Sesizările unui gălăţean au mobilizat autorităţile/ Carne alterată, comercializată într-un mare magazin din Galaţi

Sesizările unui gălăţean au mobilizat autorităţile/ Carne alterată, comercializată într-un mare magazin din Galaţi
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

Au vrut să facă o petrecere în familie, după nuntă, însă lucrurile nu au decurs chiar aşa cum şi-au dorit. Din cauza câtorva kilograme de carne, cumpărate dintr-o unitatea comercială din oraş, sărbătoarea unei familii din Galaţi s-a transformat într-un teanc de reclamaţii.

Pe data de 10 iulie, Victor Popoiu a cumpărat peste 11 kilograme de carne dintr-un mare magazin de tip "cash and carry" din Galaţi, iar după câteva minute de la achiziţionarea acesteia şi-a dat seama că este alterată. "După ce am achiziţionat cele peste 11 kilograme de carne de pui dezosată, am sesizat un miros neplăcut şi ne-am întors în magazin pentru explicaţii. Eram cu fratele meu, în acel moment. Nu trecuseră mai mult de 30 de minute de la momentul plecării. Acolo am făcut o reclamaţie, însă şefa departamentului de vânzări şi directoarea magazinului au refuzat să ne dea banii sau să ne schimbe produsul, specificând că acest lucru aduce pagube magazinului, pentru că furnizorii respectivi nu le vor primi marfa înapoi", ne-a spus reclamantul.

Sesizările acestuia au ajuns, în data de 11 iulie la Direcţia Sanitară Veterinară pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Galaţi şi, în următoarea zi, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Galaţi.

"Reclamaţia de la magazin este semnată de fratele meu, iar factura este tot pe numele lui. Celelalte două sesizări sunt semnate de mine. Eu m-am ocupat de această problemă, pentru că el tocmai s-a căsătorit şi a plecat din oraş", a adăugat gălăţeanul.

Primele declaraţii ale specialiştilor

Cadrele avizate ale CJPC Galaţi, precum şi cele de la DSVSA Galaţi au efectuat cercetări în unitatea comercială precizată de reclamant. Totuşi, potrivit primelor concluzii, încă nu sunt dovezi clare pentru ca aceasta să fie trasă la răspundere. "La comercializare nu au fost găsite produse din acel lot, iar cele aflate în vânzare au fost verificate şi nu au nicio problemă", ne-a declarat Carmen Tudor, comisarul şef-adjunct al CJPC.

Aproximativ acelaşi mesaj ne-a fost comunicat şi de Carmen Stroia, director-adjunct al DSVSA Galaţi. "Prima dată am mers cu documentarea pe segmentul produselor alimentare şi o finalizăm pe segmentul documentelor. În magazin, pe stoc, nu era nimic din acel lot de carne, în jur de 60,4 kilograme. S-au verificat toate produsele şi nu s-a găsit nimic", a declarat Carmen Stroia. Reprezentata DSVSA a precizat că există şi un aspect care a dat bătăi de cap instituţiei în care activează. "Un cetăţean a semnalat în scris, pe data de 11 iulie, că este nemulţumit de mirosul unui sortiment de carne, achiziţionat de la o unitatea comercială din Galaţi. Tot acest cetăţean a revenit, ieri (n.r. - 12 iulie), cu o altă sesizare scrisă, în care elimină câteva dintre aspectele semnalate în prima sesizare. Oricum, noi verificăm totul, cu sau fără semnalarea ulterioară a consumatorului. Rămâne ca element principal acel produs. Carnea achiziţionată nu a fost ţinută în condiţii de frig şi ne-a fost prezentată în stare avansată de alterare. Reclamantul a fost întrebat de ce nu a făcut în ziua respectivă sesizarea, ca să putem efectua analizele de laborator. Este foarte important ca orice cetăţean, în astfel de cazuri, să anunţe instituţia noastră în acea zi, chiar în acel moment şi noi ne mobilizăm imediat", ne-a mai spus Carmen Stroia.

"Am păstrat carnea la frigider"

Gălăţeanul care ne-a povestit ce i s-a întâmplat a ţinut să precizeze de ce a fost nevoie să depună o nouă reclamaţie la DSVSA. Totodată, ne-a declarat că acea carne a fost păstrată la temperatura indicată. "În reclamaţie, noi am încercat să spunem că magazinul nu a păstrat carnea în condiţii optime. Am reformulat reclamaţia, ca să nu se interpreteze greşit. După ce ne-au respins carnea în magazin, am pus-o acasă la frigider, în speranţa că luni sau marţi vom fi chemaţi de DSVSA, ceea ce s-a şi întâmplat. Am adus-o la DSVSA într-o ladă frigorifică şi, când am desfăcut-o, ne-au spus că nu mai trebuie dusă la nicio probă, pentru că mirosul era îngrozitor. Noi avem acasă camere video care pot fi verificate. Totuşi, cei de la magazin ne-au sunat ieri (n.r. - 12 iulie) şi ne-au spus să venim să ne dea banii înapoi. Încă nu ştiu dacă mă voi întoarce după bani. Ei şi-au recunoscut, într-un fel, vina", ne-a mai spus omul.

Cercetările continuă...

Cele două instituţii, CJPC şi DSVSA, încă mai lucrează la partea de documentare, urmând să prezinte, după toate procedurile legale, veridicul final. "Urmează să primim copii după imaginile surprinse de camerele de luat vederi. În acest moment, aşteptăm documentele privind modul în care a fost transportat şi depozitat produsul, să vedem câtă marfă a intrat pe acel lot, câtă s-a vândut. Nu am terminat cercetarea. Până vineri (n.r. - 15 iulie), ar trebui să ni se aducă toate documentele. Nu mai avem alte reclamaţii referitoare la acel lot de carne", a menţionat Carmen Tudor.

"Viaţa liberă" a încercat să ia legătura cu un reprezentant al magazinului căruia i se aduc învinuiri şi ni s-a promis că directorul va reveni cu un apel, ceea ce nu s-a întâmplat până la închiderea ediţiei.

În măsura în care vom fi contactaţi de reprezentanţii magazinului incriminat sau când reprezentanţii autorităţilor îşi vor face publice concluziile vom reveni cu detalii referitoare la subiect.         

Citit 27544 ori Ultima modificare Marți, 03 Ianuarie 2023 11:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.