Evaluaţi acest articol
(24 voturi)
10 comentarii

Grupul Damen anunță un plan de reorganizare la nivel global care va conduce la disponibilizarea a aproape 1.050 de angajați din întreaga lume. Anunțul vine pe fondul crizei coronavirusului și a reducerii numărului de comenzi.

"Modificările organizaționale vizează în cea mai mare parte divizia de Nave Medii. În România se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajați (la Galați și Mangalia - n.r.), în vreme ce în Olanda, cifra disponibilizărilor este de 173. Se estimează că numărul acestora va putea fi limitat prin intermediul proiectelor de mobilitate internă din cadrul filialelor noastre din grup", potrivit informațiilor furnizate de Damen.
"La ȋnceputul acestui an, Grupul Damen a prezentat un plan ambiţios de viitor pornind de la perspectiva navigaţiei ȋn condiţii de zero emisii de carbon, dar şi a digitalizării şi standardizării platformelor de lucru. Ȋn acest scop, grupul a demarat deja investiţii specifice. Cu toate acestea, prețul scăzut al petrolului a determinat parţial o ȋncetinire a activităţii ȋn segmentul offshore. Acest factor, coroborat cu consecinţele epidemiei COVID-19, conduce la necesitatea unor schimbări organizaţionale pe termen scurt, menite să asigure adaptarea companiei la noua realitate. Drept urmare, grupul va disponibiliza ȋn jur de 1.050 de angajaţi din ȋntreaga lume", se precizează într-un comunicat de presă al Damen.
Damen nu exclude "posibilitatea ca şi alte schimbări organizaţionale să se dovedească a fi necesare". "Toate sunt măsuri dificile, cu impact atât asupra afacerii noastre de familie, cât şi asupra angajaţilor noştri. Cu toate acestea, schimbările sunt necesare pentru a putea menţine un climat sănătos ȋn companie şi a beneficia de bunele perspective ale proiectelor potenţiale pe termen lung din diverse sectoare ale pieţei construcţiilor şi reparaţiilor de nave", precizează Damen.
La rândul său, președintele Sindicatul Liber al Salariaților din Șantierul Naval Damen, Stelian Pavel, ne-a confirmat că, la nivelul discuțiilor cu conducerea șantierului, s-a evocat, după izbucnirea pandemiei, fără însă a se trece la o decizie concretă, posibilitatea disponibilizării a aproximativ 600 de angajați. Dar nici în prezent, de fapt, cifra nu este bătută în cuie. "În februarie erau în jur de 2.400 de angajați, acum sunt cam 2.200. Unii salariați s-au reorientat spre alte locuri, s-ar putea să mai plece și alții. Prin urmare, nu considerăm concedierile colective drept o soluție, ci mai degrabă ar trebuie să lăsăm lucrurile să se regleze pe parcurs. S-a demonstrat și după criza din 2008 că este foarte greu să refaci forța de muncă odată ce a-i pierdut-o, mai ales în condițiile care există în România - lipsa de personal calificat ce se resimte în toate domeniile", a explicat liderul sindical.
Activitatea SN Damen Galați - singurul șantier naval care a realizat nave militare în ultimii 30 ani - a fost afectată, printre altele, de pierderea, în condiții extrem de controversate, a contractului de realizare a celor patru corvete pentru Forțele Navale Române, contract care, dacă și-ar fi urmat cursul firesc, ar fi fost deja în faza livrării primelor nave...
Pandemia de coronavirus și blocarea activității economice, precum şi inducerea de incertitudini în piață au complicat și mai mult sectorul construcțiilor navale, inclusiv la Galați.
Anunțul oficial al Damen de a disponibiliza sute de oameni vine într-o perioadă în care pe agenda internă a șantierului se mai află un subiect important: negocierea Contractului Colectiv de Muncă. În cursul zilei de joi, 6 august, este programată o întâlnire între reprezentanții sindicatelor și cei ai conducerii șantierului naval, în vederea discutării chestiunii concedierilor colective. Negocierea condițiilor de disponibilizare, acordarea unor pachete financiare compensatorii, numărul de salariați afectați ar putea să se întindă pe o perioadă chiar și de ordinul săptămânilor.
Până la închiderea ediției, AJOFM Galați nu fusese încă notificat oficial cu privire la intenția Damen de a face concedieri colective.

Citit 8266 ori Ultima modificare Miercuri, 05 August 2020 20:13

10 comentarii

  • postat de valea jiului Joi, 06 August 2020 23:03 89.136.186.*** Link la comentariu
    0
    4

    La nivelul orasului e o criza de forta calificata de munca din cauza salariilor extrem de mici. Toti meseriasii au preferat sa plece din oras pe salarii decente in alte orase sau in alte tari. Orasul a ramas doar cu pensionari. Asta vreti..asta o sa aveti!

    Raportează
  • postat de lucian Joi, 06 August 2020 14:17 92.223.167.*** Link la comentariu
    0
    3

    Ar fi un genocid!
    Guvernul, sindicatul, lucratorii trebuie sa se coalizeze pentru a impiedica asa ceva. In plina criza sanitara nu poti concedia lucratorii. Unde pot cauta de munca in aceste conditii?
    Trebuiesc masuri pentru a preveni astfel de situatii in momente de criza!
    Sindicatul ce face? Ori este in smart-working?

    Raportează
  • postat de Din Galati Joi, 06 August 2020 12:52 109.166.128.*** Link la comentariu
    0
    3

    Cum, necum, Damen Galati a avut profit 40 milioane de lei anul trecut, conform date oficiale.
    Anul asta se livreaza ASRV deci o sa intre niste bani serios.
    Dar lipsa comenzilor din Galati se datoreaza si managementului din Galati, nu doar celor Olandezi si contractiei de pe piata navelor.

    In plus mare parte din profit se incaseaza in Olanda, la livrarea navelor.
    Pana una alta, in santier se manageriaza, parcari, paza, disponibilizari, etc.

    Raportează
  • postat de Domnule jurnalist , Joi, 06 August 2020 12:41 185.195.18.*** Link la comentariu
    0
    1

    poate puteti afla , si sa ne spuneti si noua , ce pierdere sau castig a avut anul trecut Șantierul damen din Galati , de este pedepsit in halul acesta ?!

    Raportează
  • postat de Din presa straina : Joi, 06 August 2020 11:08 95.168.164.*** Link la comentariu
    2
    16

    „ Șantierele navale ale companiei au înregistrat o pierdere uriașă anul trecut, constructorul confruntându-se cu probleme la mai multe proiecte care s-au dovedit mult mai mari decât se credea inițial. Damen a raportat o pierdere de 287 de milioane de euro in 2019, cea mai mare din istoria de 93 de ani a companiei „. Asta pe vremea cand nici nu se vorbea de coronavirus.
    Deci este clar o incompetenta manageriala la nivelul conducerii grupului.
    Unde sunt proiectele de nave offshore , RoPax ,nave de croaziera , promise la preluarea Santierului din Mangalia ?
    Iar pretul petrolului este scazut , inca de la criza din 2008-2010.
    Poate ar fi mai indicat ca in final sa plece cu totul , si sa avem norocul sa vina si la noi o firma puternica si serioasa , cum sunt in alte santiere romanesti.
    Si nu o firma boutique de familie , cum este acum la Galati !

    Si Combinatul a fost preluat de la un incompetent , si acum o duce ok.

    Raportează
  • postat de florin Joi, 06 August 2020 10:14 86.124.200.*** Link la comentariu
    3
    16

    Din momentul achizitionarii santierului de la Mangalia soarta santierului din Galati s=a schimbat in rau!Mai ales in contextul crizei actuale!

    Raportează
  • postat de Eu Joi, 06 August 2020 09:03 213.233.108.*** Link la comentariu
    1
    23

    Adică 85% din disponibilizarile la nivel global sunt din România?Tara fara câini.Se vrea a fi o lecție pentru pierderea corvetelor.Peste 3-4 ani ,cand o trece criza, o sa i auzim iar miorlaind ca niste c....,ca nu gasesc forță de muncă calificată!

    Raportează
  • postat de Alergatorul de pe Faleza Joi, 06 August 2020 06:57 109.166.131.*** Link la comentariu
    3
    22

    O noua Vale a Jiului. Asta va deveni Galatiul peste puțin timp...

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Miercuri, 05 August 2020 19:59 89.137.231.*** Link la comentariu
    36
    14

    Prostimea Galatiului tocmai exulta de bucurie, vazand Damenul "la apa"!

    Raportează
  • postat de Ion Miercuri, 05 August 2020 19:05 5.13.217.*** Link la comentariu
    18
    50

    Daca s ar fi facut corvetele la Galati, Damen ar fi angajat oameni

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.