Elevii şi învăţământul de mâine

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

O cercetare efectuată în 2010 de către psihologii şcolari gălăţeni a scos la iveală mai multe chestiuni interesante, printre care aceea că nu poţi obţine rezultate bune fără meditaţii sau că, în viitor, şcoala nu va mai avea aceeaşi importanţă ca acum.

Cercetarea „Şcoala viitorului” a fost realizată de Centrul Judeţean pentru Resurse şi Asistenţă Educaţională, cu elevi de la Colegiul Naţional „Al. I. Cuza”, Colegiul Economic „Virgil Magdeau”, Grupul Şcolar Industrial de Marină şi Colegiul Naţional de Agricultură şi Economie Tecuci.

Psihologii au încercat să identifice rolul şcolii în societatea contemporană şi percepţia elevilor faţă de şcoala viitorului.

Dotări slabe

Dacă, în prezent, peste 90 la sută dintre elevi consideră şcoala importantă sau foarte importantă, doar 58 la sută spun că şcoala va fi importantă peste 10-15 ani. Peste 60 la sută dintre repondenţi sunt de părere că învăţământul ar trebui să fie în totalitate gratuit.

Raportându-se la viitor, elevii, în proporţie de peste 31 la sută, cred că învăţământul privat va avea o pondere mai mare. Elevii au mai remarcat slaba dotare a şcolilor, dar cred că, în timp, acest aspect se va remedia.

Meditaţiile, o necesitate

E de remarcat şi procentul relativ mare - 15-20 la sută - al celor care consideră, atât pentru prezent cât şi pentru viitor, că în foarte mare măsură informaţiile dobândite în cadrul activităţilor şcolare sunt inutile.

Ei sunt convinşi că trebuie să faci meditaţii pentru a lua o notă bună la şcoală sau la examene şi că volumul de informaţii este prea mare, iar programa şcolară prea încărcată.

Şcoală on-line

Dacă, în prezent, învăţarea se realizează pe baza datelor transmise de profesor în clasă, dar utilizând într-o anumită măsură şi Internetul, peste ani, ponderea celor care vor învăţa din informaţiile de la clasă va fi mult mai mică.

Va creşte, în schimb, ponderea informaţiilor accesate de pe Internet, dar şi a învăţării on-line prin consultare cu un tutore sau cu profesorul. În viitor, învăţarea va fi mai independentă, bazată mai degrabă pe bibliografia suplimentară indicată de profesor.

E interesant de observat că, în prezent, doar 17 la sută dintre elevi utilizează în învăţare surse bibliografice suplimentare şi doar 28 la sută dintre cei chestionaţi exersează acasă prin studiu individual sau aplicând ceea ce au citit.

Citit 671 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.