Bicarbonatul de sodiu, bun supliment sportiv

Bicarbonatul de sodiu, bun supliment sportiv

Evaluaţi acest articol
(5 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Bicarbonatul de sodiu creşte rezistenţa organismului la eforturile intense şi prelungite. De asemenea, poate ajuta şi la păstrarea funcţiilor motorii pe măsură ce se instalează oboseala. Diluaţi, într-o sticlă de apă de 1,5 litri, patru linguriţe de bicarbonat de sodiu şi beţi apa rezultată pe tot parcursul zilei.

Ce se întâmplă când luăm bicarbonat?

Bicarbonatul este o substanţă care apare în mod natural în corpul uman. Este produs în rinichi, şi într-o măsură mai mică şi în intestine. Acesta are rolul de a elimina ionii de hidrogen şi de a reduce aciditatea sângelui. Ţinând cont de faptul că aciditatea sângelui creşte treptat în timpul exerciţiilor fizice, este de înţeles că bicarbonatul de sodiu este privit ca pe un potenţial supliment sportiv.

Atunci când se ia bicarbonat, nivelele sale în circulaţia sanguină cresc după 60-90 de minute. Când se adaugă şi exerciţii fizice, cresc nivelele de lactat în sânge, semn că nivelele acidului lactic sunt reduse. Bicarbonatul blochează conversia lactatului în acid lactic, acţionând ca un tampon între muşchi şi acidul lactic. Astfel spus, bicarbonatul permite susţinerea efortului fizic pe o perioadă mai mare de timp, înainte să apară ‘’arsura’’.

Atenţie, însă! Prima doză ar trebui să fie la jumătate din cea recomandată, pentru a i se testa toleranţa. La 30-60 de minute după ingestie, se pot manifesta greţuri, balonări sau reflux gastric, în timp ce la unele persoane, apare riscul de diaree sau flatulenţă.

Citit 3950 ori Ultima modificare Vineri, 28 Februarie 2020 17:06

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.