Cititorii le fac treaba edililor. Idei pentru Faleza turistică

Cititorii le fac treaba edililor. Idei pentru Faleza turistică
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Trenuleţ ca la Constanţa sau Arad, imperială ca la Londra...


Ideea, lansată într-un articol al „Vieţii libere”, de a avea şi un traseu turistic gălăţean, cu microbuze sau autobuze care să exploateze, atât vara, cât şi iarna, peisajul superb al Falezei şi pe cel al Dunării, a adus comentarii şi propuneri interesante, care ar putea chiar inspira autorităţile locale la o schimbare în bine.

Spre exemplu, în comentariul său, George crede că ar trebui să circule pe faleză „un trenuleţ turistic cum e cel de la Constanţa, care merge prin staţiuni, de la Mamaia şi până la Neptun". Cititorul propune la Galaţi următorul traseu: Parc CFR - Domnească - Brăilei - Centru - Faleză - Ţiglina - Bănci - Micro 19 - Bd.Dunărea. Pe faleză, traseul ar fi prea scurt, susţine George, amintind şi de „săgeata verde” din Arad.

Cititorul care a semnat „opinia publică” ne îndeamnă să ne amintim că au mai fost astfel de încercări la noi: „E frumoasă amintirea trenuleţului Minicar care circula pe faleză în perioada '75-'80... E chiar aşa de greu de repus în circulaţie un asemenea mijloc de agrement pe faleză?... Categoric nu... Se pare, însă, că în afara de a "sifona" cât mai mulţi bani din fondurile publice, aleşii locali nu se preocupă prea mult de cetăţeni...”

Cititorul "Teasca" suţine ideea obţinerii unor finanţări europene şi aminteşte de asemenea că a mai existat o iniţiativă, modestă am spune, înainte de Revoluţie: „prin anii '70-'80, îmi amintesc că exista un mijloc de transport extrem de pitoresc pe Faleza superioară, acel trenuleţ Minicar, idee ce poate fi pusă în aplicare printr-un program de dezvoltare a turismului în Galaţi şi în împrejurimi, cu fonduri europene nerambursabile. Ridic aceasta minge la fileu pentru autorităţile locale, deoarece eu cred în bunele intenţii”…

Traducând prescurtările postate de „fara de partid”, reţinem ideea că în locul autobuzelor grele, greutatea unui mijloc de transport pentru un asemenea proiect ar putea fi repartizată la trei, mai uşoare deci: o maşină şi două remorci. Ceva „ca la Mamaia - Constanţa”. Comentatorul mai propune stabilirea a două capete de traseu, unde să poată întoarce maşinile respective. Iar traseul turistic să intersecteze cel puţin în două locuri traseele de transport obişnuite (de pildă, la Inelul de rocadă şi la Potcoava de Aur), pentru a prelua călătorii. Iar noul transport să fie silenţios, nu cu maşini vechi, şi să consume puţin, „gen Mamaia”.

Vali găseşte „super ideea cu minicarul sau cu un autobuz cu etaj pe traseul: Parcare McDonald`s - Parcul Cloşca - Grădina Botanică - Faleza Superioară - Parcul de la Distrigaz - Elice - Palatul Navigaţiei şi retur!”

Şi Ştefan Bădiţă, un blogger cu deviza „Mie îmi pasă de Galaţi! Vouă?”, scrie că „în 2010, am propus traseul 33 către Trecere bac. A fost acceptat cu numărul 16 şi circulă între Piaţa Mare şi Trecere bac, pe Saturn, cu staţie la piaţa Ţiglina I. Pe faleză ar merge gol... Acolo trebuie ceva decapotabil, frumos, în genul Constanţei (pentru vară), nu microbuz.”

 

Citit 3103 ori Ultima modificare Duminică, 26 Mai 2013 16:53

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.