UPDATE | Transurb dă înapoi. Compania de transport public a anunţat că renunţă la licitaţia pentru SH-uri

UPDATE | Transurb dă înapoi. Compania de transport public a anunţat că renunţă la licitaţia pentru SH-uri

Tot mai des, mijloacele de transport cedează pe traseu
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)
18 comentarii

UPDATE, luni, 26 noiembrie 2018 | Printr-un comunicat de presă remis redacţiei luni seară, compania de transport public local Transurb SA anunţă că, "în urma discuţiilor cu reprezentanţii Primăriei Galaţi, s-a hotărât renunţarea la procedura privind organizarea licitaţiei pentru achiziţionarea a 30 autobuze urbane diesel, de 12 metri lungime, cu podea joasă".

"Conducerea Transurb şi primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, au convenit să demareze, în regim de urgenţă, procedurile privind achiziţionarea unor autobuze noi de tipul Euro 6. Decizia este luată în conformitate cu dorinţa municipalităţii şi a societăţii noastre de a moderniza infrastructura de transport prin achiziţionarea de troleibuze, autobuze şi tramvaie noi", se arată în comunicatul de presă.

Operatorul local de transport a ţinut să precizeze că demersul iniţiat a fost justificat de necesitatea de a avea un număr minim de mijloace de transport, astfel încât să nu fie împiedicată desfăşurarea activităţilor specifice, în special în timpul iernii. "Până la achiziţionarea autobuzelor electrice, măsură pe care o salutăm şi o sprijinim, transportatorul public are nevoie de cel puţin 20 de mijloace de transport operaţionale, pentru a asigura rezerva din autobază, care să fie pregătite să înlocuiască maşinile ce pot avea diferite probleme tehnice din cauza uzurii şi a condiţiilor de drum şi meteorologice", subliniază Transurb.

Deocamdată, în Sistemul electronic de achiziţii publice, licitaţia pentru cumpărarea celor 30 de autobuze SH, pe care Transurb a lansat-o vineri, 23 noiembrie, nu a fost anulată, ci figurează ca fiind în desfăşurare.


Update: Licitaţia pentru 30 de autobuze SH provoacă război. Primăria Galaţi vs. Transurb

Pentru ca, în perioada iernii, Galaţiul să nu rămână fără mijloace de transport în comun, Mihai Cadinoiu, directorul general al Transurb, şi-a asumat organizarea unei licitaţii pentru achiziţia a 30 de autobuze second hand. Primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, refuză categoric să susţină un astfel de proiect şi, printr-un comunicat de presă remis redacţiei, îi solicită ferm să-şi reevalueze opţiunile şi să-şi reconsidere poziţia.

În condiţiile în care Primăria municipiului Galaţi încearcă să obţină finanţare nerambursabilă din Fondul pentru Mediu pentru 50 de autobuze noi electrice hibrid, având ca variantă de rezervă achiziţia lor prin credit bancar, compania publică de transport local Transurb SA a lansat, vineri, 23 noiembrie, o licitaţie pentru mijloace de transport second hand.

Este vorba, potrivit anunţului postat în Sistemul electronic de achiziţii publice, despre achiziţia a 30 autobuze urbane diesel second-hand, de 12 metri lungime, cu podea joasă. Licitaţia este împărţită în loturi de câte zece autobuze fiecare. „Fiecare lot va avea aceeaşi marcă, tip şi producător, destinate transportului public local de persoane din municipiul Galaţi cu minim următoarele caracteristici ale motorului: minim EURO IV, tip DAF / MAN D0834-02/D0836 LOH-03/echivalent, putere motor pana la 200 kW, 6 cilindri în linie. Fiecare dintre autobuzele solicitate trebuie să fie cu ani de fabricaţie şi prima înmatriculare nu mai vechi de 2007”, se arată în anunţul postat în Sistemul electronic de achiziţii publice.

Valoarea totală estimată a contractului este de 5.033.700 de lei cu TVA, valoarea estimată a fiecărui lot fiind de 1.677.900 de lei cu TVA. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 3 ianuarie 2019.

„Îmi asum această decizie”

Contactat telefonic, directorul general al SC Transurb SA, Mihai Cadinoiu, ne-a explicat motivele lansării acestei licitaţii: „Mi-am asumat această achiziţie pentru ca în perioada iernii să nu rămânem fără mijloace de transport în comun. Acum, că va veni zăpada şi frigul, trebuie să avem cel puţin 15-20 de mijloace de transport care să stea în stand-by, în condiţiile în care cade unul pe traseu să-l putem înlocui. Primăria municipiului Galaţi face toate demersurile pentru a aduce mijloace de transport noi, şi noi salutăm această intenţie. De asemenea, dl preşedinte Cristian Dima şi dl vicepreşedinte Radu Cosca sunt interesaţi şi caută soluţii să aducem autobuze noi, caută resurse pe fondurile de mediu pentru a aduce mijloace de transport electrice. Dar eu, ca Transurb, nu pot să stau să aştept. Riscăm să nu ieşim din iarnă pentru că nu avem soluţii! Parcul pe care îl avem este foarte învechit. Un autobuz nou costă aproximativ 350.000 de euro, dar achiziţia durează şase luni. Un autobuz SH, în varianta pe care am solicitat-o noi, care să aibă până în 700.000 de km, din 2007, cu aer condiţionat şi căldură, ajunge până în 30.000 de euro”, ne-a declarat Mihai Cadinoiu.

Ce spune primarul Galaţiului

Printr-un comunicat de presă transmis redacţiei, Primăria municipiului Galaţi precizează că licitaţia lansată de Transurb este o decizie care aparţine exclusiv conducerii societăţii şi că primarul Ionuţ Pucheanu nu încurajează şi nu susţine achiziţia de mijloace de transport în comun second hand. Şi reaminteşte că, la iniţiativa sa, Consiliul Local a probat o serie de proiecte dedicate modernizării infrastructurii de transport şi înnoirii parcului auto al societăţii prin achiziţionarea de troleibuze, autobuze şi tramvaie noi, menite să asigure gălăţenilor un transport civilizat, confortabil şi modern, dar şi cu efecte pozitive pe termen mediu şi lung asupra calităţii mediului.

„Întrucât demersul Transurb contravine strategiei municipalităţii de modernizare a transportului public în comun, primarul Ionuţ Pucheanu i-a convocat la discuţii, sâmbătă, 24 noiembrie 2018, pe reprezentanţii societăţii de transport public local”, se arată în comunicat.

„Refuz categoric să susţin un astfel de proiect care nu are nimic în comun cu strategia asumată de mine şi Consiliul Local. În condiţiile în care actuala administraţie depune eforturi considerabile pentru ca transportul public în comun să fie modernizat, nu admit ca directorul unei societăţi publice subordonate să nu ţină cont de hotărârile Consiliului Local şi de proiectele pe care le avem în derulare. Este inacceptabil ca municipiul Galaţi să continue să achiziţioneze pentru cetăţenii săi mijloace de transport în comun la mâna a doua, de o calitate îndoielnică. Achiziţia de autobuze second hand nu este singura opţiune pentru ca societatea să nu se confrunte cu probleme în sezonul rece. SC Transurb SA Galaţi va beneficia de tot sprijinul nostru şi va fi susţinută în aşa fel încât să treacă cu bine peste iarnă. O prioritate a mandatului meu este înnoirea parcului auto al Transurb şi realizarea unui management de trafic modern şi nu am de gând să renunţ la acest obiectiv. Motiv pentru care solicit ferm conducerii SC Transurb SA Galaţi să-şi reevalueze opţiunile şi să-şi reconsidere poziţia”, declară Ionuţ Pucheanu, primarul municipiului Galaţi.


Licitaţie TRANSURB pentru achiziţia a 30 de autobuze SH

UPDATE. Ce spun managerul companiei de transport şi primarul Galaţiului | În condiţiile în care Primăria municipiului Galaţi încearcă să obţină finanţare nerambursabilă din Fondul pentru Mediu pentru achiziţia a 50 de autobuze noi electrice hibrid, compania de transport public local, Transurb SA, tocmai a lansat o licitaţie pentru cumpărarea a 30 de autobuze second hand.

Astfel, aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, Primăria acţionează pe două căi pentru a înnoi parcul auto al Transurb: pe 1 noiembrie a intrat în competiţie cu toate celelalte administraţii locale pentru atragerea de fonduri guvernamentale, dar, în caz că pierde, a păstrat opţiunea creditului bancar din care ar urma să fie cumpărate mijloacele noi de transport.

SC Transurb SA a lansat însă ieri, în Sistemul electronic de achiziţii publice, o licitaţie pentru achiziţia a 30 autobuze urbane diesel second-hand, de 12 metri lungime, cu podea joasă. Licitaţia este împărţită în loturi de câte zece autobuze fiecare. „Fiecare lot va avea aceeaşi marcă, tip şi producător, destinate transportului public local de persoane din municipiul Galaţi cu minim următoarele caracteristici ale motorului: minim EURO IV, tip DAF / MAN D0834-02/D0836 LOH-03/echivalent, putere motor pana la 200 kW, 6 cilindri în linie. Fiecare dintre autobuzele solicitate trebuie să fie cu ani de fabricaţie şi prima înmatriculare nu mai vechi de 2007”, se arată în anunţul postat în Sistemul electronic de achiziţii publice.

Valoarea totală estimată a contractului este de 5.033.700 de lei cu TVA, valoarea estimată a fiecărui lot fiind de 1.677.900 de lei cu TVA.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 3 ianuarie 2019.

„Îmi asum această decizie”

Contactat telefonic, directorul general al SC Transurb SA, Mihai Cadinoiu, ne-a explicat motivele lansării acestei licitaţii: „Mi-am asumat această achiziţie pentru ca în perioada iernii să nu rămânem fără mijloace de transport în comun. Acum, că va veni zăpada şi frigul, trebuie să avem cel puţin 15-20 de mijloace de transport care să stea în stand-by, în condiţiile în care cade unul pe traseu să-l putem înlocui. Primăria municipiului Galaţi face toate demersurile pentru a aduce mijloace de transport noi, şi noi salutăm această intenţie. De asemenea, dl preşedinte Cristian Dima şi dl vicepreşedinte Radu Cosca sunt interesaţi şi caută soluţii să aducem autobuze noi, caută resurse pe fondurile de mediu pentru a aduce mijloace de transport electrice. Dar eu, ca Transurb, nu pot să stau să aştept. Riscăm să nu ieşim din iarnă pentru că nu avem soluţii! Parcul pe care îl avem este foarte învechit. Un autobuz nou costă aproximativ 350.000 de euro, dar achiziţia durează şase luni. Un autobuz SH, în varianta pe care am solicitat-o noi, care să aibă până în 700.000 de km, din 2007, cu aer condiţionat şi căldură, ajunge până în 30.000 de euro”, spune directorul Mihai Cadinoiu.

Ce spune primarul Galaţiului

„Nu sunt de acord cu această achiziţie şi voi fi foarte curios să aflu de unde vor lua banii”, ne-a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu. Edilul-şef al urbei se referă la faptul că bugetul companiei publice de transport local, din care ar urma să fie plătite cele 30 de autobuze SH, este aprobat de Consiliul Local al municipiului Galaţi.

Pe de altă parte, trebuie spus că, până la finele acestui an, ar trebui să sosească la Galaţi încă trei troleibuze noi cumpărate din economiile făcute de administraţia locală în cadrul creditului contractat de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare. Noile mijloace de transport se vor alătura celor 14 troleibuze noi care circulă deja pe străzile oraşului.

Vom reveni cu amănunte.

Citit 7874 ori Ultima modificare Marți, 27 Noiembrie 2018 00:09

18 comentarii

  • postat de Amy Miercuri, 28 Noiembrie 2018 08:32 89.136.0.*** Link la comentariu
    0
    4

    Perfect! O sa se meargă cu sania, ca deja numărul de mașini este incomplet pe anumite trasee.

    Raportează
  • postat de toy Marți, 27 Noiembrie 2018 15:29 5.13.202.*** Link la comentariu
    0
    5

    Atunci vICTORVIK cu ce iesi din iarna? stii cat dureaza o licitatie ? , masinile acestea erau o gura de oxigen pentru moment si pina veneau cele noi ... cu ce te deranjeaza asa mult? mai ales ca vin cu echipament adecvat iarna- vara si erau pentru calatori pina vin cele noi . te deranjeaza asa mult?, nu intelegi ca daca se strica una cum spune dl Director nu are pe moment cu ce sa inlocuiasca pe timp de iarna .Gica Contra tot timpul sintem noi oamenii Deci intelegeti sint doar pina vin cele noi care o sa dureze mult timp.

    Raportează
  • postat de Victorvik Marți, 27 Noiembrie 2018 09:45 5.13.165.*** Link la comentariu
    2
    8

    Sunt prea sărac să-mi cumpăr lucruri vechi ,spune un proverb......Nu am sa inteleg cum de se trezesc la sfârșitul lunii Noiembrie sa achiziționeze mijloace de transport ,pana acum ce ați făcut domnilor ? Pai acum trebuiau sa fie deja in parcul auto si nu vechituri ci NOI.Cum la Brăila sau Focsani se poate si la Galati nu?Vai de capul vostru.....dacă as avea putere de decizie va inlocuiam imediat.....dacă ar fi banii voștri in joc la fel i-ați folosi?Sper ca primarul si CL sa nu fie de acord cu propunerea transurb. Olandezii sa folosească ei jafurile pe care le vor nespecialiști din Galati .

    Raportează
  • postat de OMG Marți, 27 Noiembrie 2018 04:28 5.13.202.*** Link la comentariu
    6
    5

    Renuntati la transportul gratis al elevilor , studentilor si a pensionarilor , da-ti gratuitati celor cu nevoi in familie care o duc greu si nevoiasilor si nu votantilor fideli.

    Raportează
  • postat de Vlad T.I. Luni, 26 Noiembrie 2018 09:18 89.121.200.*** Link la comentariu
    4
    20

    Directorul general al SC Transurb SA abereaza.

    Transurb a mai cumparat autobuze minunate la 30 000 de euro acum 2 ani.

    Celebrele DAF-uri, zgomotoase si poluante, luate din Olanda.

    E cazul ca genul asta de achizitii prostesti sa se opreasca odata.

    Raportează
  • postat de Catavencu Luni, 26 Noiembrie 2018 03:46 5.13.202.*** Link la comentariu
    7
    10

    Pana la licitatie care dureaza 6 luni si chiar mai bine acestea erao gura de oxigen deocamdata pentru societate , dar vad ca dl perimar e c-am suparacios si daca spune directorului sa caute solutii oricat de bune ar fii ele , pune piedici .Atunci asteptam intre 6-12 luni s-au mai mult de atat poate si cine stie ce se va intimpla , dar domnule primar Iarna nu-i ca vara sa stiti

    Raportează
  • postat de Robert Duminică, 25 Noiembrie 2018 14:33 89.136.0.*** Link la comentariu
    9
    33

    Nu inteleg de ce trebuie transportati aproape gratis foarte multi galateni
    - elevi
    - studenti
    - pensionari cu pensia sub 1500 lei.
    Daca acesti galateni ar plati macar 25 lei luna pentru un abonament ar fi alte venituri la Transurb.
    Daca vrei sa mergi cu tramvaiul de pe Domneasca pana in Piata Energiei constati ca nu mai exista tramvai pe aceasta ruta si nici nu va mai circula.
    Eu as dori ca RAR Galati sa faca ITP-ul la toate autobuze Transurb, mai vechi de 10 ani, si sa mai vedem care mai sunt corespunzatoare.

    Raportează
  • postat de Tirpitz Duminică, 25 Noiembrie 2018 11:39 100.98.27.*** Link la comentariu
    4
    33

    In loc sa achizitionati 3o autobuze SH, nu ar fi mai bine sa achizitionati 15 buc noi? Acele autobuze sunt de peste 10 ani, produc noxe, nu au fost scoase degeaba din circulatie si acum le cumpara tarile subdezvoltate, cazul nostru. Cu intretinerea si cu piesele de schimb, care vor fi folosite tot de la alte vechituri, ce se va intampla?

    Raportează
  • postat de adi ilie Duminică, 25 Noiembrie 2018 10:35 79.116.110.*** Link la comentariu
    6
    30

    decat sa va duceti in schimb de experienta in cine stie ce tara exotica, duceti-va pana la braila , stati vreo cateva zile pana pricepeti cum au rezolvat-o ei .nu cred ca e greu dar trebuie fara FURACIUNE

    Raportează
  • postat de Adrian Duminică, 25 Noiembrie 2018 06:23 213.233.103.*** Link la comentariu
    4
    37

    Stop subvenționării pe 1 leu a abonamentelor pentru pensionarii cu pensie peste 1500 lei. Sunt familii cu copii care au media pe cap de familie ?

    Raportează
  • postat de gushpi Sâmbătă, 24 Noiembrie 2018 23:46 5.13.174.*** Link la comentariu
    3
    21

    Ați făcut și licitația pt piese de schimb?
    Nu de alta, dar 2007 e un an foarte prost pt autobuze... :P

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Sâmbătă, 24 Noiembrie 2018 17:12 89.137.231.*** Link la comentariu
    7
    27

    Alin 19@, iti inteleg indignarea insa nu uita un lucru: transportul in comun galatean este in faliment tocmai datorita proastelor solutii ale CL Galati si Primariei, care de-a lungul a zeci de ani, a dat pe motive electorale drumul la pomeni, transformand transportul in comun intr-o calatorie de placere, gratuita in proportie de 90%. De unde ar trebui platiti bani pt. dotari de ultima generatie?!

    Raportează
  • postat de Sergiu Moldovan Sâmbătă, 24 Noiembrie 2018 16:33 109.70.100.*** Link la comentariu
    11
    29

    Iar, SH-uri! Ce e orașul ăsta, ladă de gunoi?
    Piese de schimb pentru rablele din dotare nu se mai găsesc?
    Ăia de la Transurb, acum și-au dat seama că n-au cu ce transporta călătorii sau erau prea preocupați de alegerea/potrivirea Consiliului de administrație?
    De la rablele lui Stan, am ajuns la alte rable. Vai steaua noastră!
    BANI ARUNCAȚI!

    Raportează
  • postat de Vizantea Sâmbătă, 24 Noiembrie 2018 16:05 86.122.130.*** Link la comentariu
    11
    29

    Cu o asemenea gașcă de incompetenți la Transurb, dar și în Consiliul de administrație de acolo sau în C.L. de la Primărie, nu avem nimic de sperat..
    Atât timp cât Ciuma Roșie va dispune de banul public va fi DEZASTRU în țara asta!

    Raportează
  • postat de Cristi Sâmbătă, 24 Noiembrie 2018 16:04 93.122.176.*** Link la comentariu
    4
    31

    Eu nu va înțeleg cu autobuzele SH. Puneți, fraților, mana și luați autobuze noi. Mi-e greu sa cred că autobuzele alea din Brăila la care nu distingi care-i fața și care-i spatele costa 300k euro. Or, noua de-alea ne trebuie cel puțin pe strada Oltului, unde multumita sistematizării altui primar, abia au loc două turisme unul pe lângă altul. Și pe acolo băgați mastodonți fumegatori din 1900 toamna. Și ca strada Oltului mai sunt destule în orașul ăsta.

    Da, o să spună cineva că trebuie și autobuze mai mari, dar parca prea mari sunt astea. Sa va mai uitați prin, de exemplu, București, și acolo sunt mai mici autobuzele. Plus că infrastructură nu rezista, prin dreptul agentiei de voiaj - Mazepa, asfaltul iarăși este adunat langa bordura...

    Dar așa e când nu are cine să-i tragă de mânecă pe aleșii noștri. Nu prea mai putem evolua in felul asta.

    Raportează
  • postat de Cum autobuz nou, cumperi 10 SH-uri.....nu-i rău la sărăcia noastră, zic eu. Sâmbătă, 24 Noiembrie 2018 14:58 213.233.101.*** Link la comentariu
    9
    15

    Păi acum, la sărăcia noastă, un autobuz nou costă 350 000 euro și un SH, 30 000 euro, păi, cu un autobuz nou, cumperi 10 SH-uri, bașca cu încălzire pe timp de Iarnă și aer condiționat pe timp de Vară. Acum și SH-urile, nu arată rău, sunt ca noi, cu întreținerea tehnică pusă la punct, au circulat într-un regim mai optim, fiind folosite în afară, întreținerea la curent, fiind mai responsabili cei ce le-au folosit.

    Raportează
  • postat de Alin19 Sâmbătă, 24 Noiembrie 2018 14:20 86.127.73.*** Link la comentariu
    15
    26

    Noi numai SH-uri meritam?Ce suntem cetateni second hand cand platim taxele si impozitele catre stat/primarie?
    Si oare Pucheanu de ce nu vrea aceasta achizitie?Avem prea multe si autobuzele Transurb fac fata "brici" in monopol?Atitudinea lui Pucheanu ma ingrijoreaza!Sau sa inteleg ca dl primar vrea sa cumparam autobuze noi in iarna asta cu banii CL si Primariei?Altfel nu ii inteleg pozitia,el circula cu o minunata masina personala nu foarte ieftina cred si ii e bine,noi nu avem nevoie de autobuze?Cred ca mai multe autobuze chiar ne trebuiesc!Mereu se vede pe trasee,Transurbului ii trebuie noi vehicule ,fie ele si SH daca chiar nu se poate altfel,dar chiar ne trebuiesc!Nu poti sa ai doar 80-90 de autobuze in flota la o societate de transport a unui oras destul de mare ca si Galatiul.E CULMEA sa nu se doreasca noi autobuze,ori Primaria vrea sa dispara societatea de transport care sau sa minimalizeze importanta transportului in comun?Ce credeti ca aducerea de autobuze cat mai repede nu este prioritara?Oare Care alte prioritati aveti in agenda maj importanta ca aducerea de autobuze?Alte tari promoveaza intens si finanteaza pe masura transportul.in comun iar voi va opuneti si de aducerea a treizeci de autobuze fie ele si SH?Mai ganditi-va ce faceti pentru Galati si de ce sunteti in functii inalte ,raspunsul meu care e corect de altfel este:pentru Galati si pentru galateni nu pentru altceva.Poate va veni o vreme cand se vor infuria si galatenii la fel ca protestatarii din Piata Victoriei,dar nu din cauza neaparat a guvernului ci mai ales a administratiei proaste a Galatiului...Faceti-va o prioritate toti alesii pentru transportul in comun din orasul Galati.Asa e bine si mai ales normal intr-un oras care se vrea european.

    Raportează
  • postat de radu f. Sâmbătă, 24 Noiembrie 2018 12:07 89.137.137.*** Link la comentariu
    8
    38

    Iar autobuza sh fara aer conditionat vara si fara ferestre?! Ok sa spunem ca nu au aer conditionat dar ele nu au nici o fereastra sa o deschizi si te coci vara in ele. E sauna.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.