Vom avea „undă verde” pentru ŞOFERI, pe patru AXE RUTIERE din Galaţi

Vom avea „undă verde” pentru ŞOFERI, pe patru AXE RUTIERE din Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Primăria a demarat un proiect cu finanţare europeană prin care 35 de intersecţii şi 26 de treceri de pietoni de pe arterele principale din Galaţi vor fi modernizate. Proiectul, lansat ieri de către municipalitate, vizează crearea sistemului „undă verde”, montarea de camere video pentru supravegherea traficului, dar şi realizarea unui Centru de Comandă şi Control unic pentru coordonarea activităţilor de management trafic şi supraveghere video.

De asemenea, proiectul de îmbunătăţire a condiţiilor de circulaţie rutieră prevede şi introducerea semafoarelor pietonale dotate cu buton de activare, dar şi cu dispozitive audio de avertizare. În total este vorba de investiţii de 19,2 milioane de lei, din care fondurile nerambursabile reprezintă 18,6 milioane de lei.

Zonele care vor beneficia de un sistem de trafic modern sunt concepute ca axe rutiere, iar acestea sunt: strada Brăilei – Bulevardul George Coşbuc, Bulevardul Siderurgiştilor – Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Bulevardul Traian Vuia – Henri Coandă, strada Brăilei – strada Domnească – strada Prundului şi strada Traian, până în nord, dar şi Basarabiei – strada Tecuci – Bulevardul George Coşbuc – strada Domnească. Sistemul nu este destinat numai conducătorilor auto care ar trebui să parcurgă o axă într-un timp redus, ci şi protecţiei pietonilor.

Prezent la conferinţa de lansare a proiectului, primarul Marius Stan a spus că, pe viitor, centrul de comandă şi supraveghere rutieră va fi completat şi cu alte sisteme menite să ducă la îmbunătăţirea siguranţei în spaţiile publice. „Vom introduce sistemul de supraveghere şi pentru zonele mai periculoase şi cu un grad de infracţionalitate mai mare din oraş. Un deziderat pentru mine este ca proiectele acestea să fie corelate şi cu proiectele de supraveghere în şi în jurul şcolilor. Acest lucru cred că va aduce cetăţenilor un grad de siguranţă sporit”, a declarat primarul Marius Stan.

În acest moment, în ceea ce priveşte proiectul "undă verde", municipalitatea se află în faza pregătirii licitaţiilor pentru achiziţionarea echipamentelor şi a manoperei.

Citit 3059 ori Ultima modificare Joi, 18 Septembrie 2014 14:09

7 comentarii

  • postat de IC
    Vineri, 19 Septembrie 2014 06:36
    5.13.205.***
    Citez :"Zonele care vor beneficia de un sistem de trafic modern sunt concepute ca axe rutiere, iar acestea sunt: strada Brăilei – Bulevardul George Coşbuc, Bulevardul Siderurgiştilor – Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Bulevardul Traian Vuia – Henri Coandă, strada Brăilei – strada Domnească – strada Prundului şi strada Traian, până în nord, dar şi Basarabiei – strada Tecuci – Bulevardul George Coşbuc – strada Domnească. " si comentez : incurcate si suprapuse aceste axe . Nu era mai simple si mai clare axele : strada Brailei intre sensul giratoriu centura si intersectia cu strada Domneasca + ramura DN22B -bd Galati -Otelarilor- Stadionului : strada Cosbuc de la faleza la Spitalul de boli infectioase ; strada Domneasca + strada Prundului ; strada Traian intre faleza si Metro , strada Basarabiei+ Calea Prutului : Bulevardul Siderurgiştilor – Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Bulevardul Traian Vuia – Henri Coandă ? De ce este omisa cea mai ucigatoare axa ,axa care trece pe bd-ul Otelarilor ? Pe axe se vor monta semafoare la intersectii si treceri de pietoni ( ar fi de dorit sa fie cat mai multe eliminate dintre cele aflate intre intersectii ) iar realizare sistemului de unda verde sa se faca dupa o perioada de testare si masurare a traficului.Avand un sistem de comanda si supraveghere se poate aadapta si comanda semafoarele in functie de trafic ( exista asa ceva pe autostrazile din Germania ) iar semafoarele cu buton de la trecerile de pietoni sa nu dea verde pietonilor daca incurca unda verde pentru autovehicole( sa stea in asteptare comanda pietonului pana ce semafoarele de artera ,din capetele tronsonului respectiva ,intrerup traficul )etc etc...
    3
    2
    Raportează
  • postat de Sorin
    Joi, 18 Septembrie 2014 21:50
    188.24.216.***
    De ce ati inceput sa scrieti cu CAPS LOCK anumite cuvinte din titlurile articolelor? Credeam ca Viata Libera este ziar serios. Ati inceput sa semanati cu CanCAT si Pubertatea.
    2
    3
    Raportează
  • postat de Zap
    Joi, 18 Septembrie 2014 19:17
    92.80.175.***
    ma lipsesc de big brother...
    4
    1
    Raportează
  • postat de Frogger
    Joi, 18 Septembrie 2014 12:30
    5.13.183.***
    pe strada Gheorghe Asachi nici macar o camera ? sau au de gand sa faca pista oficiala pentru masini de curse. In halu` in care se sofeaza pe strada asta, din punctul de vedere al unui pieton, ma simt ca Frogger.(http://en.wikipedia.org/wiki/Frogger)
    1
    2
    Raportează
  • postat de marius
    Joi, 18 Septembrie 2014 11:53
    86.35.143.***
    nici mie nu mi-a iesit calculul.. posibil ca explicatia sa fie urmatoarea : lucrarile ne costa 9.2 mil , diferenta pana la 18.6 merge la anumite persoane... "trebe sa manance si gurile lor, si copii sa se plimbe cu bolizii, iar o vila cu piscina nu e chiar asa de ieftina, ce naiba".
    2
    7
    Raportează
  • postat de Google
    Joi, 18 Septembrie 2014 11:15
    93.113.255.***
    cum vine asta, "În total este vorba de investiţii de 9,2 milioane de lei, din care fondurile nerambursabile reprezintă 18,6 milioane de lei." ??? va rog modificati
    3
    10
    Raportează
  • postat de Cristian
    Joi, 18 Septembrie 2014 10:14
    5.13.199.***
    Parca era vorba de niste pasarele pietonale. La Papadie ar merge un inel suspendat pentru ca pietonii sa circule in intersectie fara sa aiba treaba cu traficul rutier. Ceva de genul, dar pt pietoni: w w w .reporterntv.ro/stire/pista-de-biciclete-la-inaltime
    2
    6
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.