Întreruperea GAZELOR, cauzată de o avarie, nu de suprasolicitarea reţelei

Întreruperea GAZELOR, cauzată de o avarie, nu de suprasolicitarea reţelei
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Avaria din sistemul de distribuţie a gazelor naturale din municipiul Galaţi, care a afectat 16.000 de clienţi din cartierele Siderurgiştilor Vest, Micro 16, Ţiglina II şi IC Frimu, a fost remediată în totalitate în cursul zilei de marţi, 31 octombrie. "Viaţa liberă" a solicitat, ieri, explicaţii companiei Distrigaz Sud Reţele, iar răspunsurile au venit cu promptitudine, în aceeaşi zi.

Conform oficialilor Distrigaz Sud Reţele, avaria care a afectat, luni şi marţi (30-31 octombrie), mii de consumatori gălăţeni a fost cauzată de o defecţiune tehnică, nu de o suprasolicitare a reţelei, şi nici de lucrările pe care compania le efectuează, în această perioadă, pe strada Siderurgiştilor, în zona Spitalului de Copii. "Sistarea temporară a alimentării cu gaze naturale s-a datorat unei defecţiuni tehnice (blocarea unei vane) apărute în sistemul de distribuţie ce alimentează strada Gheorghe Asachi. Această defecţiune tehnică nu are legătură cu lucrările de modernizare în curs. Aceste lucrări de investiţii, prevăzute în planul anual al companiei, sunt realizate pentru îmbunătăţirea parametrilor sistemului de distribuţie gestionat de către Distrigaz Sud Reţele, tocmai pentru a asigura alimentarea cu gaze naturale la capacitate optimă şi în condiţii de siguranţă pentru clienţi", au precizat oficialii companiei pentru "Viaţa liberă".

Aceştia au afirmat că reluarea alimentării clienţilor afectaţi a fost realizată treptat, în cursul zilei de marţi: "Defecţiunea tehnică a fost remediată în totalitate în cursul zilei de ieri (31 octombrie - n.r.). Reluarea alimentării s-a făcut în intervalul 12,00-18,00 pentru cei 16.000 de clienţi afectaţi, însă, în cazul clienţilor care nu au fost găsiţi la domiciliu în acel interval, nu s-a putut relua alimentarea cu gaze naturale din motive de siguranţă. Precizăm că reluarea alimentării se face pentru fiecare client în parte, pentru a ne asigura că aparatele ce funcţionează pe bază de gaze naturale sunt închise şi a preveni eventuale incidente. Pentru aceşti clienţi (cei care nu au fost la domiciliu), reluarea alimentării s-a făcut în baza apelurilor primite în Centrul de Apel Depanaj şi Urgenţă Gaz, la numărul de telefon 021.9281, valabil 24/24h".

Acest incident la reţeaua de gaze naturale a municipiului a făcut ca în spaţiul public să reapară vocile care susţin că reţeaua Distrigaz din Galaţi nu va face faţă, la iarnă, suprasolicitării cauzate de noii posesori de centrale termice care s-au debranşat de la sistemul de termoficare. Poziţia oficială a companiei Distrigaz Sud Reţele este că reţeaua este capabilă să preia noi consumatori. "Această defecţiune tehnică nu are nicio legătură cu anumite condiţii de suprasolicitare a sistemului de distribuţie exploatat în prezent. Prin planurile anuale de investiţii ce includ lucrări de modernizare şi dezvoltare a reţelei de distribuţie, Distrigaz Sud Reţele anticipează capabilitatea reţelei de a prelua noi consumatori. Aceste lucrări de investiţii sunt corelate cu solicitările Primăriei Galaţi. Astfel, lucrarea actuală de pe strada Siderurgiştilor este o investiţie menită să crească capacitatea sistemului de distribuţie şi să asigure alimentarea cu gaze naturale în condiţii optime pentru toţi clienţii noştri", au mai declarat oficialii Distrigaz Sud Reţele.

Conform acestora, în operaţiunile de marţi au fost implicaţi 140 de tehnicieni ai companiei.

Ce trebuie să faceți dacă aveți CENTRALE TERMICE, după reluarea furnizării gazelor - CLICK AICI

Citit 6013 ori Ultima modificare Vineri, 09 Iunie 2023 10:27

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.