Străzile Galaţiului s-au umplut de rable. Din 150.000 de maşini, doar 6.000 sunt mai noi de patru ani

Străzile Galaţiului s-au umplut de rable. Din 150.000 de maşini, doar 6.000 sunt mai noi de patru ani
Evaluaţi acest articol
(31 voturi)

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi şi rulate înregistrat în România, în primul trimestru al anului, a ajuns la 146.144 de unităţi, în scădere cu 2,10 la sută faţă de aceeaşi perioadă din 2018, reiese din statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Strict la nivelul judeţului Galaţi, în primele trei luni au fost înmatriculate 6.210 autoturisme, atât noi, cât şi rulate.

Pe categorii de autoturisme, la nivel naţional se constată o consolidare a trendului înmatriculărilor de maşini noi (+35,11 la sută) şi o temperare a înmatriculărilor de maşini second-hand (-8.57 la sută), însă acestea din urmă rămân cele mai numeroase pe şosele. Mai exact, în primele trei luni ale anului, la nivel de ţară s-au înmatriculat 35.836 de autoturisme noi, în timp ce înmatriculările de maşini rulate au fost în număr de 110.308 unităţi. Piaţa auto gălăţeană reflectă şi ea trendul naţional. Astfel, în primul trimestru, au fost înmatriculate 395 de autoturisme noi, dar şi 5.815 de autoturisme rulate.

CE MAŞINI NOI S-AU VÂNDUT CEL MAI BINE

Conform datelor statistice, în privinţa autoturismelor noi, în perioada ianuarie - martie 2019, cele mai multe înmatriculări la nivel naţional au vizat marca Dacia, cu 12.079 de exemplare, mai mult cu 56,73 la sută faţă de primele trei luni din 2018. La Galaţi, Dacia şi-a trecut în palmares 146 de noi maşini vândute. Dacă este să rămânem, la nivel local, în zona maşinilor noi înmatriculate, pe primele locuri s-au plasat, în primul trimestru al acestui an, Renault (52 de unităţi), Skoda (34 unităţi), Ford (33 unităţi), Opel (20 unităţi) şi Volkswagen (12 unităţi).

MAŞINILE SECOND-HAND, LA PUTERE

În ciuda unor programe gen „Rabla”, autoturismele rulate domină autoritar piaţa auto, atât la nivel naţional, cât şi local. Acest lucru se datorează în primul rând puterii de cumpărare pe care românii o au, o maşină la mâna a doua fiind, pentru cei mai mulţi, sensibil mai accesibilă. Aşa se face că, la nivel naţional, în primele trei luni ale acestui an, pe piaţa second-hand au fost înmatriculate 27.205 maşini Volkswagen, 10.367 de maşini Opel şi 9.191 de maşini Ford.

Volksvagen domină şi piaţa gălăţeană a maşinilor rulate, cu 1.326 de unităţi vândute în primele trei luni ale acestui an. Din urmă vin Opel (580 de unităţi vândute), Ford (532 unităţi), Dacia (452 unităţi), Renault (297 unităţi) şi Skoda (283 unităţi).

UN PARC AUTO ÎMBĂTRÂNIT

Conform datelor DPRCIV, parcul auto naţional din România ajunsese, la finalele anului 2018, strict la capitolul autoturisme, la nu mai puţin de 6,45 milioane de unităţi. Din păcate, grosul acestora, adică aproape 4,28 milioane de unităţi aveau o vechime de peste 12 ani, în timp ce 1,22 milioane de maşini aveau o vechime cuprinsă între 9 şi 12 ani. Autoturismele noi, cu vârsta între zero şi patru ani, erau de numai 434.161 de unităţi!

Parcul auto îmbătrânit este vizibil şi la Galaţi. La sfârşitul anului trecut, pe străzile din judeţ circulau 150.326 de autoturisme, dar dintre acestea 99.396 de unităţi erau mai vechi de 12 ani. Pe celelalte grupe de vechime, 32.034 de autoturisme aveau la activ o perioadă de exploatare între 9 şi 12 ani, 12.831 dintre maşini aveau între cinci şi opt ani şi doar 6.065 de unităţi aveau mai puţin de patru ani.

Citit 8150 ori Ultima modificare Miercuri, 01 Mai 2019 00:21

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.