Legi care apără interesele magazinelor, nu pe cele ale clienţilor

Legi care apără interesele magazinelor, nu pe cele ale clienţilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

  • De câte ori poate fi reparat un obiect pe care l-ai cumpărat defect?

Ne-a scris Mihai Popa, care a dorit să se plângă de prestaţia magazinele de electronice din Galaţi. „Am luat înainte de sărbători un telefon de la Flanco din Real pe care am dat 1.800 lei. Este vorba despre un Samsung Galaxy S2. După o săptămână am constatat că are probleme şi m-am dus cu el înapoi la magazin, ştiind că mi-l pot schimba, dar ei au refuzat, zicând că nu pot face nimic altceva decât să îl trimită la service. Mi s-a spus că trebuie să aştept maxim 15 zile lucrătoare, dar dacă eu nu sunam în a 17-a zi (într-o duminică) să le zic că, dacă nu îmi înapoiază telefonul, voi face plângere la Protecţia Consumatorului, aş fi aşteptat mult şi bine. Bineînţeles, că după 5 minute am fost sunat şi mi s-a spus că telefonul este venit din service şi că oamenii m-au sunat chiar de două ori, dar eu nu am răspuns. Le-am spus că scuza lor este absurdă, având în vedere că aşteptam cu sufletul la gură să-mi primesc înapoi telefonul. Apoi mi-au zis că am dat numărul de telefon greşit, dar eu le lăsasem două numere de telefon. În fine, mi-am luat telefonul duminică, iar luni m-am dus iar la ei, pentru că, deşi stătuse în service 15 sau 17 zile, mi-a fost adus înapoi cu aceleaşi probleme. Din nou am cerut să-mi fie schimbat telefonul sau să-l dau înapoi, dar am fost refuzat. Aşa cum vedem la televizor în reclama aceea cu "Ştiţi cine sunt eu? Sunt cetăţean european!", am sunat la Protecţia Consumatorului şi domnul de acolo mi-a răspuns sec: "Cu ce vrei să te ajut eu? Aşa e legea", dar nu ştiu despre ce lege este vorba şi cred că aceşti oameni profită de dezinformarea noastră pentru a  muşamaliza aceste nereguli.
Cei de la Flanco mi-au zis să îl trimit iar în service, încă 15 zile lucrătoare! Bineînţeles că este absurd să dai 1.800 de lei pe un telefon defect şi să stau fără telefon în perioada asta de sărbători. Bani aruncaţi pe geam. Nu am numai eu aceasta problemă, cunosc încă patru persoane care au păţit la fel şi nu există nimeni care să ne apere de aceste practici”, încheie supărat semnatarul scrisorii.
Ce spun cei de la Protecţia Consumatorului
Ne-am interesat la Protecţia Consumatorului, iar informaţiile primite nu sună deloc optimist. „Conform Legii 449/2003, firma nu este obligată să înlocuiască obiectul defect. Are obligaţia să-l trimită în service şi să-l returneze clientului în maxim 15 zile. Dar, din nefericire, nu precizează de câte ori are voie firma să trimită produsul în service. Dacă nici după a doua perioadă de stat în service telefonul nu funcţionează, îl sfătuim pe clientul respectiv să vină la noi cu toate documentele şi vom încerca să convingem firma să i-l schimbe”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt de la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului, Eusebiu Diaconu.

 

Citit 4070 ori Ultima modificare Luni, 07 Ianuarie 2013 17:36

9 comentarii

  • postat de Aurora
    Duminică, 26 Mai 2013 15:35
    Asa e Mihai..esti cetatian European si ai drepturi...asa zice reclama...Insa reclama aceea mai zice ceva ce nici unui consumator nu ii ramane in cap...pt ca el intelege doar ce vrea dintr-o reclama.Cealalta jumatate spune clar ca ai dreptul la reparatie gratuita.... sau sa primesti alt produs nou in loc....Insa...pt a putea sti daca defectul e grav si nu poate fi remediat in termenul legal de 15 zile calendaristice...acel produs trebuie sa mearga la un centru specializat...adica un service...Pt ca angajatii magazinului nu sunt specializati si in defecte tehnice ale produselor...sunt specializati doar sa isi pastreze calmul si sa vorbeasca civilizat atunci cand un termice om vine si face panarama si zbiara si ameninta ca el da afara pe toata lumea ca nu e buna de nimic..(sunt curioasa cati din cei care sunt cu gura mare pe la diverse magazine ca li s-a stricat cate un produs...sunt perfecti la locul lor de munca?)..si daca un produs se strica nu e vina celui care ti la vandut...ca nu el la facut in spate in magazie..e un produs deficitar...Si sa revenim..daca acel service constata ca acel produs nu poate fi reparat,el este cel in masura pt a elibera acea amarata de foaie care se numeste negatie de service pt a putea fi inlocuit produsul de catre magazinul comerciant....Asa ca draga Mihai ..tu ca si multe alte persoane...nu stiti decat sa da-ti cu bata in magazinele din care cumparati fara a avea macar habar ca nu ei sunt cei care va creaza probleme ci centrele de servisare...insa nici unul dintre voi nu are curajul sa faca reclamatie pt un service cu motivul ca a depasit termenul limita sau nu a remediat problema...Dar ce sa-i faci..majoritate nu stiu decat sa vine la magazine(ca de acolo a cumparat produsul)si sa tipe cat il tin plamanii(ca la piata)amenintand ca face si drege...Si mai zicem dragii mei ca suntem civilizati...Mihai..nu Flanco e problema..nu Altex...nu Domo...etc..ci produsele facute pe cine stie unde...toate firmele de electronice ,electrocasnice vand aceleasi produse..Asa ca de oriunde ai cumpara e tot aia..Ce ma inversuneaza e ca toti ca voi care vin sa faca reclamatii asupra unui produs defect ameninta intotdeauna ca el da afara pe toata lumea incompetenta..Intrebarea mea pt voi e....vi se pare ca nu avem destui someri?..vi se pare ca sunteti voi mai buni ca ei si vreti sa le luati locul?Priviti-va intai pe voi si daca credeti ca sunteti perfecti la locurile voastre de munca..atunci ma plec in fata voastra...inseamna ca sunteti perfectiunea intruchipata...Tot ce mai am de spus e ca toti suntem oameni si toti suntem egali.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nick
    Miercuri, 09 Ianuarie 2013 12:07
    CONCLUZIA...OCOLITI FLANCO....si sa-si gaseasca clienti in alta parte.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Jallon
    Miercuri, 09 Ianuarie 2013 10:02
    in legea 449/2003 republicata in 2008 scrie clar la capitolul III - drepturile consumatorului
    " Art. 10
    In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse..."... deci scrie clar " SAU INLOCUIRE" "
    Art. 11
    (1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata." ... " INLOCUIREA SAU REPARAREA"

    Ce draq? ori aia de la OPC erau la cafea si a vorbit cu femeia de servicu ori si articolul asat e scris la HOHAS ca si ncel cu Romtelecom si Dolce!
    0
    0
    Raportează
  • postat de lungu
    Marți, 08 Ianuarie 2013 22:52
    la cei de la REAL cand cumperi ceva trebuie sa fii cu ochii pe casa de marcat, ca ajungi sa achiti un obiect cu alt pret decat la raft sau din oferta, RUSINE...
    0
    1
    Raportează
  • postat de lungu
    Marți, 08 Ianuarie 2013 22:48
    buna va scriu si eu ce am patit in dec 2011 , m-am prezentat la magazinul Domo de la parterul magazinului Modern, am achizitionat 2 aparate foto din oferata de la acea vreme, dupa ce am platit si semnat actele am plecat cu toata marfa si familionul acasa. La vreo 2 zile imi dau seama ca bateriile s-a descarcat si trebuia incarcate, si cauta, cauta incarcatorul si nimik, am ajuns a treia zi la magazin si vroiam sa i-au legatura cu baiatul de la raion dar toti parca fugeau de mine, am stat putin in magazin si fara sa-mi dau seama am plecat cu gandul sa ma intorc a doua zi mai devreme ca era mai pe seara , ca poate dau si de baiatul de la raion, a doua zi am luat legatura cu seful de magazin care s-a ratoit la mine cu toate ca sincer nici eu nu prea am fost calma cand i-am spus ca vreau sa verificam pe camerele de luat vederi ce sa intamplat din momentul in care am facut comanda si pana am parasit magazinul, am ales un aparat foto din oferta care avea incarcator + 4 baterii si huda,numai ca eu nu am luat si incarcatorul din magazin au uitat sa mi-l dea, dar din pacate nu a recunscut nimeni si i-am spus ca ma duc la protectia consumatorului ca lui nu-i este frica de nimeni, si mai departe m-am prezentat la OPC si raspunsul a fost ca ei nu ma pot ajuta, este o problema si ma pot adresa unei sectii de politie cu o reclamatie la adresa magazinului DOMO, si m-au pus sa fac o cerere , ca sa nu zic ca am urcat pana la etajul 3 degeaba si dupa o luna am primit raspuns acasa ca ei nu ma pot ajuta "vrajeala", asa ca taca am luat-o daca nu am fost atenta cand am ridicat marfa din magazin asa e, Rusine celor de le DOMO si OPC, ca oricum tot noi consumatorii sunte cei care pierdem.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Alex
    Marți, 08 Ianuarie 2013 17:03
    @TDL: Gresesti, nu exista nicio lege care sa specifice lucrul asta!
    0
    0
    Raportează
  • postat de TDL
    Marți, 08 Ianuarie 2013 16:35
    De ce legati magazinul Real de Flanco? In nici un caz nu sufera termen de comparatie cu privire la rezolvarea oricaror probleme ale clientilor....
    La Flanco este explicabil. In mod normal din cate tineam minte legislatia daca se prezinta de 3 ori in service cu acelasi defect sunt obligati sa ti-l schimbe cu unul nou sau sa-ti returneze banii.
    Dar la fel de bine il poti returna magazinului de unde l-ai luat in 30 de zile de la achizitie, bineinteles impreuna cu toate accesoriile si ambalajul original. Si lucrul asta e specificat in lege.
    0
    0
    Raportează
  • postat de jiji
    Marți, 08 Ianuarie 2013 13:50
    Cei de la magazinul Real sunt niste nemernici si eu am avut probleme de genul cu ei si nu am rezolvat nimic .Iar cei de la protectia consumatorului si mai si nu stiu ptr ce functioneaza aceasta institutie cere stiu sa si ia salariile si nu sa si faca si treaba pe teren dar vrb lui Mirea Badea ,, TRAIM IN RO SI ASTA NE ACUPA TOT TIMPUL"
    0
    0
    Raportează
  • postat de Alex
    Marți, 08 Ianuarie 2013 13:27
    Cetatean european? Mai baiatule...linisteste-te si nu mai crede tot ce vezi la TV.
    Daca ti se strica ceva la un autoturism, ai impresia ca iti inlocuieste cineva toata masina?
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.