Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
2 comentarii

Aflată la 65 de kilometri nord de municipiul Galaţi, comuna Băneasa pare să fi încremenit în timp. Orice schimbare, oricât ar fi de mică, îşi facă loc cu greu aici. De vină pentru această apatie nu este atât tendinţa oamenilor de a rămâne fideli unor tradiţii şi obiceiuri moştenite, ci mai ales lipsa de viziune şi de voinţă a celor puşi în fruntea comunităţii. Drept urmare, Băneasa şi Roşcani, cele două sate din componenţa comunei, nu beneficiază nici măcar de utilităţile de bază. Singurul proiect aflat în desfăşurare, alimentarea cu apă potabilă, a rămas mai mult în aşteptare în ultimul an. Asfaltarea străzilor din comună se află încă doar în fază de proiect, în aşteptarea finanţării. Despre canalizare, utilitate care, în mod normal, vine să completeze dotarea cu apă curentă, autorităţile locale vorbesc încă la timpul viitor. Cât despre o eventuală alimentare cu gaze, nici nu intră în discuţie.

Cu robinetul la fântână


Lucrările pentru reţeaua de apă potabilă din Băneasa au început încă din anul 2009. Deşi, în 2013, au mai fost alocate alte fonduri pentru acelaşi scop, proiectul nu este finalizat nici măcar acum. În vara anului trecut, spre exemplu, lucrările pentru reţeaua de apă potabilă erau gata în proporţie de 60 la sută. La peste un an distanţă, lucrurile nu au evoluat însă cu mult. Mai mult, încă înainte ca apa să înceapă să curgă în gospodăriile din Băneasa, proiectul făcut în urmă cu şapte ani are numeroase hibe.

"Nu mai este mult până când lucrările vor fi finalizate. Totuşi, lucrurile s-ar putea întinde, pentru că aşteptăm o schimbare a devizului de la minister, ceea ce poate să dureze. Concret, mai am de făcut două subtraversări la nivel cu calea ferată, pentru a putea termina cu magistrala de la Băneasa. Lucrez şi la racorduri, pentru a conecta gospodăriile la magistrală. Potrivit proiectului iniţial, trebuie racordate 422 de gospodării, dar nu va ajunge cu siguranţă, pentru că sunt peste 700 de gospodării care au nevoie de apă potabilă. Vom face nişte acte adiţionale, pentru a cuprinde şi restul gospodăriilor. Costurile racordării sunt suportate de la bugetul local, în vreme ce magistrala pentru alimentarea cu apă e cu bani de la Guvern, pe OUG 28.

Cheltuiala pentru racorduri este undeva la 400.000 de lei. Am făcut nişte extinderi ale magistralei, de când am preluat mandatul. Extinderile nu erau prevăzute în proiect. Nu era prevăzută, spre exemplu, subtraversarea pe sub calea ferată. Nu exista nici un proiect pentru subtraversările pe sub drumul judeţean. Chiar acum întâmpin probleme în a schimba devizul. Subtraversarea nu a fost prinsă în lucrarea mare. Acum trebuie să cer acordul ministerului. Banii îi am, dar nu îi pot cheltui. Lucrul ăsta durează, astfel încât nu cred că lucrarea va fi gata anul acesta", a explicat George Aurelian Gache, noul primar din Băneasa.

La Roşcani, apa de la robinet nu este potabilă


Chiar şi când proiectul alimentării cu apă potabilă va fi finalizat, situaţia va fi rezolvată doar pe jumătate, din moment ce satul Roşcani nu a fost luat în calcul în acest proiect. La Roşcani, există conductă magistrală de apă, încă de pe vremea regimului comunist. Totul fiind foarte vechi, apar numeroase avarii, motiv pentru care locuitorii trebuie să meargă până la cişmeaua din centrul satului, pentru a luat apă, având în vedere că fântânile sunt destul de rare. Vorbim despre un sat cu o populaţie foarte îmbătrânită, mulţi dintre bătrâni neputându-se deplasa.

George Aurelian Gache, noul primar din Băneasa

Potrivit primarului, patru kilometri de conductă trebuie înlocuiţi, costul fiind estimat la 1.200.000 de lei. Lucrările ar putea începe la anul, a mai spus edilul.

Proiectul pentru asfaltare aşteaptă aprobare de la Bucureşti


Un alt proiect care pare să le dea serioase bătăi de cap autorităţilor din Băneasa ţine de asfaltarea celor aproximativ şapte kilometri de drumuri din cele două sate. „Am depus la Ministerul Dezvoltării Regionale o solicitare pentru asfaltarea a patru kilometri de drumuri din Băneasa şi Roşcani. Abia am depus solicitarea, astfel încât nu pot spune cu certitudine când vor începe lucrările. Sunt însă mari şanse să primim finanţare. Costul pentru cei patru kilometri de drumuri este estimat la 5.400.000 de lei”, a mai spus edilul din Băneasa.

Podurile peste Chineja şi Băneasa, greu de realizat


De un real ajutor pentru locuitorii din Băneasa ar fi şi câte un pod peste pârâurile Chineja sau Băneasa. Cele două cursuri de apă pot fi trecute cu maşina doar în anotimpul secetos. În rest, şoferii trebuie să ocolească pe distanţe mari, pentru a le putea traversa. Deşi promise încă de pe timpul administraţiei trecute, cele două poduri nu se află nici măcar în faza de proiect, din moment ce costurile se ridică la aproximativ 4.000.000 de lei, bani de care administraţia locală nu dispune.

Citit 2185 ori Ultima modificare Marți, 20 Septembrie 2016 20:29

2 comentarii

  • postat de VALENTIN Duminică, 25 Septembrie 2016 13:57 5.13.183.*** Link la comentariu
    9
    0

    voi nu va uitati unde este banesa pe harta???????????????????????????? lasatio naibii de baneasa,nare utilitati BARBOSIUL SI FILESTIUL,si vreti voi la malu cu cioate cocotati pe deal

    Raportează
  • postat de Beresteni Beresteni Miercuri, 21 Septembrie 2016 22:15 109.166.135.*** Link la comentariu
    0
    13

    In orasul Beresti este saracie mare nu au oameni benzinarie ( cei de la case si din jurul Berestiului nu au benzina pentru drujbe , vine iarna si trebuie sa taie lemne pentru foc) ,...........................................................................

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.