Campanie VL "Tu ştii ce face administratorul tău?" De ce nu vor administratorii să plătească datoriile
Foto: Foto: Vasile Caburgan

Campanie VL "Tu ştii ce face administratorul tău?" De ce nu vor administratorii să plătească datoriile
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Sistarea furnizării apei calde, a căldurii sau a apei reci este o consecinţă directă a incompetenţei sau a relei-voinţe afişate de cei care ocupă posturile de administratori ale asociaţiilor de proprietari din Galaţi. Potrivit registrelor Primăriei, nu mai puţin de 63 de asociaţii au probleme grave cu furnizarea utilităţilor. La sfârşitul anului trecut, numai 20 de administratori din cei 63 solicitaseră rebranşarea, luându-şi angajamentul că vor încerca să plătească eşalonat datoriile.

"Îmi exprim mirarea pe această cale că peste 40 de asociaţii din Galaţi nu au fost interesate de rebranşare. Probabil că unul dintre motivele pentru care au vrut să evite o astfel de întâlnire cu oficialii Apaterm este că se temeau de un control ulterior ", a declarat Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Probleme la calcule

Culmea este că şapte din cele 20 de asociaţii care şi-au trimis reprezentanţii la Apaterm pentru a obţine rebranşarea şi reeşalonarea datoriilor au prezentat acte în care datoriile către societate nu concordau cu cele înscrise în registrele contabile ale societăţii, Astfel, între suma prezentată de administratorul asociaţiei 710 şi cifrele din registrele Apaterm a apărut o diferenţă de 39.000 de lei. La asociaţia 240, diferenţa este de 49.000 de lei, la asociaţia 564, diferenţa este de 156.000 de lei, la asociaţia 554 suma este de 239.000 de lei, la 702 există o diferenţă de 168.000 de lei, la 842 avem 564.000 de lei, în timp ce la 318, asociaţia păstorită de Maria Hoţescu, registrele contabile ale Apaterm arată o diferenţă între datoriile raportate şi cele reale de 445.000 de lei.

"Există două variante în această situaţie. Oamenii respectivi ori şi-au însuşit nişte bani, ori pur şi simplu nu au ştiut meserie. Oricum, niciuna dintre situaţii nu îi scuteşte de responsabilitate", a mai declarat Mihai Costache.

Acuzaţii şi la adresa Apaterm

În urma articolului apărut ieri, mai multe persoane ne-au sesizat erori grave făcute de administratori. Pe de altă parte, există şi acuzaţii privind cealaltă parte a baricadei. Iată ce ne-a transmis un cititor: "Vă scriu în numele tuturor locatarilor de la PS 11. Cred  că avem o problemă cu Apaterm, privind facturile la încălzire. În luna noiembrie am primit factura de plată la încălzire, în valoare de 133,76 lei, deşi consumul în apartament a fost 0 (zero). Defalcat: 69,97 lei - conducte subsol, părţi comune, 48,92 lei - conducte în apartament, părţi comune, 14,88 lei - serviciu calcul ISTA. Total 133,77 lei. Pentru a vedea de ce este o factură aşa de mare la un apartament, am fost la firma - ISTA - a cărei reprezentantă a spus că cheltuielile sunt împărţite conform facturii venite de la Apaterm şi s-ar putea să fie o factură aşa mare pentru că sunt pierderi la subsolul blocului. Încă nu am primit factura pe luna decembrie, dar am înţeles că este şi mai mare. Împreună cu vecinii am hotărât să facem o verificare a subsolului blocului. S-a constatat că nu sunt scurgeri de agent (ţevi sparte sau fisurate), dar lipseau porţiuni mari de izolaţie a conductelor. S-a cumpărat izolaţie şi prin muncă voluntară s-au izolat complet toate conductele. Pe de altă parte, lipseşte exact dispozitivul ce măsoară agentul termic, astfel că nu ştiu cum şi cine a făcut aceste calcule", ne-a scris Dorel Miron.

Citit 3878 ori Ultima modificare Luni, 28 Ianuarie 2013 17:30

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.