Circulaţia, infern cotidian la Galaţi

Circulaţia, infern cotidian la Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

În urma materialelor publicate de „Viaţa liberă” cu privire la haosul din circulaţia (rutieră şi pietonală) din Galaţi, am primit mai multe comentarii.  Selectăm câteva din ele, nu înainte de a confirma, inclusiv prin fotografii, faptul că sunt anumite zone în Galaţi în care trebuie să ai multă experienţă, ca să circuli fără incidente.

De pildă, în Ţiglina I, microbuzele care opresc înainte de semafor obturează total vizibilitatea celorlalţi şoferi. Că se face verde sau s-a făcut roşu, trebuie doar să bănuieşti după graba cu care trec pietonii pe zebră…

Un alt „punct negru” este cel de la General. Deşi există o zebră, pietonii sunt supuşi oricând riscului de a fi călcaţi de maşini.

Motivele? Pe de o parte, unii şoferi care trec cu viteză în apropierea trecerilor de pietoni şi pe de altă parte, numărul mare de maşini care sunt parcate ilegal, „ecranând” pur şi simplu orizonul celorlalţi şoferi. Iar de aici până la explicaţiile gen „pur şi simplu mi-a sărit omul în faţa maşinii” nu mai este decât un pas.

Poliţiştii comunitari ar trebui să verifice şi această zonă, nu doar eterna bandă întâi de pe Domnească!

Şi povestea ar putea continua la nesfârşit. La Bănci, pe Brăilei, şoferii parchează fără jenă pe trotuar, făcând aproape imposibilă deplasarea pietonilor. Alte intersecţii, aceleaşi probleme: bulevardul Coşbuc cu Aurel Vlaicu, Tecuci cu bulevardul Coşbuc, sau Siderurgiştilor cu Doja.

Gălăţenii şi ofurile lor

Carmen ne-a semnalat problema semafoarelor din Piaţa Energiei, care sunt amplasate prost şi nu sunt văzute de şoferii de pe banda a doua, în timp ce Didi se întreabă „când se va rezolva situaţia parcării din Ţiglina I, pentru că degeaba sunt amendaţi şoferii care parchează pe Regiment 11 Siret pentru că în altă parte nu au unde să-şi lase maşinile? Pe Siderurgiştilor ce rol au atâtea indicatoare OPRIREA INTERZISĂ, în condiţiile în care nu sunt locuri de parcare?”.

Florio consideră că  „poliţiştii de la rutieră mai bine ar face ordine cu staţionarea maxitaxi în Ţiglina 2 şi în Piaţa Energiei din zona trecerilor de pietoni, prin care duc la obturarea vizibilităţii şi gâtuirea traficului. Dar ce să ne mai mirăm că de fapt mulţi dintre poliţişti au microbuze proprietate şi în goana după bani se fac că nu văd?”.

Marian, în schimb, pune o altă întrebare: „pe poliţai cine îi amendează, când întorc pe linia continuă cu jipanu’ personal???”.

A. consideră că principalul vinovat pentru toate acestea este primarul: „în campanie, domnule primar, ne-aţi promis marea cu sarea, iar acum se văd rezultatele: ZERO parcări, zero străzi asfaltate, haosul care domneşte pe arterele de circulaţie”.

Daniela Mihailovici crede că „din păcate, în încercarea de stabilire a cauzelor unui trafic mult prea abuziv şi necivilizat în Galaţi, se incriminează superficial şi comod, din punct de vedere al instituţiilor care nu îşi asumă propria menire, pietonii drept cauza principală. (…) Care este situaţia însă a locurilor destinate pietonilor - trotuarele ? Ocupate TOTAL, de maşini parcate complet pe lăţimea acestora, obligându-i pe pietoni (inclusiv copiii şi vârstnicii) să meargă efectiv pe carosabil, pentru a le evita! Este numărul amenzilor acordate pentru parcare ilegală egal cu acela al celor date pietonilor pentru traversare neregulamentară? Mă îndoiesc, amenzile se dau pietonilor, din maşina Poliţiei parcată pe trotuar, în cele mai multe cazuri!”.

Părere la care „Romanian” replică: „Eu locuiesc în cartierul Mazepa, chiar în zona băncilor şi cu părere de rău vreau să vă contrazic. În spatele BR-urilor , A-urilor , LC-urilor , M-urilor etc. etc. sunt foarte multe garaje comuniste (spaţii concesionate de la Primărie) unde îşi ţin toţi vinul, murăturile ş.a

Dacă aceste garaje s-ar dărâma şi s-ar face parcări subterane/etajate,  numărul maşinilor de pe trotuare ar scădea semnificativ şi pietonii ar circula fericiţi, copilaşii, la fel, iar comunitarii nu or să mai aplice sute de amenzi. Se vrea asta? NU! Păi ce interes au să facă parcări şi să dărâme cocioabele alea de garaje? Banii din amenzile date de comunitari se duc la buget, nu în altă parte (…).

Problema cu maşinile parcate pe trotuare e în toată ţara,  pentru că prea inteligenţii noştri guvernanţi nu fac nimic decât să coacă taxe şi impozite. Suntem în 2009 şi nu ştiu dacă la construirea unui bloc în RO se face şi parcare subterană… SOMN UŞOR în continuare români!”.

Şi dacă tot a venit vorba de România, iată şi părerea Adrianei, care a vizitat Viena şi care povesteşte că „ajunsesem să-mi fie teamă să mă apropii la un metru de o trecere pietoni pentru că şoferii opreau şi voiau să mă lase să traversez strada şi atunci când eu nu aveam nici cea mai mică intenţie. În schimb, la noi nu mai există nici cea mai mică dovadă de politeţe, bun simţ şi respectarea regulilor de circulaţie”.

Citit 1633 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.