RISC major de BLOCARE a serviciului de transport public gălățean. TRANSURB, executată silit de ANAF

RISC major de BLOCARE a serviciului de transport public gălățean. TRANSURB, executată silit de ANAF
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

"Veţi ajunge pentru noi Calorgal 2" - a fost mesajul primarului Ionuţ Pucheanu la adresa Transurb, după ce directorul Gigel Caliga a cerut sprijinul aleşilor locali pentru că există un risc major de blocare a serviciului public de transport local.

Directorul general provizoriu al Transurb, Gigel Caliga, a avut o intervenţie în plenul şedinţei Consiliului Local, pentru a prezenta problemele majore cu care se confruntă societatea. Cea mai gravă este decizia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) de anulare a eşalonării şi de demarare a formalităţilor procedurii de executare silită a Transurb, pentru un debit de aproximativ 15 milioane de lei către bugetul statului, situaţie care generează un risc major de blocare a serviciului de transport.

Criză economică

Potrivit managerului, Transurb "traversează o criză economică grea", deoarece contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local "produce pierderi operaţionale şi subfinanţare cronică încă din mai 2015". Directorul i-a rugat pe aleşi să revizuiască tariful de compensaţie, stabilit în decembrie anul trecut, pentru 2018, de 5,35 lei pe kilometru parcurs. "Acest tarif, de 5,35 lei, plafonează toate veniturile Transurb, inclusiv cele de vânzare de bilete, urmând a conduce la o pierdere de 13 milioane în anul 2018. Tariful minim pentru intrarea pe o existenţă echilibrată a Transurb este 6,93 lei pe kilometru parcurs cu autobuzul, pentru că el reprezintă 85 la sută din activitatea Transurb", a spus Caliga. Acesta a dat asigurări că societatea are în vedere un program de creştere a încasărilor proprii şi de reducere a cheltuielilor, iar apoi a prezentat câteva variante de buget.

"Nu voi lăsa Transurb să moară"

Primarul Ionuţ Pucheanu a anunţat că datoria va fi preluată la bugetul local şi se va face cu ANAF o eşalonare a creanţelor istorice, dar a cerut rentabilizarea companiei: "Nu voi lăsa niciodată această societate să moară, pentru că este de interes public extrem de mare. Cred însă că menirea unui manager este şi de a face societatea profitabilă. Nu poţi privi în permanenţă bugetul local ca pe o plasă de salvare! Nu contează cât cheltuieşti, le vei propune consilierilor locali: "Domnilor, nu mai e 7 lei, este 8 lei, apoi nu va mai fi 8 lei, ci 10 lei, după care va fi 15 lei tariful!". Nu o să-i fac nici pe departe vreun laudatio doamnei Genica (Genica Totolici, fostul manager al Transurb, prezentă în sala de şedinţă - n.r.), dar dânsa venea mai rar! Veţi ajunge pentru noi Calorgal 2! Am reuşit, într-un târziu, să închidem vana Calorgal, unde se duceau extrem de mulţi bani pe apa sâmbetei. Vă rog din suflet şi mă bazez pe puterea dumneavoastră managerială, încercaţi să vă încadraţi în nişte sume, pentru că, dacă nu ne impunem nişte limite, o să ajungem să dăm tot bugetul local în administrarea Transurb şi, în funcţie de cum îşi acoperă cheltuielile sau nu, să ne mai rămână şi nouă câte ceva!", a spus primarul.

Singurele venituri certe, banii publici

Potrivit primarului, singurele venituri certe ale companiei de transport sunt cele acordate ca subvenţii, de la bugetul local. "Dumnealor să se roage să acordăm cât mai multe subvenţii, că e forma cea mai uşoară prin care vor realiza venituri cât să-şi acopere cheltuielile", a mai declarat Pucheanu.

"Transport public nu înseamnă să te ia din faţa casei şi să te lase acolo unde ai treabă - ăla se cheamă taxi!, transport public înseamnă să reuşim să interconectăm toate zonele, cu o frecvenţă şi cu mijloace de transport demne de secolul XXI", a conchis primarul.

Citit 11426 ori Ultima modificare Luni, 19 Februarie 2018 01:19

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.