Cititorii le fac treaba edililor. Idei pentru Faleza turistică

Cititorii le fac treaba edililor. Idei pentru Faleza turistică
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Trenuleţ ca la Constanţa sau Arad, imperială ca la Londra...


Ideea, lansată într-un articol al „Vieţii libere”, de a avea şi un traseu turistic gălăţean, cu microbuze sau autobuze care să exploateze, atât vara, cât şi iarna, peisajul superb al Falezei şi pe cel al Dunării, a adus comentarii şi propuneri interesante, care ar putea chiar inspira autorităţile locale la o schimbare în bine.
Spre exemplu, în comentariul său, George crede că ar trebui să circule pe faleză „un trenuleţ turistic cum e cel de la Constanţa, care merge prin staţiuni, de la Mamaia şi până la Neptun". Cititorul propune la Galaţi următorul traseu: Parc CFR - Domnească - Brăilei - Centru - Faleză - Ţiglina - Bănci - Micro 19 - Bd.Dunărea. Pe faleză, traseul ar fi prea scurt, susţine George, amintind şi de „săgeata verde” din Arad.

Cititorul care a semnat „opinia publică” ne îndeamnă să ne amintim că au mai fost astfel de încercări la noi: „E frumoasă amintirea trenuleţului Minicar care circula pe faleză în perioada '75-'80... E chiar aşa de greu de repus în circulaţie un asemenea mijloc de agrement pe faleză?... Categoric nu... Se pare, însă, că în afara de a "sifona" cât mai mulţi bani din fondurile publice, aleşii locali nu se preocupă prea mult de cetăţeni...”

Cititorul "Teasca" suţine ideea obţinerii unor finanţări europene şi aminteşte de asemenea că a mai existat o iniţiativă, modestă am spune, înainte de Revoluţie: „prin anii '70-'80, îmi amintesc că exista un mijloc de transport extrem de pitoresc pe Faleza superioară, acel trenuleţ Minicar, idee ce poate fi pusă în aplicare printr-un program de dezvoltare a turismului în Galaţi şi în împrejurimi, cu fonduri europene nerambursabile. Ridic aceasta minge la fileu pentru autorităţile locale, deoarece eu cred în bunele intenţii”…

Traducând prescurtările postate de „fara de partid”, reţinem ideea că în locul autobuzelor grele, greutatea unui mijloc de transport pentru un asemenea proiect ar putea fi repartizată la trei, mai uşoare deci: o maşină şi două remorci. Ceva „ca la Mamaia - Constanţa”. Comentatorul mai propune stabilirea a două capete de traseu, unde să poată întoarce maşinile respective. Iar traseul turistic să intersecteze cel puţin în două locuri traseele de transport obişnuite (de pildă, la Inelul de rocadă şi la Potcoava de Aur), pentru a prelua călătorii. Iar noul transport să fie silenţios, nu cu maşini vechi, şi să consume puţin, „gen Mamaia”.

Vali găseşte „super ideea cu minicarul sau cu un autobuz cu etaj pe traseul: Parcare McDonald`s - Parcul Cloşca - Grădina Botanică - Faleza Superioară - Parcul de la Distrigaz - Elice - Palatul Navigaţiei şi retur!”
Şi Ştefan Bădiţă, un blogger cu deviza „Mie îmi pasă de Galaţi! Vouă?”, scrie că „în 2010, am propus traseul 33 către Trecere bac. A fost acceptat cu numărul 16 şi circulă între Piaţa Mare şi Trecere bac, pe Saturn, cu staţie la piaţa Ţiglina I. Pe faleză ar merge gol... Acolo trebuie ceva decapotabil, frumos, în genul Constanţei (pentru vară), nu microbuz.”

 

Citit 2942 ori Ultima modificare Duminică, 26 Mai 2013 16:53

21 comentarii

  • postat de dr. Emil Popa
    Marți, 28 Mai 2013 12:38
    Domnule Cilinca, nu stiu cum se face ca periodic problema falezei este adusa in fata cititorilor de ziarul dvs. dar nu se intampla nimic. O dezbatere identica a fost in urma cu 3 ani si eu am publicat opiniile mele aici;http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=5020155703680686085#editor/target=post;postID=3690689713284434062;onPublishedMenu=overview;onClosedMenu=overview;postNum=195;src=postname
    Din nefericire pe nimeni nu intereseaza, iar cei care-şi dau cu presupusu nu sunt falezisti si nici specialisti.
    Problemele ridicate le semnalez de mai bine de un an, dupa ce cu multi ani inainte le-am sesizat primarului in scris municipiului. Am impresia ca acest minunat loc de recreere al galatenilor este lasat intr-o relativa abandonare de administratia publica locala, care n-a invatat in 20 de ani de plimbari prin parcuri europene si de aiurea cum ar trebui intretinut un astfel de asezamant. Iata cateva propuneri:
    1.faleza ar trebui sa aiba un administrator care sa stie ce trebuie facut zilnic in acest parc si care sa supravegheze prestatiile firmei de curatenie, a ADP, ale gardienilor publici etc. Dar trebuie sa fie un om care sa stea toata ziua pe faleza, nu in birou si in nici intr-un caz un "city manager", cum avem acum care habar nu are de nimic in ce priveste administrarea unui oras.
    2. spatiile verzi ar trebui complet reabilitate, de un arhitect peisagist, sau in orice caz de un specialist: sunt copaci care ar trebui extrasi din parc fiind foarte batrani si foarte deteriorati, sunt arbori fara nici-o valoare peisagistica care trebuiesc eliminati (corcodusi, otetari), sunt arbori care sunt plantati fara a se tine cont de elemente esentiale din silvicultura si horticultura (distante, vecinatati, absenta tutorilor etc.), incadrati peisagistic bizar (conifere langa foioase de lunca, concentratii de arbusti spre partea de belvedere (adica spre Dunare, intre aleea de jos si fluviu, impiedicand vederea spre apa).
    3. peluzele neingrijite, pline de gropi, de cioturi, de resturi de instalatii electrice, ingrijite primitiv (udate cu furtunul de pompieri, taiate cu motocoasa neuniform si fara arta, nefertilizate niciodata), trebuiesc refacute prin astuparea gropilor (cateva camioane de mranita!!), scoaterea cioatelor si a resturilor de instalatie electrica, a pietrelor din vechile scuaruri, azi disparute. Plantare de gazon, udare cu instalatii moderne, tuns uniform si frecvent cu masina profesionala, fertilizare si extragerea buruienilor perene confundate cu flori de cei care cosesc iarba
    4. constructia unei piste de jogging in actuala zona verde pentru sutele de amatori ai acestui sport, mai numerosi decat rolerii pentru care s-a facut pista. Pista din zgura de care (inca) mai avem la combinat, pentru ca cei care alearga sa nu-si faca praf articulatiile pe asfaltul falezei.
    5. astuparea gropilor si gurilor de canalizare de pe faleza superioara si cea inferioara, ramase descoperite de multi ani, unele chiar anterior lucrarii ISPA de pe faleza
    6. refacerea digului de la fluviu in portiunile in care acesta a fost mancat de apa
    7. interzicerea totala a circulatiei vehiculelor pe faleza inferioara, chiar si a celor ale autoritatilor (in absenta unor solicitari pentru interventie) si aprovizionarea societatilor comerciale de pe faleza numai noaptea
    8. recuperarea parcarii concesionate firmei de transport naval de la trecere bac , care o tine goala, dar blocata, in timp ce sute de autoturisme blocheaza ambele capete de acces pe faleza si faleza superioara
    9. interzicerea utilizarii statiilor de amplificat sunetul si a difuzoarelor in afara spatiilor de alimentatie publica inchise; pentru cei care nu stiu, amenajarea cu cativa ani in urma a unei discoteci in aer liber la fosta cofetarie de pe faleza (Trandafirul), a dus la disparitia de pe faleza a singurului cuib de bufnite si la parasirea zonei de privighetori si alte pasari cantatoare din cauza zgomotului. Faleza Dunarii este rezervatie naturala si i se aplica legislatia corespunzatoare de mediu privind ocrotirea zonelor protejate!
    10. refacerea aspectului monumentelor din expozitia de arta plastica din metal de pe faleza, care chiar daca nu plac la toti, au valoare simbolica pentru oras si pentru faleza
    11. refacerea iluminatului decorativ al monumentelor de arta din metal de pe faleza, prin amplasarea lor nu la nivelul solului cum eronat s-a facut acum doi ani, cheltuindu-se sute de milioane de lei, pe o lucrare care acum este complet devastata, ci pe stalpii de iluminat pentru a fi ferita de actele de vandalism
    12. rezolvarea situatiei cainilor comunitari
    13. amenajarea unui loc de joaca si de socializare pentru caini
    14. amenajarea unui loc cu aparate stradale de gimnastica in aer liber (exista o improvizatie cu doua bare la scarile de la "Furculita", care este vesnic ocupata de amatori).
    15. extinderea alimentarii cu apa potabila si a canalizarii pentru toata faleza inferioara, in vederea alimentarii cu apa a societatilor de pe faleza, a ambarcatiunilor, a fantanilor arteziene (tasnitori). Traim cu speranta ca dotarea falezei inferioare cu instalatie de apa si canalizare se va face transparent si nu pentru smecherii care au pontoane sau vaporase ancorate, pentru care s-a facut pe sest, care a costat sute de milioane din bani publici acum un an, o lucrare care a deteriorat spatiul verde care nici acum nu este refacut.
    16. amenajare de grupuri sanitare "normale" pe faleza, conform legislatiei. La 30 de grade Celsius utilizarea unui WC ecologic dauneaza grav sanatatii!
    18.Extinderea prin sistemul de pontoane ancorate a unitatilor de alimentatie publica si pe alte zone de mal decat pe extremele falezei, cu obligatia protejarii si conservarii zonei verzi din vecinatate. Fosta cofetarie Trandafirul, transformata acum de actualii proprietari intr-o oaza de verdeata si de liniste, impecabil aranjata si intretinuta poate fi un exemplu si pentru alti concesionari ai domeniului public.
    19. amenajarea "serioasa" a unor piste de biciclete si de roleri. Vopsirea unei dungi pe trotuar nu inseamna pista de biciclisti! Le recomand celor care folosesc pista de sus de pe faleza sa poarte casca si masca de protectie, altfel risca sa-si scoata ochii in crengi! Dar eu n-am vazut niciodata un biciclist sa foloseasca pista de biciclete de pe faleza superioara. Ce se intampla acum pe faleza inferioara cu grupuri de roleri, biciclete, caini, grupuri de oameni care se plimba, este anticamera viitoarelor tragedii generate de accidente! In zilele de weekend plimbarea pe faleza inferioara devine un risc asumat, deja nu mai incap toti iubitorii de natura si de miscare, asa ca extinderea falezei spre fostele unitati de marina si jonctiunea cu zona in care a fost amenajat cu mare fast parcul pentru tineret (de langa Real) este urgent necesara.
    0
    0
    Raportează
  • postat de KasaNova
    Luni, 27 Mai 2013 16:39
    Asadar revin cu precizari: vaporul cu zbaturi Tudor Vladimirescu e functional si,daca nu ma insel, e proprietatea Navromului acum. La bordul lui exista un restaurant-terasa iar imagini cu el puteti obtine accesand Youtube.La partea cu iluminatul spectaculos ma refeream la vizibilitatea operelor de sculptura in metal care sa capteze atentia turistilor.Papuasii care vand vata pe zahar,popcorn si gogosi sa fie indrumati sa inchirieze spatii special amenajate la palatul navigatiei sau la trecere bac. Din cate stiu si brailenii detin cel mai vechi vapor cu zbaturi din tara, aflat deocamdata la pastrare,dar care ar putea fi pus si el in functiune. Mai exista si versiunea aceea moderna a panzarului moldovenesc dotata cu aparatura de ultima generatie si care a costat enorm. Deoarece costurile de navlosire sunt foarte mari, ea ar putea fi dezechipata de sonare si motoare, lacuita anual si expusa permanent pe un soclu inalt undeva pe faleza inferioara sa fie cat mai vizibila circulatiei navale de pe Dunare.Si biserica fortificata Precista ar trebui pusa in valoare, mai ales ca rolul ei era si acela de a monitoriza circulatia pe Dunare si a proteja orasul de invaziile otomane. In dreptul fostei berarii Valurile Dunarii s-ar putea instala un ponton plutitor pe care sa fie organizat un festival de muzica o data cu constructia de tribune dezmembrabile pe malul dunarii dar si pe palierul de deasupra berariei si chiar pe faleza superioara cu conditia astuparii falezogaurii. Cat despre monumentul kitch-ului din Galati, supranumit Libertatea 2000, spun doar atat: acolo au avut loc mai multe evenimente de rang local dar si national organizate de potentatii zilei din PSD la nivel local sau guvernamental. Chiar daca oficial este un patron sau poate chiar mai multi, ei cotizeaza din greu la partidul dominant pentru a-si mentine afacerea, si chiar discutiile despre locatie sunt subiect tabu. Trageti voi concluziile de rigoare si intrebati-va cum de s-a dat aprobarea de construire acolo cand zona e declarata ca apartinand rezervatiei naturale"Lunca Dunarii".Urmeaza apoi vasul Malnas, fieful papuasilor si a damelor lor de consumatie, si celelalte doua pontoane plutitoare proprietatea producatorului de clatite uriase Razvan Avram,pupilul lui Eugen Durbaca,care le inchiriaza sezonier unor carciumari.
    0
    0
    Raportează
  • postat de @mioara
    Luni, 27 Mai 2013 16:20
    Eu n-am vorbit nicaieri de turismul de masa al palmasilor de rand.
    Astia n-au decat sa mearga la priza dunarii cu mici si manele si sa se-nghesuie la bazinul muncitoresc din incinta.

    Ma refer la turismul autentic al celor care vin la noi sa viziteze si vor sa-si cheltuie banii. Pentru asta trebuie cumva sa oferi o atractie. Cum in Galati nu prea ai ce s-arati decat blocuri ca-n Ferentari, m-am gandit la excursii cu staif avand ca punct de plecare Galatiul si terminus Sulina, ambele orase avand parfum cosmopolit de istorie navala.

    Faleza din Galati e compromisa turistic definitiv pentru urmatorii 200 ani, gratie vasnicilor primari comunisti durbaca si nicolae care n-au stiut sa lase sa se construiasca decat bloace hidoase si viloaice pentru ciocoime de la un capat la altul. Cand s-au gandit ei mai bine, au lasat sa se faca arca lu noe din bca, acolo pe mal, in dreptul unde ruginea candva un simbol romanesc: vasul Libertatea.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ice
    Luni, 27 Mai 2013 15:18
    O gramada de propuneri, dar pana la implementare urgenta ar fi consolidarea falezei care o ia la vale! e vizibil si nu iti trebuie prea multa carte sa iti dai seama! Deci spor la treaba autoritatilor!
    0
    0
    Raportează
  • postat de mioara
    Luni, 27 Mai 2013 13:44
    Un vaporas?Hmmm...Hai sa facem un scenariu;Vaporasul acosteaza la ponton,pasagerii se inghesuie si isi dau coate,scaunele din restaurantul plutitor sint luate cu asalt....,harmalaie si injuraturi.Concluzia?Trebuie mai multe vaporase!Asta daca pretul voiajului naval e suportabil pentru palmasul de rind.Daca va costa mult....stam pe mal(si ne gindim la Titanic).Asta e valabil la toate mijloacele de locomotie propuse aici.Dar cumva Dunarea merita aratata si cinstita de noi si de vizitatorii nostri.Eu votez cu ea.
    0
    0
    Raportează
  • postat de galateanul
    Luni, 27 Mai 2013 13:05
    ideea lui KasaNova e super! insa vaporul ar trebui transformat in restaurant plutitor, care sa lege Galati de Sulina, cu plecari in week/end Pentru Braila ar trebui creata o cursa permanenta, cum era pasagerul pe vremuri, subventionata de Consiliul Local. Deasemeni, ar trebui dezvoltat turismul catre Insula Mare a Brailei - un adevarat paradis.
    Nu sustin ideea cu trenuletele, trasurile trase sau nu de cai. Sunt kitsch-uri a la Mazare Bonduelle.
    O alta directie ar fi Turnul TV, care ar trebui sa redevina simbolul de odinioara
    Deasemeni, sustin construirea unui traseu exclusiv pentru biciclete in jurul orasului si a unui port pentru ambarcatiuni pe Brates care ar putea fi Balatonul Romaniei.
    0
    0
    Raportează
  • postat de macedon
    Luni, 27 Mai 2013 11:30
    propunerea mea pentru Faleza este una destul de costisitoare, dar cred ca daca ar fi ceva vointa si ceva cunostinta de atragere a unor fonduri europene s-ar putea rezolva. Se spune des ca Faleza se duce la vale, spre Dunare. s-ar putea face un proiect pentru consolidarea Falezei. Insa pe faleza de jos, la poalele dealului, eu as face un tunel care sa porneasca de la terasa de la scari, de la Elice, si sa se termine la Gradina Botanica. acel tunel mi l-as imagina ca un mare acvariu din sticla; in timp ce mergi dintr-un capat la altul sa vezi pe deasupra tot felul de pesti autohtoni sau oceanici. mi-ar placea ca in locul terasei dintre scar (nu mai stiu cum se cheama sigur, parca Valurile Dunarii) sa se faca un acvariu / bazin iar vara sa fie adusi delfini.
    as mai pune o telegondola dar nu de-a lungul falezei ci una care sa treaca Dunarea, pe la trecere BAc. sunt sigur ca daca o familie de 4-5 persoane ar merge cu masina spre litoral ar lasa soferul sa treaca masina cu bacul iar restul ar traversa Dunarea cu telegondola.
    Eu imaginatie am destula dar pentru a fi realizata trebuie bani si ceva bunavointa.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nicoleta
    Luni, 27 Mai 2013 10:58
    ar fii interesant asa ceva si la noi la galati avem oras frumos dar nu stim sal punem in valoare
    0
    0
    Raportează
  • postat de xyz
    Luni, 27 Mai 2013 10:03
    Din cate am citit tot in ziarul dvs. (http://www.viata-libera.ro/eveniment/33589-galati-viata-libera-trenuletele-ecologice-reinvie-la-galati), minicarurile ar putea fi construite chiar in Galati, prin initiativa unor galateni cu spirit antreprenorial, dar care in prezent lucreaza in strainatate.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Alexandru
    Luni, 27 Mai 2013 09:57
    Trebuie vopsite si puse in valoare lucrarile de sculptura pentru a putea fi vazute si admirata faleza si de pe Dunare. Ele au fost initial concepute in acest scop: sa poata fi admirate de turistii care merg cu vaporul pe Dunare si de cei care privesc peisajul de pe faleza superioara. Ele reprezinta unul dintre cele mai puternice simboluri ale orasului si trebuie neaparat puse in valoare, asa cum au fost candva concepute. Este mai usor sa pastrezi ce ai decat sa faci din nou.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Accesați Google Maps pe Street View Orașul Galați și veți vedea imagini stradale de groază realizate anul trecut.
    Luni, 27 Mai 2013 09:34
    Da, am mai citit un comentariu ma jos. Deci ar fi bine un traseu turistic cu vizitarea gropilor din Galați cu schimbarea traseului pentru diversitate în peisajul admirat funcție de noile gropi ce vor apare permanent, gropi actualizate permanent pe Google Maps-Street View, imagini din Galați ce se pot vedea și azi dacă accesați acest serviciu pe Google.
    0
    0
    Raportează
  • postat de shakalul
    Luni, 27 Mai 2013 09:32
    Eu o singura chestie as vrea, sa lasati gradina botanica deschisa si noaptea... Ca doar iluminata este, probabil trebuie cateva becuri schimbate :)
    0
    0
    Raportează
  • postat de teasca
    Luni, 27 Mai 2013 09:15
    Ma bucur ca a-ti semnalat cate ceva din mesajele cititorului catre autoritatile locale, inseamna ca feed-back-ul a fost de luat in seama. In urma sondajelor de opinie publicate, astfel de idei, astfel de afaceri profitabile pentru comunitatea noastra de la nord de Dunare ar trebui puse in aplicare. De pilda, utilizarea fortei de munca a celor care beneficiaza de ajutoare sociale fara a avea probleme de sanatate speciale, a celor care beneficiaza de masa gratuita la cantina sociala, sau a celor care se inghesuie la ajutoarele acordate de UE prin diverse programe sociale aplicate in urbea noastra, ar conduce la modernizarea si infrumusetarea orasului prin eforturi proprii, fara aport guvernamental sau european. Proiectele de anvergura, in schimb, trebuiesc sustinute prin astfel de reportaje publicate in presa, o modalitate sigura de a afla opinia publicului larg din Galati despre necesitatea unor investitii...
    0
    0
    Raportează
  • postat de suparatu`
    Luni, 27 Mai 2013 09:05
    Propun ca in traseul trenuletului turistic sa fie inclusa groapa de la elice + groapa cea noua de la giratoriul Kauflandu-lui !
    0
    0
    Raportează
  • postat de Luci @KasaNova
    Luni, 27 Mai 2013 09:00
    Este o hidosenie urbana asa-zisa "libertatea'' si obtureaza estetic intreaga zona. Cine o fi aprobat ciudatenia cred ca a fost el "un ciudat" cu ochii dupa "malai" .Kitsch la scara industriala,turistul vine ca vada un vapor adevarat ,care se deplaseaza natural in peisaj,nu o cosmelie terasata din BCA tencuit. Urateste pana si "sarbatoarea scrumbiei"pe malul Dunarii. Foarte buna ideea cu repunerea in circulatie a navei Tudor Vladimirescu ,cu alamurile lustuire si arborat Marele pavoaz. Este un simbol istoric al Orasului, dupa ceea ce a fost inestimabila(pentru edili)nava "Libertatea".
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Luni, 27 Mai 2013 08:34
    locuri de munca domnilor !
    si apoi banii vor crea singuri afacerile propice pentru dezvoltarea unei parti turistice a orasului !!!

    cat timp vaporasul care mai facea mici drumuri pe Dunare (nu dau nume) nu mai face din lipsa de clienti
    orice "solutie" ganditoare dar care sa nu implice crearea locurilor de munca in Galati, este egal cu zero !
    0
    0
    Raportează
  • postat de markk
    Luni, 27 Mai 2013 08:00
    propun o telegondola de la Palatul Navigatiei atiei pana in parcu de langa Real.
    0
    1
    Raportează
  • postat de unul
    Luni, 27 Mai 2013 07:47
    Propun ca pe versantul falezei sa fie lasati particulari care sa construiasca terase in trepte cu balcoane catre Dunare, care sa incadreze vegetatia. Toate acestea sa fie facute dupa niste planuri ale unor arhitecti si nu haotic. Ar fi o rezolvare din punct de vedre estetic, economic si dpdv al stabilitatii terenului in panta al falezei.
    0
    1
    Raportează
  • postat de @KasaNova
    Luni, 27 Mai 2013 06:20
    @KasaNova Eu nu stiu numele „potentului politician” care detine acea....”libertatea” si chiar m-ar interesa. Nu e neaparata nevoie de dovedire cu ”acte” a afirmatiilor noastre caci astfel unde am ajunge ? N-am mai scapa din gura o vorba, iar multe din ce se vehiculeaza sunt de notorietate publica, precum necinstea -putin spus- unor durbaca, boldea, paslaru. Despre fel de fel de trenulete colorate pe Domneasca, care si asa e destul de ingusta, sau chiar pe alte artere , cred ca ar incurca traficul si asa abundent. Poate pe faleza doar. Sistem de iluminat vizibil si spectaculos de peste fluviu e-n functie deja si chiar exista suficiente fotografii drept dovada.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Paul
    Luni, 27 Mai 2013 05:29
    In Nashvile (USA), e un vapor cu zbaturi (General Jackson) al carui bilet e 15$ parca , traseul merge din fata unui hotel pana in down town si inapoi , adica 4 ore , pe vapor poti manca, bea , inauntru sau afara si in fiecare an au un show inauntru , circ , can-can sau muzica clasica....si merge tot timpul plin..La noi dece nu se poate?
    0
    0
    Raportează
  • postat de KasaNova
    Luni, 27 Mai 2013 01:22
    Cred ca cel mai indicat ar fi readucerea in circulatie a vaporului cu zbaturi Tudor Vladimirescu pe ruta Palatul Navigatiei - Trecere Bac si,de ce nu, Faleza din Braila. E mijlocul de transport cel mai gustat de turistii straini dar si cei autohtoni. Am inteles ca vasul e functional, si ca unul care s-a plimbat in copilarie cu el, am ramas cu o amintire memorabila.Eu de ex am fost plecat special in concediu in Maramures sa-mi duc copii cu mocanita pe valea Vasserului, sunt convins ca si maramuresenii ar veni sa se plimbe cu vaporul cu zbaturi pe Dunare. Din cate stiu la Centrul Cultural zace o trasura in care s-au investit zeci de mii de euro si care nu poate fi folosita din cauza ca necesita un atelaj de 8-12 cai. Daca sambata si duminica faleza superioara ar fi inchisa circulatiei auto si n-ar mai fi curse moto pe acolo, cu ajutorul unei herghelii se pot face si curse pe faleza superioara cu un atelaj impresionant. Cu alte cuvinte nici n-ar trebui facute investitii ci doar luate decizii,dar daca nu sunt bani la mijloc,autoritatile n-au niciun interes. Mai ales ca ar trebui sa mute pontoanele-carciumi care nu sunt decat acumulari de mizerii plutitoare si tonetele cu popcorn,gogosi sau vata de zahar ale papuasilor cotizanti de spagi si demolata tigania intitulata Libertatea 2000 in spatele careia se ascunde un potent politician, nu dau nume ca nu pot dovedi cu acte.Singura investitie ar putea fi totusi un sistem de iluminat nou pe faleza superioara si pe cea inferioara care sa se vada spectaculos atat din cursa cu vaporul cat si din cea cu trasura.Comunistii au facut asta iar dupa aproape 40 de ani in care tehnologia a avansat nesperat de repede, noii edili nici curatenie nu reusesc sa faca, noroc ca mai ploua cand si cand torential.Chiar ne trebuiau borduri noi care arata dupa nici 6 luni mai rau ca inainte?Chiar aveam nevoie de linii de tramvai cand orasul e sufocat de taxiuri si maxitaxi care merg efectiv in coloana si nu tin cont de nicio regula de circulatie in goana dupa clienti?Chiar aveam nevoie de mascarada aia cu desfiintarea unei cosmelii insailate de la periferie cand orasul e sufocat de garajele-depozit de vechituri si muraturi?Chiar avem nevoie sa platim din banii contribuabililor o comisie de urbanism cand in plin centrul orasului vedem alternanta dintre cladirile vechi si constructiile din metal si sticla sau magazin la parter placat cu bond iar de la etaj iti cade balconul in cap, tencuiala e rufoasa iar locuinta sociala e dotata cu parabolice si cablu de internet?(vis-a-vis de Potcoava de Aur daca nu v-ati prins)
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.