Află cum se destituie administratorul asociaţiei. "Viaţa liberă" vă prezintă paşii care trebuie urmaţi

Află cum se destituie administratorul asociaţiei. "Viaţa liberă" vă prezintă paşii care trebuie urmaţi
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Foarte mulţi gălăţeni reclamă că nu-şi pot înlocui din funcţie administratorii * Chiar dacă este destul de dificil de pus în practică, această posibilitate există *


În ultima lună, prin intermediul campaniei „Tu ştii ce face administratorul tău?”, „Viaţa liberă” a descoperit nenumărate nereguli săvârşite de administratorii asociaţiilor de locatari în activitarea lor de a gestiona fondurile ce le sunt puse la dispoziţie.

Convocarea adunării generale

Unul dintre zecile de cazuri de posibile abuzuri ale unui administrator ne-a fost semnalat de Narcisa Condrea, proprietară a unui apartament aflat în asociaţia 119, din Piaţa Centrală. Aceasta a încercat de mai multe ori, fără succes, să schimbe administratorul, pe care îl suspectează de fraude multiple.

Trebuie spus din start că orice administrator se supune Legii 230/2007 şi Hotărârii de Guvern 1588 din 19.12.2007. Conform legii, primul lucru ce trebuie făcut în cazul în care aveţi suspiciuni şi doriţi schimbarea administratorului este acela de a convoca adunarea generală a proprietarilor. Chiar şi în cazul în care nu există un preşedinte de bloc, lucru valabil pentru foarte multe asociaţii de proprietari din Galaţi, adunarea generală poate fi convocată. Ulterior, prin intermediul Comitetului executiv al Asociaţiei de Proprietari, se pot face modificări în componenţa conducerii administrative a asociaţiei.

Zeci de plângeri ale proprietarilor

Pe adresa redaţiei au sosit, în ultima vreme, zeci de plângeri privind imposibilitatea proprietarilor de a-şi controla administratorii, dar şi de a-i schimba, chiar şi în cazul în care s-a dovedit că aceştia au făcut ilegalităţi.

Potrivit statutului Comitetului executiv al Asociaţiei de Proprietari, acest organism „supraveghează desfăşurarea tuturor activităţilor din cadrul asociaţiei de proprietari, în mod special situaţia încasărilor şi a plăţilor lunare”. De asemenea, cel puţin teoretic, „şedinţele Comitetului executiv se desfăşoară lunar şi sunt legal întrunite dacă jumătate plus unu din numărul membrilor săi sunt prezenţi. Şedinţele comitetului executiv pot fi convocate de preşedintele asociaţiei de proprietari sau de jumătate plus unu din numărul membrilor săi”.

Tot potrivit legii, „Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin şi adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizaţiilor, remuneraţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă sau în baza unei convenţii civile de prestări de servicii, în limita bugetului aprobat de adunarea generală”.

Comitetul executiv angajează sau demite personalul

Una dintre cele mai importante atribuţiuni ale organului de control al proprietarilor îi vizează strict pe administratori. „Comitetul executiv angajează sau demite personalul, încheie sau reziliază contracte în ceea ce priveşte activitatea de administrare şi întreţinere a clădirii, a părţilor comune de construcţii/a instalaţiilor, precum şi pentru alte activităţi conforme cu scopul asociaţiei de proprietari: administrare, contabilitate, casierie, îngrijire, mecanică, instalaţii etc. Angajarea personalului necesar asociaţiei de proprietari se face de către comitetul executiv, reprezentat de preşedinte, în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice în vigoare”.

De asemenea, potrivit legii, în cazul în care nu există un administrator sau un preşedinte de asociaţie, „Comitetul executiv preia toate obligaţiile şi răspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociaţia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze”, se mai arată în Hotărârea de Guvern ce reglementază activitatea asociaţiilor de proprietari.

Citit 29831 ori Ultima modificare Miercuri, 06 Martie 2013 21:37

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.