Contradicţii în evaluarea Universităţii „Danubius”

Contradicţii în evaluarea Universităţii „Danubius”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Profesorii evaluatori care au vizitat „Danubius” i-au felicitat pe cei de aici pentru condiţiile oferite, au făcut un raport favorabil, dar decizia ARACIS a fost tocmai pe dos * Se pare că raportul studenţilor a cântărit mult * Benone Puşcă acuză implicări la „nivel înalt” *

Universitatea „Danubius” se consideră profund nedreptăţită de Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), care i-a acordat în această vară calificativul „grad de încredere limitată”, în urma evaluării instituţionale.

Potrivit conducerii instituţiei, consemnările din fişa vizitei se bat cap în cap cu cele din raportul preliminar de evaluare.

Primele sunt favorabile Universităţii „Danubius”, în timp ce raportul aduce critici serioase instituţiei, fapt care a şi dus la decizia Comisiei ARACIS de a acorda doar „grad de încredere limitat” (două stele din patru posibile, într-un limbaj comun).

„Ne-au felicitat!”

„Înainte de a pleca de aici, şeful comisiei, domnul profesor Anton Hadăr, de la Universitatea Politehnică Bucureşti, mi-a strâns mâna şi mi-a spus că avem cele mai bune condiţii, că îndeplinim toate criteriile. Chiar m-a felicitat, în condiţiile în care mi-a spus de la bun început că el e împotriva învăţământului privat. Sigur că mă aşteptam la un alt rezultat din partea ARACIS în aceste condiţii”, a declarat prof. dr. Benone Puşcă, rectorul Universităţii „Danubius”.

Speranţele conducerii universităţii într-o evaluare favorabilă erau susţinute chiar de consemnările din fişa vizitei. Toate acestea notează că activitatea Universităţii „Danubius” se desfăşoară conform tuturor normelor în vigoare, atât cele legale, cât şi cele legate de asigurarea calităţii.

-    „Instituţia de învăţământ superior dispune de patrimoniul necesar desfăşurării unui proces de învăţământ de calitate, în concordanţă cu planurile de învăţământ şi numărul de studenţi”;

-    „Numărul de locuri în sălile de curs, seminar, laborator este corelat cu mărimea formaţiilor de studiu, conform standardelor ARACIS”;

-    „Misiunea educaţională şi de cercetare ştiinţifică a Universităţii Danubius este bazată pe obiective clar definite prin atingerea cărora se pregătesc specialişti, cercetători şi lideri în diferite domenii, din Moldova şi zona de sud-est a ţării, asigurând competenţe profesionale, relaţionale şi de comunicare de nivel superior. Misiunea didactică şi de cercetare ştiinţifică este orientată spre student şi porneşte de la nevoile de învăţare ale tinerilor, urmărindu-se, în acelaşi timp, îmbogăţirea cursurilor şi celorlalte materiale didactice cu cele mai noi contribuţii ştiinţifice naţionale şi internaţionale în domeniile abordate”;

-    „Cunoştinţele teoretice transmise studenţilor sunt îmbinate cu cele aplicative şi de formare a unei atitudini proactive asupra domeniului ţintă, urmărindu-se soluţionarea aspectelor complexe cu care se confruntă în prezent zona de sud-est a ţării… Universitatea dezvoltă relaţii multiple cu mediul economic şi social, cu instituţiile de profil din zonă, pentru a asigura un învăţământ dinamic, adecvat cerinţelor pieţei muncii din regiune, în concordanţă cu Cadrul naţional al calificărilor”.

Acestea sunt doar câteva dintre constatările comisiei care a realizat vizita de evaluare a universităţii private din Galaţi. Cum s-a ajuns totuşi la „grad de încredere limitat”?

Studenţii evaluatori, de altă părere

Ei bine, se pare că un cuvânt greu de spus în cadrul Comisiei ARACIS, care a luat decizia în urma acestui raport, l-au avut studenţii evaluatori, care au redactat un raport separat.

Aceştia au notat, printre altele, că sistemul de reprezentare a studenţilor în structurile decizionale este „neclar şi discriminativ”, că mobilierul încurajează „o formă de predare frontală şi nu individualizată pe nevoile studenţilor”, că „forma de evaluare preferată de profesori e o simplă examinare la finalul semestrului”.

Din păcate, deocamdată nu am reuşit să intrăm în posesia întregului raport al studenţilor pentru a vedea şi argumentele lor. Conducerea Universităţii „Danubius” a contestat raportul studenţilor evaluatori în acelaşi timp cu decizia de acordare a „gradului de încredere limitată”.

„Nu înţelegem cum e posibil ca cei care ne-au vizitat să facă un raport pozitiv, iar Comisia să ia această decizie. Mi s-a spus că s-a intervenit la nivel înalt. Mai multe nu vreau să comentez decât după soluţionarea contestaţiei”, a mai spus rectorul Benone Puşcă.

Comentariu foto: Rectorul „Danubius”, Benone Puşcă, e foc şi pară pe cei de la ARACIS

Citit 1950 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.