Big Brother ajunge şi la asociaţiile de proprietari (FOTO)

Big Brother ajunge şi la asociaţiile de proprietari (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(36 voturi)

În timp ce numeroşi gălăţeni se confruntă cu lipsa transparenţei din partea conducerii asociaţiilor de proprietari, întrucât, de cele mai multe ori, oamenilor le este refuzat accesul la documente importante precum facturile la utilităţi, modul în care li se calculează şi repartizează cheltuielile sau plăţile făcute de către asociaţii, şi nu ştiu efectiv unde se duc banii lor şi pe ce, câteva sute de familii din Galaţi pot verifica on-line situaţia financiară a asociaţiei din care fac parte.

Oamenii pot consulta de pe telefon, computer sau tabletă facturile emise asociaţiei, ştiu în orice moment dacă acestea sunt achitate sau nu, pot consulta on-line listele de plată, au acces la avizier on-line şi au la dispoziţie un istoric al plăţilor, pe care îl pot vizualiza oricând. De asemenea, îşi pot achita cheltuielile de întreţinere on-line, fără a mai pierde timp la ghişeul asociaţiei, unde, de multe ori, programul de lucru al administratorilor se suprapune cu cel al persoanelor active. Totodată, proprietarii nu mai sunt obligaţi să bată drumul la asociaţie pentru a furniza consumul de apă, ci îl transmit on-line.

Sistemul a fost introdus la Asociaţiile de proprietari nr. 727, 121, 189, 226 şi 187 din municipiul Galaţi, care însumează aproximativ 600 de apartamente, şi ar putea fi extins şi la nivelul altora. "Le-am pus la dispoziţie un sistem prin care ei pot plăti de acasă, fără nicio problemă. Anul trecut, am dat drumul la plăţile on-line, iar acum se pot face plăţi şi la pay-point. Proprietarii au acces la avizier, au registru de casă, au registru jurnal, au registru de bancă, situaţia soldurilor, plus listele de plată pe toată asociaţia. Omul are acces la toate informaţiile legate de asociaţie. Absolut totul este detaliat, plus restanţe. În momentul în care eu încarc facturile în sistem, pot fi consultate de către oricine. Noi nu emitem chitanţe manuale, folosim nişte imprimante termice, astfel încât datele să intre automat în sistem. Este singura formă prin care se pot reduce costurile, transparenţa datelor, evidenţa corectă a situaţiei financiare", ne-a declarat administratorul Narcisa Condrea, care a precizat că "punându-le oamenilor la dispoziţie numeroase posibilităţi de plată, creşte gradul de încasare la nivelul asociaţiilor".

Potrivit acesteia, aproximativ 50 la sută dintre proprietarii de apartamente din cele cinci asociaţii de proprietari fac plăţi on-line în prezent, în timp ce restul a rămas fidel plăţii la casierie. "Ca prestator de servicii nu sunt condiţionată de a respecta un program. Respect, însă, programul de casierie (...) Am văzut o deschidere a preşedinţilor spre noţiunea de prestator de servicii, dar mă lovesc de cenzorii care sunt numiţi din cadrul membrilor din asociaţie, nu experţii contabili, ci acei cenzori care vin din rândul membrilor, sunt aleşi, care în loc să facă verificarea din punct de vedere al interesului tuturor proprietarilor, pe ei îi interesează mai mult cât plătesc ei. Aproape toate asociaţiile pe care le-am preluat, le-am preluat cu probleme şi a fost foarte grea trecerea", ne-a spus Narcisa Condrea.

Citit 22131 ori Ultima modificare Vineri, 13 Aprilie 2018 00:49

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.