Consiliul Judeţean Galaţi a primit deja o primă tranşă de bani – 24 de milioane de lei - avans pentru proiectul de modernizare a DN 25, între Galaţi şi Hanu Conachi. Anunţul a fost făcut de preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea, potrivit căruia proiectul tehnic al investiţiei ar trebui să fie gata la până la sfârşitul lunii februarie 2026, pentru a putea fi aprobaţi indicatorii tehnico-economici prin hotărâre de guvern.
Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, pe 18 iunie 2025, la Ministerul Transporturilor, au fost semnate contractele de finanţare şi de proiectare şi execuţie pentru cel mai amplu proiect de infrastructură rutieră realizat în județul Galați după 1989. Este vorba despre modernizarea a 40,2 kilometri din DN 25, între Galați - Movileni - Șendreni - Șerbeștii Vechi - Traian - Braniștea - Independența - Piscu - Vameș - Tudor Vladimirescu - Hanu Conachi (intersecția cu DN 25A).
Pe scurt, modernizarea „Drumului Morții” - DN 25, între Galați și Hanu Conachi, făcând legătura cu Autostrada Moldovei. Un proiect finanțat din fonduri europene prin Programul Transporturi 2021-2027, în valoare de aproximativ 370 de milioane de euro.
După cum v-am informat, contractul de proiectare şi execuţie a investiţiei, în valoare de 1.193.176.503 de lei fără TVA, a fost încheiat cu Asocierea Tancrad (lider), Arcada Company, Citadina 98, ADD Global Design, Primacons Group, Oldroad Construct și Creative Road Design, alături de mai mulți subcontractori.
Ordinul de începere a proiectării a fost dat în iulie.
„Deja am primit o primă tranșă de bani, ca avans pentru proiectare. Am făcut prima plată pentru proiectul tehnic. Până la sfârșitul lunii februarie, trebuie să fie gata proiectul tehnic, după care trebuie aprobați indicatorii tehnico-economici prin hotărâre de Guvern. Sperăm ca până terminăm proiectul tehnic să avem și proiectul cu exproprierile necesare şi cu soluțiile tehnice”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea, la emisiunea „Ediţie specială” de la Pro Lider FM.
Potrivit preşedintelui, vor fi aproximativ 800 de exproprieri – case, terenuri extravilane, anexe gospodărești – care trebuie aprobate tot de Guvern. Abia apoi se poate da ordinul de începere a lucrărilor.
„Este o investiție foarte mare, pentru că nu vorbim doar despre turnat covor asfaltic. Trebuie să relocăm foarte multe rețele. De asemenea, sunt foarte multe poduri. Uitați-vă cât este de mare podul de la Șendreni! Trebuie benzi de decelerare, de accelerare. Între Vameș și Hanu, ştiți că tot timpul se inundă și se blochează traficul. Pe o lungime de zeci de kilometri, trebuie ridicat drumul cu peste un metru și ceva deasupra nivelului la care este acum. Adică sunt construcții foarte mari.
Drumul modernizat va arăta aproximativ ca o autostradă, doar că va avea niște sensuri giratorii care mai diminuează din viteză. Dar se va fluidiza foarte mult traficul, pentru că se va circula pe câte două benzi pe sens”, explicat preşedintele.
Termen de finalizare
În ceea ce priveşte termenul de finalizare a investiţiei, există două… scenarii. „În varianta optimistă, termenul este de doi ani și jumătate, aproape trei ani de execuție. Dacă banii sunt asiguraţi şi avem fluxul de numerar, la sfârșitul anului 2028 va fi gata. Mai ales că firmele de construcţii din asociere sunt mari, cu experiență în drumuri, în poduri, și nu am nicio emoție din punctul ăsta de vedere. În cazul în care nu este asigurat cash flow și nu reușesc să asigur banii la timp… nu știu să mai răspund. Cu siguranță, prima dată ne vom apuca de poduri, astfel încât să nu există riscuri pentru cei care circulă. Mai ales că sunt poduri restricționate acum la o singură bandă”, a explicat preşedintele Costel Fotea.

