Campanie VL „Pieton în oraşul fără trotuare”: Gălăţenii îşi doresc un oraş fără gropi

Campanie VL „Pieton în oraşul fără trotuare”: Gălăţenii îşi doresc un oraş fără gropi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Campania noastră „Pieton în oraşul fără trotuare” a ajuns la final. Ţinta noastră a fost sensibilizarea autorităţilor publice cu privire la starea deplorabilă a trotuarelor urbei. Depistarea lor nu a fost dificilă, pentru că majoritatea arată groaznic. Dacă pe marile bulevarde, trotuarele sunt în stare bună, nu acelaşi lucru se poate spune şi de cele din inima cartierelor.

Aşa arată oraşul

Campania ne-a purtat paşii în cartierele Micro 19, 20 şi 21, unde maşinile şi mizeria sufocă aleile din jurul blocurilor şi a şcolilor. Procesul de reabilitare a trotuarelor din Micro 17 a început de mult, dar în mijlocul cartierului asfaltul e ciuruit şi denivelat, iar maşinile au invadat aleile. Am ajuns apoi în Ţiglina 1, Ţiglina 2 şi bulevardul George Coşbuc, unde lipsa parcărilor le dă bătăi de cap atât şoferilor cât şi pietonilor, iar asfaltul e găurit. Nici centrul oraşului nu arată mai bine. Pe stăzile Domnească, Mihai Bravu şi Alexandru Ioan Cuza, trotuarele se degradează pe zi ce trece. Bătrânele cartiere Mazepa I şi Mazepa II nu mai aduc aminte deloc de ceea ce au fost acum 20 de ani. În Piaţa Centrală, şoferii dispun de locuri de parcare şi chiar de una subterană, dar tot pe locurile rezervate pietonilor staţionează. În Ţiglina 3 şi Ţiglina 4, trotuarele sunt ocupate de pubelele de gunoi şi maşini. În altă zonă a oraşului, respectiv I.C.Frimu, Micro 38 şi Micro 39, Maşniţă şi General, trotuarele sunt adevărate capcane care pun nervii trecătorilor la încercare şi le testează condiţia fizică.

Ce măsuri se vor lua

Oraşul de la Dunăre poate căpăta, însă, o altă înfăţişare. Noua conducere a demarat operaţiunile de reabilitare a trotuarelor. „În ultimele luni s-au iniţiat lucrările de ridicare la nivel a bordurilor şi de înlocuire a celor uzate de pe strada Brăilei şi din Mazepa. Au început lucrările de reparaţii şi amenajare a parcării din spatele blocurilor A8, B8 şi C8, de pe strada Ionel Fernic, reabilitarea trotuarelor dalate din zona magazinului Parma. S-au încheiat lucrările de asfaltare a aleii din spatele blocurilor BR1, BR2, BR3, BR4 şi BR5, de pe strada Brăilei. Proiectul de modernizare a străzilor Oţelarilor, Stadionului, Frunzei şi Gheorghe Asachi a început în primăvara acestui an şi va fi gata în toamna lui 2013. Aceste lucrări nu impun întreruperea circulaţiei, dar pot îngreuna traficul auto”, ne-a informat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache.

Pe lângă reabilitarea trotuarelor, Poliţia Locală continuă să aplice sancţiuni şi amenzi şoferilor care parchează în locurile nepermise. „Săptămânal se aplică peste 200 de sancţiuni şi amenzi pentru şoferii care parchează ilegal, iar pe lună sunt peste 600, conform legii aflate în vigoare de anul trecut. Dacă sunt prinşi, şoferii sunt sancţionaţi cu două puncte de penalizare şi cu o amendă între 140 şi 210 lei pentru oprire, iar pentru staţionare sunt sancţionaţi cu trei puncte şi cu o amendă între 280 şi 350 de lei”, ne-a spus directorul Poliţiei Locale Cristian Gâscă. Tot acesta ne-a precizat că în Galaţi nu există nicio firmă de ridicat autovehicule.

E drept că până la visul gălăţenilor de a avea un oraş cu străzi fără gropi şi cu maşini staţionate doar în parcările amenajate va mai curge multă apă pe Dunăre. Şi chiar dacă actuala campanie a ajuns la final, monitorizarea noastră va continua, iar lucrurile pe care le vom considera în neregulă vor fi cu siguranţă amendate. Nu în puncte de penalizare, ci în articole de ziar.

Citit 2160 ori Ultima modificare Duminică, 11 Noiembrie 2012 15:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.