ATENȚIE la interacţiunile alimente - medicamente!

ATENȚIE la interacţiunile alimente - medicamente!
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Este încă puţin cunoscut faptul că alimentele pot interacţiona cu medicamentele, această interacţiune fiind, de cele mai multe ori, în detrimentul acţiunii terapeutice medicamentoase.

În plus, există concepţia generală, uneori eronată, conform căreia ce-i natural nu dăunează.

"În nenumărate cazuri, alimentele şi plantele terapeutice interacţionează cu medicaţia, iar consecinţele pot fi severe. Acest lucru se întâmplă deoarece alimentele şi plantele pot altera felul în care organismul metabolizează medicamentele", afirmă nutriţionistul Lygia Alexandrescu, într-un articol publicat de Agerpres.

Potrivit specialistului, alcoolul este o substanţă care interacţionează practic cu toate medicamentele, în special cu medicaţia antidepresivă şi cu antibioticele. De asemenea, acţiunea medicamentelor anticoagulante poate fi influenţată de consumul excesiv de spanac, broccoli, legume cu frunze verzi care conţin vitamina K, toate aceste alimente favorizând coagularea sângelui.

"Excesul de fibre alimentare poate afecta absorbţia medicamentelor analgezice (calmante ale durerii - n.r.) şi a medicaţiei cardiace. Usturoiul are acţiune anti-hipertensivă şi asociat (în exces) cu medicaţia pentru tratarea hipertensiunii arteriale poate conduce la hipotensiune severă", susţine nutriţionistul.

Lygia Alexandrescu arată că brânza fermentată (cu mucegai, parmezan etc.) şi băuturile alcoolice interacţionează cu medicaţia antidepresivă, principala reacţie fiind simţită la nivelul tensiunii arteriale. "Sucul de grapefruit sau fructul consumat ca atare interacţionează cu medicaţia anti-colesteroleminantă, contraceptivă şi antialergică. Laptele şi sucul de portocale pot interacţiona cu efectul terapeutic al antibioticelor. Băuturile cofeinizate pot altera acţiunea medicaţiei antiasmatice, din cauza excitabilităţii excesive la care se poate ajunge", precizează Alexandrescu.

Şi carnea îndelung preparată pe grătar poate inhiba medicaţia antiasmatică, în special pe cea care conţine teofilina.

"Aşadar, pe perioada administrării unui tratament medicamentos, se impune un control strict al dietei urmate, pentru a maximiza eficienţa terapeutică a tratamentului, dar şi pentru a asigura nevoile energetice şi nutritive ale alimentelor", concluzionează nutriţionistul.

Citit 2278 ori Ultima modificare Luni, 08 Februarie 2016 20:20

1 comentariu

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.