Se cere readucerea fiscală la Galaţi a întreprinderilor mijlocii, după reorganizarea cu dedicaţie a ANAF

Se cere readucerea fiscală la Galaţi a întreprinderilor mijlocii, după reorganizarea cu dedicaţie a ANAF
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

* Un parlamentar gălăţean solicită ministrului Finanţelor Publice, Anca Dana Dragu, modificarea Ordinului preşedintelui ANAF prin care sute de companii gălăţene sunt obligate să se subordoneze fiscal Constanţei

Întreprinzătorii gălăţeni vor afla, în curând, dacă Ordinul preşedintelui ANAF Gelu Diaconu (demis, săptămâna trecută, de premierul Dacian Cioloş, întrucât este urmărit penal de DNA, pentru favorizarea făptuitorului şi abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite pentru sine sau altul), prin care sute de companii din judeţul nostru se subordonează fiscal Constanţei va fi modificat. Liderul liberalilor gălăţeni, deputatul Victor Paul Dobre, i-a cerut, săptămâna trecută, ministrului Finanţelor Publice, Anca Dana Dragu, o informare asupra posibilităţilor de modificare a ordinului menţionat, prin revenirea la Galaţi a sediului Administraţiei pentru Contribuabili Mijlocii.

„Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, Federaţia Patronală a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii Regiunea Sud-Est, mi-a adus la cunoştinţă îngrijorarea lor privind reorganizarea activităţii fiscale din Regiunea Sud-Est. În acest sens, mi-au supus atenţiei Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, potrivit căruia, prin excepţie, faţă de celelalte regiuni de dezvoltare din ţară, sediul Administraţiei pentru Contribuabili Mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Galaţi se organizează în Municipiul Constanţa. Această măsură este apreciată de cei menţionaţi că va afecta şi îngreuna activitatea respectivei grupe de întreprinzători nu numai în judeţul Galaţi, ci şi în marea majoritate a judeţelor din regiunea Sud-Est. Acest lucru este motivat de faptul că municipiul Galaţi are o poziţie centrală în regiunea Sud-Est, fiind mult mai uşor accesibil de către marea majoritate a agenţilor economici din această regiune, această motivaţie fiind luată în considerare şi atunci când s-a stabilit sediul Direcţiei Naţionale Regionale a Finanţelor Publice la Galaţi”, se arată în interpelarea adresată ministrului Finanţelor.

Deputatul Victor Paul Dobre a precizat totodată că „un număr important de servicii nu pot fi obţinute din mediul virtual şi nu pot fi comunicate prin poştă, din cauza faptului că se solicită documente în original care nu pot fi înstrăinate. În această categorie intră: certificatul de rezidenţă fiscală, certificatul de atestare a impozitului plătit în România, obţinerea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informaţiile cuprinse în dosarul fiscal, certificatul de atestare fiscală, schimbarea sediului social/ domiciliului fiscal, obţinerea adeverinţei prin care se atestă restituirea/ nerestituirea taxei pe poluare pentru autovehicule/ taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule/ taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule/ timbrului de mediu pentru autovehicule sau a valorii reziduale a timbrului, eliberarea formularului “Certificat” din care rezultă că nu se datorează taxa pe valoarea adăugată în România pentru achiziţia intracomunitară în cazul autovehiculelor rulate/ achiziţionate din alte state, care nu sunt în categoria celor noi, eliberarea formularului “Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adaugată”, pentru achiziţia intracomunitară în cazul autovehiculelor rulate/achiziţionate din alte state, care sunt în categoria celor noi, stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, eliberarea formularului “Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adaugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport” conform prevederilor art.1, alin.1^2, lit.a) din Ordinul comun al ministrului Administraţiei şi internelor şi ministrul Finanţelor publice nr. 168/2039/28.07.2010, pentru completarea Ordinului ministrului Administraţiei şi internelor nr. 1.501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor, înregistrarea sediilor secundare cu minimum cinci angajati sau declararea sediilor secundare cu mai putin de cinci angajaţi, dar şi înregistrarea în scopuri de TVA, potrivit art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”.

Rămâne de văzut care va fi răspunsul Ministerului Finanţelor Publice.

CITEŞTE ŞI:

Reorganizare ANAF, cu dedicaţie - Cele mai performante IMM-uri din Galaţi, subordonate fiscal Constanţei!

REORGANIZARE FISCALĂ/ Ce SOLUŢII au contribuabilii mijlocii din Galaţi: Internetul, reprezentantul fiscal sau... drumul Constanţei

Citit 2211 ori Ultima modificare Duminică, 14 Februarie 2016 17:46

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.