Un gălățean se chinuie de un an să intre în garajul personal

Un gălățean se chinuie de un an să intre în garajul personal
Evaluaţi acest articol
(34 voturi)

Situația al cărei protagonist este un contribuabil de bună-credință la bugetul local al Galațiului trenează de mult timp, dar s-a acutizat, culmea, tocmai după ce "rotițele" administrative au început, aparent, să se pună în mișcare. Totul a pornit de la o sesizare pe care omul a făcut-o referitor la un accident de teren care făcea periculos accesul pe aleea unde își are garajul. De atunci, au trecut multe luni, iar problema, în loc să fie rezolvată, mai rău a fost încurcată.

Ion Petrescu deține un garaj în Țiglina 2, în spatele blocului B4, pe aleea care desparte blocurile C16 și C17. De mai bine de un an, a observat că asfaltul începe să se taseze și că accesul cu mașina la garajul său, dar și ale altora, se face tot mai dificil, așa că a sesizat Primăria.

Printr-o adresă înaintată municipalității în toamna anului trecut, aducea la cunoștință situația și solicita să fie evaluată și remediată

"Au apărut rupturi și surpări ale terenului, care se măresc după fiecare ploaie și nu numai, existând riscul unei surpări masive în zonă. În aceste condiții, accesul la garaj a devenit foarte dificil, chiar periculos, deoarece se poate surpa terenul în timp ce mă deplasez cu autoturismul pe alee pentru a-l gara", preciza petentul, în sesizarea transmisă Primăriei Galați, în octombrie 2023.

A primit răspuns, prompt, în aceeași lună, din partea instituției, care îi dădea asigurări că problema a fost luată în evidență și comunicată, spre evaluare, verificare și soluționare de Biroul Reparații Străzi, Siguranța Circulației, cu precizarea că a fost emisă comandă de remediere către SC Ecosal.

Șapte luni de liniște

A trecut toamna, au trecut iarna și primăvara lui 2024, dar echipe care să stabilească natura surpării și să se apuce de treabă nu au apărut. Astfel, la finele lunii mai 2024, petentul a reluat circuitul adreselor, trimițând sesizări la Ecosal și, susține el, la Gospodărire Urbană. Abia în a doua jumătate a lunii iulie, o echipă de muncitori a apărut și a săpat în jurul garajului, ca să constate că locul e traversat de o conductă a Apă Canal.

Muncitorii și-au luat sculele și au plecat, delegând competența către colegii de la operatorul de apă și canalizare. "Au solicitat prezenţa celor de la Apă Canal, după care au părăsit zona, considerând că nu mai este problema lor.

Cei de la Apă Canal susțin că nu este problema lor, branșamentul fiind anulat acum zece ani, deci surparea nu a fost cauzată de scurgerile de apă

Din data de 22 iulie 2024 până în prezent, nu s-a mai întâmplat nimic. În acest moment, nu numai că nu s-a reparat surparea, ci se prezintă mult mai rău. Menționez că pentru acest garaj, care este amplasat pe terenul Primăriei și care în acest moment nu poate fi utilizat, plătesc un impozit mai mare decât pentru două apartamente și un autoturism", ne-a adus la cunoștință Ion Petrescu, cetățeanul prins în caruselul viciilor de comunicare între companiile de utilități publice.

Spunem asta pentru că șirul adreselor de care depinde o aparent banală reparație nu ar trebui să se termine aici. Ultima companie care s-a descărcat de sarcini la fața locului, respectiv Apă Canal, a fost notificată, tot de petiționar, pe 26 iulie, cu rugămintea de a i se comunica pașii ce urmează să fie făcuți sau cine ar trebui anunțat ca să vină și să astupe șanțurile.

Aceeași solicitare am adresat-o și noi operatorului, răspunsul acestuia fiind, într-un final, de natură să mai limpezească într-un fel apele

"S-a mers la fața locului, s-au realizat o serie de operațiuni pentru a facilita accesul la garaj, urmând ca în cel mai scurt timp reprezentanții Ecosal că efectueze lucrările de remediere a zonei și de aducere la cotă", ne-a informat Cornelia Arnăutu, purtătorul de cuvânt al SC Apă Canal, în cursul zilei de miercuri, 7 august.

Citit 10132 ori Ultima modificare Miercuri, 07 August 2024 17:25

4 comentarii

  • postat de Cetatean
    Joi, 08 August 2024 13:55
    78.96.85.***
    Răspunsul primăriei este formal, nu conține nimic, se copie act după act fără a se face o analiza reala a situației. Funcționarii prost pregătiți habar nu au sa diferențieze situațiile, nu le duce capul. În orice domeniul RASPUNSURI TIPIZATE. LOR LE PLATIM SALARIILE. SUNTEM POSESORI UNOR ASTFEL DE
    0
    3
  • postat de MIHAI
    Joi, 08 August 2024 09:33
    86.124.200.***
    La fiecare răspuns , Primăria vine cu răspunsuri PROMPTE ȘI LA OBIECT: avem în vedere, vom trimite o echipă de specialitate, vom monitoriza încontinuare, vom analiza, vă vom ține la curent, cunoaștem problema și o vom rezolva,vom, vom, vom !!
    0
    13
  • postat de Toni
    Joi, 08 August 2024 05:45
    5.13.136.***
    O panarama de administratie, fiecare da vina pe fiecare , dar de luat banii cetateanului palma lor devine ca o cupa de excavator si daca nu le platesti darile te dau in judecata, dar sa remedieze o situatie iti intorc spatele.
    1
    11
  • postat de ionut
    Miercuri, 07 August 2024 23:26
    86.120.239.***
    O sa se reabiliteze și mai târziu se demolează garajele..
    3
    7

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.