UPDATE | Transurb dă înapoi. Compania de transport public a anunţat că renunţă la licitaţia pentru SH-uri

UPDATE | Transurb dă înapoi. Compania de transport public a anunţat că renunţă la licitaţia pentru SH-uri
Tot mai des, mijloacele de transport cedează pe traseu
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

UPDATE, luni, 26 noiembrie 2018 | Printr-un comunicat de presă remis redacţiei luni seară, compania de transport public local Transurb SA anunţă că, "în urma discuţiilor cu reprezentanţii Primăriei Galaţi, s-a hotărât renunţarea la procedura privind organizarea licitaţiei pentru achiziţionarea a 30 autobuze urbane diesel, de 12 metri lungime, cu podea joasă".

"Conducerea Transurb şi primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, au convenit să demareze, în regim de urgenţă, procedurile privind achiziţionarea unor autobuze noi de tipul Euro 6. Decizia este luată în conformitate cu dorinţa municipalităţii şi a societăţii noastre de a moderniza infrastructura de transport prin achiziţionarea de troleibuze, autobuze şi tramvaie noi", se arată în comunicatul de presă.

Operatorul local de transport a ţinut să precizeze că demersul iniţiat a fost justificat de necesitatea de a avea un număr minim de mijloace de transport, astfel încât să nu fie împiedicată desfăşurarea activităţilor specifice, în special în timpul iernii. "Până la achiziţionarea autobuzelor electrice, măsură pe care o salutăm şi o sprijinim, transportatorul public are nevoie de cel puţin 20 de mijloace de transport operaţionale, pentru a asigura rezerva din autobază, care să fie pregătite să înlocuiască maşinile ce pot avea diferite probleme tehnice din cauza uzurii şi a condiţiilor de drum şi meteorologice", subliniază Transurb.

Deocamdată, în Sistemul electronic de achiziţii publice, licitaţia pentru cumpărarea celor 30 de autobuze SH, pe care Transurb a lansat-o vineri, 23 noiembrie, nu a fost anulată, ci figurează ca fiind în desfăşurare.


Update: Licitaţia pentru 30 de autobuze SH provoacă război. Primăria Galaţi vs. Transurb

Pentru ca, în perioada iernii, Galaţiul să nu rămână fără mijloace de transport în comun, Mihai Cadinoiu, directorul general al Transurb, şi-a asumat organizarea unei licitaţii pentru achiziţia a 30 de autobuze second hand. Primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, refuză categoric să susţină un astfel de proiect şi, printr-un comunicat de presă remis redacţiei, îi solicită ferm să-şi reevalueze opţiunile şi să-şi reconsidere poziţia.

În condiţiile în care Primăria municipiului Galaţi încearcă să obţină finanţare nerambursabilă din Fondul pentru Mediu pentru 50 de autobuze noi electrice hibrid, având ca variantă de rezervă achiziţia lor prin credit bancar, compania publică de transport local Transurb SA a lansat, vineri, 23 noiembrie, o licitaţie pentru mijloace de transport second hand.

Este vorba, potrivit anunţului postat în Sistemul electronic de achiziţii publice, despre achiziţia a 30 autobuze urbane diesel second-hand, de 12 metri lungime, cu podea joasă. Licitaţia este împărţită în loturi de câte zece autobuze fiecare. „Fiecare lot va avea aceeaşi marcă, tip şi producător, destinate transportului public local de persoane din municipiul Galaţi cu minim următoarele caracteristici ale motorului: minim EURO IV, tip DAF / MAN D0834-02/D0836 LOH-03/echivalent, putere motor pana la 200 kW, 6 cilindri în linie. Fiecare dintre autobuzele solicitate trebuie să fie cu ani de fabricaţie şi prima înmatriculare nu mai vechi de 2007”, se arată în anunţul postat în Sistemul electronic de achiziţii publice.

Valoarea totală estimată a contractului este de 5.033.700 de lei cu TVA, valoarea estimată a fiecărui lot fiind de 1.677.900 de lei cu TVA. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 3 ianuarie 2019.

„Îmi asum această decizie”

Contactat telefonic, directorul general al SC Transurb SA, Mihai Cadinoiu, ne-a explicat motivele lansării acestei licitaţii: „Mi-am asumat această achiziţie pentru ca în perioada iernii să nu rămânem fără mijloace de transport în comun. Acum, că va veni zăpada şi frigul, trebuie să avem cel puţin 15-20 de mijloace de transport care să stea în stand-by, în condiţiile în care cade unul pe traseu să-l putem înlocui. Primăria municipiului Galaţi face toate demersurile pentru a aduce mijloace de transport noi, şi noi salutăm această intenţie. De asemenea, dl preşedinte Cristian Dima şi dl vicepreşedinte Radu Cosca sunt interesaţi şi caută soluţii să aducem autobuze noi, caută resurse pe fondurile de mediu pentru a aduce mijloace de transport electrice. Dar eu, ca Transurb, nu pot să stau să aştept. Riscăm să nu ieşim din iarnă pentru că nu avem soluţii! Parcul pe care îl avem este foarte învechit. Un autobuz nou costă aproximativ 350.000 de euro, dar achiziţia durează şase luni. Un autobuz SH, în varianta pe care am solicitat-o noi, care să aibă până în 700.000 de km, din 2007, cu aer condiţionat şi căldură, ajunge până în 30.000 de euro”, ne-a declarat Mihai Cadinoiu.

Ce spune primarul Galaţiului

Printr-un comunicat de presă transmis redacţiei, Primăria municipiului Galaţi precizează că licitaţia lansată de Transurb este o decizie care aparţine exclusiv conducerii societăţii şi că primarul Ionuţ Pucheanu nu încurajează şi nu susţine achiziţia de mijloace de transport în comun second hand. Şi reaminteşte că, la iniţiativa sa, Consiliul Local a probat o serie de proiecte dedicate modernizării infrastructurii de transport şi înnoirii parcului auto al societăţii prin achiziţionarea de troleibuze, autobuze şi tramvaie noi, menite să asigure gălăţenilor un transport civilizat, confortabil şi modern, dar şi cu efecte pozitive pe termen mediu şi lung asupra calităţii mediului.

„Întrucât demersul Transurb contravine strategiei municipalităţii de modernizare a transportului public în comun, primarul Ionuţ Pucheanu i-a convocat la discuţii, sâmbătă, 24 noiembrie 2018, pe reprezentanţii societăţii de transport public local”, se arată în comunicat.

„Refuz categoric să susţin un astfel de proiect care nu are nimic în comun cu strategia asumată de mine şi Consiliul Local. În condiţiile în care actuala administraţie depune eforturi considerabile pentru ca transportul public în comun să fie modernizat, nu admit ca directorul unei societăţi publice subordonate să nu ţină cont de hotărârile Consiliului Local şi de proiectele pe care le avem în derulare. Este inacceptabil ca municipiul Galaţi să continue să achiziţioneze pentru cetăţenii săi mijloace de transport în comun la mâna a doua, de o calitate îndoielnică. Achiziţia de autobuze second hand nu este singura opţiune pentru ca societatea să nu se confrunte cu probleme în sezonul rece. SC Transurb SA Galaţi va beneficia de tot sprijinul nostru şi va fi susţinută în aşa fel încât să treacă cu bine peste iarnă. O prioritate a mandatului meu este înnoirea parcului auto al Transurb şi realizarea unui management de trafic modern şi nu am de gând să renunţ la acest obiectiv. Motiv pentru care solicit ferm conducerii SC Transurb SA Galaţi să-şi reevalueze opţiunile şi să-şi reconsidere poziţia”, declară Ionuţ Pucheanu, primarul municipiului Galaţi.


Licitaţie TRANSURB pentru achiziţia a 30 de autobuze SH

UPDATE. Ce spun managerul companiei de transport şi primarul Galaţiului | În condiţiile în care Primăria municipiului Galaţi încearcă să obţină finanţare nerambursabilă din Fondul pentru Mediu pentru achiziţia a 50 de autobuze noi electrice hibrid, compania de transport public local, Transurb SA, tocmai a lansat o licitaţie pentru cumpărarea a 30 de autobuze second hand.

Astfel, aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, Primăria acţionează pe două căi pentru a înnoi parcul auto al Transurb: pe 1 noiembrie a intrat în competiţie cu toate celelalte administraţii locale pentru atragerea de fonduri guvernamentale, dar, în caz că pierde, a păstrat opţiunea creditului bancar din care ar urma să fie cumpărate mijloacele noi de transport.

SC Transurb SA a lansat însă ieri, în Sistemul electronic de achiziţii publice, o licitaţie pentru achiziţia a 30 autobuze urbane diesel second-hand, de 12 metri lungime, cu podea joasă. Licitaţia este împărţită în loturi de câte zece autobuze fiecare. „Fiecare lot va avea aceeaşi marcă, tip şi producător, destinate transportului public local de persoane din municipiul Galaţi cu minim următoarele caracteristici ale motorului: minim EURO IV, tip DAF / MAN D0834-02/D0836 LOH-03/echivalent, putere motor pana la 200 kW, 6 cilindri în linie. Fiecare dintre autobuzele solicitate trebuie să fie cu ani de fabricaţie şi prima înmatriculare nu mai vechi de 2007”, se arată în anunţul postat în Sistemul electronic de achiziţii publice.

Valoarea totală estimată a contractului este de 5.033.700 de lei cu TVA, valoarea estimată a fiecărui lot fiind de 1.677.900 de lei cu TVA.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 3 ianuarie 2019.

„Îmi asum această decizie”

Contactat telefonic, directorul general al SC Transurb SA, Mihai Cadinoiu, ne-a explicat motivele lansării acestei licitaţii: „Mi-am asumat această achiziţie pentru ca în perioada iernii să nu rămânem fără mijloace de transport în comun. Acum, că va veni zăpada şi frigul, trebuie să avem cel puţin 15-20 de mijloace de transport care să stea în stand-by, în condiţiile în care cade unul pe traseu să-l putem înlocui. Primăria municipiului Galaţi face toate demersurile pentru a aduce mijloace de transport noi, şi noi salutăm această intenţie. De asemenea, dl preşedinte Cristian Dima şi dl vicepreşedinte Radu Cosca sunt interesaţi şi caută soluţii să aducem autobuze noi, caută resurse pe fondurile de mediu pentru a aduce mijloace de transport electrice. Dar eu, ca Transurb, nu pot să stau să aştept. Riscăm să nu ieşim din iarnă pentru că nu avem soluţii! Parcul pe care îl avem este foarte învechit. Un autobuz nou costă aproximativ 350.000 de euro, dar achiziţia durează şase luni. Un autobuz SH, în varianta pe care am solicitat-o noi, care să aibă până în 700.000 de km, din 2007, cu aer condiţionat şi căldură, ajunge până în 30.000 de euro”, spune directorul Mihai Cadinoiu.

Ce spune primarul Galaţiului

„Nu sunt de acord cu această achiziţie şi voi fi foarte curios să aflu de unde vor lua banii”, ne-a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu. Edilul-şef al urbei se referă la faptul că bugetul companiei publice de transport local, din care ar urma să fie plătite cele 30 de autobuze SH, este aprobat de Consiliul Local al municipiului Galaţi.

Pe de altă parte, trebuie spus că, până la finele acestui an, ar trebui să sosească la Galaţi încă trei troleibuze noi cumpărate din economiile făcute de administraţia locală în cadrul creditului contractat de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare. Noile mijloace de transport se vor alătura celor 14 troleibuze noi care circulă deja pe străzile oraşului.

Vom reveni cu amănunte.

Citit 9616 ori Ultima modificare Marți, 27 Noiembrie 2018 00:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.