Galaţiul a pierdut şi Inspectoratul în Construcţii

Galaţiul a pierdut şi Inspectoratul în Construcţii
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Am pierdut un inspectorat, am rămas cu un serviciu! * Reorganizare europeană, birocraţie regională… * Serviciul din Galaţi, dependent de… fax *

Pe nesimţite, Galaţiul a mai pierdut o instituţie judeţeană! Inspectoratul în Construcţii Galaţi s-a transformat într-un serviciu judeţean, după decizia fostei conduceri naţionale a Inspectoratului de Stat în Construcţii.

S-a invocat  noul concept al UE de dezvoltare regională: începând cu 1 octombrie 2008, inspectoratele judeţene s-au desfiinţat, fiind înlocuite de servicii de control a calităţii lucrărilor de construcţii – SCCLC-uri: şase în Regiunea de Dezvoltare Sud-Est, conduse de Inspectoratul Teritorial în Construcţii Constanţa.

Protest: inspectorul-şef Rotaru a demisionat!

Fostul inspector-şef al Inspectoratului gălăţean, Săvel Rotaru, a demisionat, imediat după ce fostul inspector general de stat, Dorina Nicolina Isopescu, a comunicat  că se desfiinţau funcţiile de  inspector-şef şi inspector-şef adjunct, aceştia fiind înlocuiţi cu şefi de serviciu: „N-aş mai fi avut niciun cuvânt de spus, ca simplu serviciu, ar fi fost greu să ne impunem în faţa autorităţilor!”

„Nu sunt blocaje”

„Acesta e sistemul actual de organizare – ce putem face?”, ne-a declarat Mihail Negru, şeful actualului Serviciu de la Galaţi. Cum se poate lucra operativ la Galaţi atunci când vizele vin de la Constanţa?

Serviciul intervine în timpul execuţiei unei lucrări de construcţii, atunci când cineva depune o petiţie. „Conform organizării, petiţia merge la Inspectoratul Teritorial Constanţa, prin fax. Inspectorul-şef teritorial dispune să se verifice. Se poate întâmpla ca un coleg care este inspector în cadrul acestui birou la Brăila să-mi verifice ce se întâmplă la Galaţi, să dea răspuns…

Urmărirea executării lucrărilor se face prin serviciul pe care îl conduc, iar pentru celelalte activităţi – de piaţa produselor, de sesizări, de urbanism, există birou, la nivel de teritoriu, în care este angrenată câte o persoană din fiecare judeţ al Regiunii de Dezvoltare.” Sunt  întâlniri lunare de analiză, iar activitatea zilnică „se face pe bază de telefon, fax”. 

Termene de verificare a reclamaţiilor

Reclamaţia gălăţeanului ajunge în „maxim un sfert de oră la inspectorul-şef. Inspectorul-şef face un chestionar în care cere unui inspector să verifice în termen de cinci sau trei zile. Inspectorul primeşte în aceeaşi zi documentul şi chestionarul şi îşi face treaba. El trebuie să înainteze inspectorului-şef un raport cu măsuri propuse şi un răspuns către petiţionar”.

„Acordurile pentru intervenţie asupra construcţiilor se depun la noi, se înregistrează, vine în fiecare săptămână un coleg, le duce la Constanţa, sunt verificate şi, în termen de 10 zile, persoana poate să-şi ridice acordul sau hârtiuţa în care scrie ce mai are de completat”.

Complicat? Şeful serviciului gălăţean ne-a asigurat că nu apar blocaje în noul sistem. Oare sunt eliminate astfel presiunile locale asupra inspectorilor? Rămân doar cele regionale sau naţionale? 

Dar… „s-au pierdut câteva trepte” pentru Galaţi!

Citit 2742 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.