Facilitate pentru gălățenii vulnerabili. Cum se cere suspendarea facturilor la gaze sau electricitate

Facilitate pentru gălățenii vulnerabili. Cum se cere suspendarea facturilor la gaze sau electricitate
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Clienții casnici gălățeni care fac parte din categoria consumatorilor vulnerabili de energie pot solicita autorităților suspendarea, pe o perioadă cuprinsă între o lună și șase luni, a obligației de plată a facturilor la energie electrică sau gaze. Facturile amânate la plată nu vor fi purtătoare de penalități pe perioada suspendării la plată. Facilitatea este prevăzută de Legea 259/2021 pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, apărută la sfârșitul lunii octombrie.

Am solicitat birourilor de presă ale ENGIE România și Electrica Furnizare să ne detalieze practic modul în care se poate cere suspendarea plății facturilor, fără costuri suplimentare.

ENGIE are și formular pe site-ul propriu

„Cererile de amânare sau eșalonare la plată a facturii titularilor de contracte de energie din categoria consumatorilor vulnerabili pot fi transmise online, prin intermediul formularului  de contact de pe site-ul engie.ro (https://www.engie.ro/contact/), în centrele de relații cu clienții ale ENGIE România sau prin curier către adresele centrelor de relații cu clienții din zona de activitate a companiei. Cererile pot fi transmise de către titularii de contracte de energie sau de către mandatari ai acestora, în baza unui contract de mandat.

ENGIE România va respecta toate facilitățile prevăzute de reglementările în vigoare, însă recomandăm clienților să aibă o abordare prudentă, dat fiind că amânarea la plată a facturilor de energie va crea un efort financiar mai mare pentru ei după perioada de amânare la plată previzionată. În acest sens, recomandarea noastră este, pe cât posibil, ca după transmiterea cererii de amânare la plată către companie, clienții să prevadă plăți lunare, chiar dacă acestea nu acoperă în totalitate valoarea facturilor emise, astfel încât efortul financiar al acestora să fie diminuat la finalul perioadei de amânare la plată”, au răspuns reprezentanții ENGIE România la solicitarea „Vieții libere”.

Și Electrica Furnizare primește cereri

„Deși Legea 259/2021 nu oferă detalii cu privire la implementarea/aplicarea prevederilor referitoare la acest aspect, în înțelegerea noastră, cererea trebuie depusă la furnizorii de energie electrică/gaze naturale, având în vedere faptul că vizează suspendarea unei obligații născute în temeiul contractului de furnizare încheiat între client și furnizor”, este răspunsul trimis „Vieții libere” de Biroul de presă al Electrica Furnizare.

Patru categorii de consumatori vulnerabili

În categoria consumatorilor vulnerabili din motive de venit se încadrează toți cei care au un venit mediu net lunar de cel mult 1.386 de lei/persoană, în cazul familiei, și de 2.053 de lei, în cazul persoanei singure.

Consumatori vulnerabili din motive de vârstă sunt cei care au veniturile amintite și, totodată, au împlinit vârsta standard de pensionare (în 2021, aceasta este de 65 de ani pentru bărbați și 61 de ani pentru femei).

Consumatori vulnerabili din motive de sănătate sunt persoanele care fie necesită aparate electrice pentru menținerea în viață sau pentru menținerea stării de sănătate, fie prezintă probleme de sănătate care le împiedică sau restricționează mobilitatea și/sau deplasarea.

Ultima categorie de consumatori vulnerabili de energie, respectiv, cei izolați, include familiile și persoanele singure ale căror locuințe se află în zone izolate sau în așezări informale, care reprezintă o „grupare de minimum 3 unități destinate locuirii dezvoltate spontan, ocupate de persoane sau familii care fac parte din grupuri vulnerabile”.

Citit 3539 ori Ultima modificare Marți, 16 Noiembrie 2021 00:19

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.