Legi care apără interesele magazinelor, nu pe cele ale clienţilor

Legi care apără interesele magazinelor, nu pe cele ale clienţilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

  • De câte ori poate fi reparat un obiect pe care l-ai cumpărat defect?

Ne-a scris Mihai Popa, care a dorit să se plângă de prestaţia magazinele de electronice din Galaţi. „Am luat înainte de sărbători un telefon de la Flanco din Real pe care am dat 1.800 lei. Este vorba despre un Samsung Galaxy S2. După o săptămână am constatat că are probleme şi m-am dus cu el înapoi la magazin, ştiind că mi-l pot schimba, dar ei au refuzat, zicând că nu pot face nimic altceva decât să îl trimită la service. Mi s-a spus că trebuie să aştept maxim 15 zile lucrătoare, dar dacă eu nu sunam în a 17-a zi (într-o duminică) să le zic că, dacă nu îmi înapoiază telefonul, voi face plângere la Protecţia Consumatorului, aş fi aşteptat mult şi bine. Bineînţeles, că după 5 minute am fost sunat şi mi s-a spus că telefonul este venit din service şi că oamenii m-au sunat chiar de două ori, dar eu nu am răspuns. Le-am spus că scuza lor este absurdă, având în vedere că aşteptam cu sufletul la gură să-mi primesc înapoi telefonul. Apoi mi-au zis că am dat numărul de telefon greşit, dar eu le lăsasem două numere de telefon. În fine, mi-am luat telefonul duminică, iar luni m-am dus iar la ei, pentru că, deşi stătuse în service 15 sau 17 zile, mi-a fost adus înapoi cu aceleaşi probleme. Din nou am cerut să-mi fie schimbat telefonul sau să-l dau înapoi, dar am fost refuzat. Aşa cum vedem la televizor în reclama aceea cu "Ştiţi cine sunt eu? Sunt cetăţean european!", am sunat la Protecţia Consumatorului şi domnul de acolo mi-a răspuns sec: "Cu ce vrei să te ajut eu? Aşa e legea", dar nu ştiu despre ce lege este vorba şi cred că aceşti oameni profită de dezinformarea noastră pentru a  muşamaliza aceste nereguli.

Cei de la Flanco mi-au zis să îl trimit iar în service, încă 15 zile lucrătoare! Bineînţeles că este absurd să dai 1.800 de lei pe un telefon defect şi să stau fără telefon în perioada asta de sărbători. Bani aruncaţi pe geam. Nu am numai eu aceasta problemă, cunosc încă patru persoane care au păţit la fel şi nu există nimeni care să ne apere de aceste practici”, încheie supărat semnatarul scrisorii.

Ce spun cei de la Protecţia Consumatorului

Ne-am interesat la Protecţia Consumatorului, iar informaţiile primite nu sună deloc optimist. „Conform Legii 449/2003, firma nu este obligată să înlocuiască obiectul defect. Are obligaţia să-l trimită în service şi să-l returneze clientului în maxim 15 zile. Dar, din nefericire, nu precizează de câte ori are voie firma să trimită produsul în service. Dacă nici după a doua perioadă de stat în service telefonul nu funcţionează, îl sfătuim pe clientul respectiv să vină la noi cu toate documentele şi vom încerca să convingem firma să i-l schimbe”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt de la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului, Eusebiu Diaconu.

 

Citit 4160 ori Ultima modificare Luni, 07 Ianuarie 2013 17:36

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.