea la starea iniţială a amplasamentului, adică refacerea spaţiului verde sau asfaltare, după caz. Mai mult, proprietarii sistemelor publicitare, ai panourilor publicitare au obligaţia de a neutraliza ori a acoperi cu o folie monocoloră suprafeţele de expunere a mesajelor publicitare după cinci zile de la expirarea perioadei pentru care au plătit taxa de reclamă. Ca să nu mai avem panouri uitate luni în şir, dacă nu chiar ani, regulamentul stabileşte clar că desfiinţarea mijloacelor de publicitate se face de către proprietar, cel târziu la data expirării termenului prevăzut în autorizaţia de construire sau în acordul primit pentru publicitate temporară. Mai mult, reclamele amplasate pe terenuri care aparţin domeniului public sau privat al oraşului, care rămân neutilizate timp de 15 de zile calendaristice după îndeplinirea termenului prevăzut în autorizaţia de construire sau acordul pentru publicitate temporară, vor fi desfiinţate pe cale administrativă. Autoritatea publică locală are dreptul să dispună desfiinţarea acestora pe cale administrativă, fără emiterea unei autorizaţii de desfiinţare, fără sesizarea instanţelor judecătoreşti şi pe cheltuiala proprietarilor acestora!

Sancţiuni dure

Regulamentul stabileşte că amplasarea mijloacelor de publicitare fără autorizaţie de construire sau acord pentru publicitate temporară constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 de lei la 100.000 lei. Mult mai gravă este nerespectarea obligaţiei de a elibera suportul reclamei la expirarea termenului stabilit prin autorizaţie sau acord ori refuzul de a readuce amplasamentul şi mediul înconjurător la starea iniţiala, inclusiv prin refacerea spaţiului verde sau asfaltare. Amenda pentru această contravenţie este de la 3.000 de lei la 10.000 de lei.

Regulamentul stabileşte clar: grafica şi conţinutul fiecărui material publicitar care urmează să fie expus vor fi avizate de către arhitectul-şef al oraşului la emiterea autorizaţiei de construire sau a acordului pentru publicitate temporară. Taxa pentru emiterea acestui acord este de 17 lei, iar pentru prelungirea lui se va achita 50 la sută din taxa achitată iniţial.

Mai important este ca acest regulament să fie respectat şi aplicat, altfel va avea aceeaşi eficienţă şi aceleaşi rezultate dezastruoase pentru imaginea oraşului ca şi vechiul regulament!

Citit 5310 ori Ultima modificare Duminică, 13 Ianuarie 2013 17:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.