A început goana după DEBRANȘĂRI. AFLĂ care sunt AVIZELE obligatorii şi TARIFELE percepute de CALORGAL
Foto: Foto-arhivă ”Viața liberă”

A început goana după DEBRANȘĂRI. AFLĂ care sunt AVIZELE obligatorii şi TARIFELE percepute de CALORGAL
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

* Mai mulţi gălăţeni au luat deja cu asalt Calorgal, din dorinţa de a evada din sistemul centralizat * Chiar dacă apa caldă a fost sistată în tot oraşul, cei din zona unitară rămân, în continuare, captivi


Disperaţi că autorităţile i-au lăsat fără apă caldă pentru al doilea an consecutiv şi sătui de incertitudini, tot mai mulţi gălăţeni vor să renunţe la sistemul centralizat de termoficare. De la 1 aprilie şi până la jumătatea lunii august, oamenii se pot debranşa, din nou, de la reţeaua publică şi, deşi s-au scurs doar două zile lucrătoare, numeroşi gălăţeni au trecut pragul Calorgal pentru a se informa cu privire la paşii pe care îi au de parcurs pentru a părăsi sistemul centralizat. Fapt confirmat de altfel şi de reprezentanţii societăţii de termoficare, care a pierdut, oficial, doar anul trecut, nu mai puţin de 3.000 de clienţi. La care se adaugă însă şi mulţi alţii, care s-au debranşat fără a deţine un aviz în acest sens şi, prin urmare, nu figurează în baza de date a Calorgal.

Prima etapă: avizul de deconectare

Cei care sunt decişi să renunţe la căldura şi apa caldă în sistem centralizat trebuie să obţină, înainte de toate, avizul de deconectare. Pentru a nu pierde timpul la ghişeele societăţii, cererea tip poate fi descărcată chiar de pe site-ul Calorgal. Trebuie precizat însă că, pentru obţinerea acestui aviz, este nevoie să vă înarmaţi cu nervi de oţel, întrucât, cel mai probabil, vă veţi lovi de birocraţie şi va trebui să faceţi mai multe drumuri pentru a plimba o serie de hârtii. În acest sens, aveţi nevoie de o cerere, aprobată de asociaţia de proprietari din care faceţi parte, dar şi de o adeverinţă tip în original (se obţine de la Serviciul Proiectare Tehnologică – Ghişeu Avize din cadrul Calorgal şi care se va completa, semna şi ştampila de către reprezentanţii legali ai asociaţiei). Totodată, trebuie să faceţi dovada că sunteţi la zi cu plata căldurii şi apei calde şi că nu înregistraţi nici măcar penalităţi în acest sens. Aveţi nevoie însă şi de acordul vecinilor pe orizontală şi verticală, care au pereţi, planşee comune cu apartamentul dumneavoastră. Pe lângă toate astea, trebuie să mai prezentaţi un referat tehnic de specialitate în original, aprobat prin Hotărârea Adunării Generale a asociaţiei, care se obţine de la Serviciul Proiectare Tehnologică – Ghişeu Avize, documentaţie tehnică întocmită de către un proiectant de specialitate autorizat sau de către Calorgal, dovada încălzirii apartamentului cu o sursă alternativă, dar şi o dovadă a montării aparatului de măsurare individual al debitului de gaze naturale.

Etapa a II-a: deconectare, sigilare şi inventariere

„Efectuarea deconectării unui consumator de energie termică dintr-un condominiu se poate realiza numai după obţinerea de către solicitant a avizului emis de către societatea noastră şi după verificarea documentelor care dovedesc îndeplinirea condiţiilor cumulative impuse de legislaţia în vigoare”, precizează reprezentanţii Calorgal, care subliniază însă că deconectarea de la sistemul centralizat se face doar de către societatea de distribuţie a agentului termic, în maximum 45 de zile de la data solicitării, şi că niciun alt operator „nu are dreptul să efectueze deconectarea caloriferelor de la instalaţia comună de încălzire a condominiului şi nici a apei calde de consum”. „Calorgal nu va întocmi procesele-verbale de deconectare, sigilare şi inventariere pentru deconectările executate fără respectarea legislaţiei în vigoare”, se arată într-o informare postată pe site-ul distribuitorului de apă caldă şi căldură.

Pentru deconectare, sigilare şi inventariere aveţi nevoie de o cerere, aprobată de reprezentanţii asociaţiei de proprietari, şi de o copie a avizului de deconectare, emis de operator.

Potrivit Calorgal, taxa de avizare este de 95 de lei. La aceasta se mai adaugă însă alte tarife, pe care le puteţi consulta pe site-ul Calorgal, la secţiunea Tarife, sau la sediul societăţii, care pot ajunge la 200 de lei, în funcţie de specificul fiecărui apartament.

Din păcate, gălăţenilor care locuiesc în zona unitară li se interzice, în continuare, debranşarea, chiar dacă autorităţile nu au fost capabile să le asigure apa caldă în sistem continuu, iar acum sunt practic obligaţi să facă duşuri reci.

Este vorba despre sute de blocuri din Port, Mazepa II, Centru, Micro 14, Micro 16, Micro 17, Micro 19, Micro 20, Micro 38, Micro 39B, Ţiglina I şi Siderurgiştilor Vest.

Citit 11036 ori Ultima modificare Miercuri, 06 Aprilie 2016 00:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.