SCANDALOS / Obligat să plătească apa caldă, deşi este debranşat de la sistemul public de doi ani

SCANDALOS / Obligat să plătească apa caldă, deşi este debranşat de la sistemul public de doi ani
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Proprietarul unui apartament din cartierul gălăţean Micro 17 susţine că este obligat să plătească apa caldă, deşi este debranşat de mai bine de doi ani de la sistemul public. „Încă de acum doi ani m-am deconectat de la sistemul public, însă atât preşedintele cât şi administratorul asociaţiei de proprietari au ceva personal cu mine, drept pentru care nu vor să recunoască nici un act pe care l-am adus. Ultima dată am venit la ei în data de 31 mai, însă mi-au spus că ei nu recunosc hârtiile respective de la Apaterm. Nu mi se pare normal să plătesc apa, atâta timp cât nu consum absolut nimic”, a explicat pentru „Viaţa liberă” Paraschiv Lupu.

Potrivit administratorului asociaţiei 376, problema există, însă de vină ar fi chiar proprietarul. „Noi suntem de bună credinţă, am înfiinţat chiar o comisie pentru a verifica dacă într-adevăr domnul Lupu este debranşat. Din păcate, însă, domnia sa nu ne-a permis accesul în casă”, a spus Lenuţa Anghel. Conform legii, însă, Paraschiv Lupu chiar nu ar fi avut de ce să mai permită accesul în apartament, atâta timp cât Apaterm, furnizorul apei calde, a constatat debranşarea.

Preşedintele asociaţiei,  Alexandru Buşilă, spune şi el că ştie respectiva problemă, însă nu are ce face în acest sens. „Este debranşat de vreo doi ani. El a plătit doar ultimele trei luni apa caldă. Nu am vrut să îi fac nici un rău, deoarece este vecin cu mine, şi nu avea rost. El s-a debranşat fără aprobare şi de-abia în mai mi-a prezentat actul de la Apaterm”, a explicat acesta.

Ce este de făcut în astfel de cazuri

Conform Legii 230/2007, actualizată în 2013, în cazul în care vă confruntaţi cu o astfel de problemă, în primul rând aveţi dreptul şi obligaţia de a verifica personal actele asociaţiei de proprietari, pentru a vedea care este motivul pentru care nu se acceptă debranşarea. „Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia”, se arată în articolul 10 al legii. Aceiaşi lege, la articolul 11, spune că „Proprietarul poate aduce îmbunătăţiri sau modificări proprietăţii sale individuale, cu respectarea prevederilor legale referitoare la autorizarea de către autoritatea publică locală a modificărilor constructive, fără a pune în pericol integritatea structurală a clădirii sau a altor proprietăţi individuale”.

Prin urmare, dacă v-aţi debranşat, fie de la apă caldă, fie de la căldură, administraţia asociaţiei trebuie notificată şi trebuie să se supună autorităţii publice locale. Singurul mod în care o comisie a asociaţiei de proprietari poate intra pe proprietatea privată este reglementat de articolul 18 al Legii 230/2007. „Cu un preaviz de cinci zile, proprietarul este obligat să accepte accesul în apartamentul sau în spaţiul său al unui delegat al asociaţiei, atunci când este necesar să se inspecteze, să se repare ori să se înlocuiască elemente din proprietatea comună, la care se poate avea acces numai din respectivul apartament sau spaţiu”, se arată în articolul respectiv. În cazul în care administratorii sau preşedinţii de asociaţii nu se supun legii, pot fi acţionaţi în instanţă.

Citit 3761 ori Ultima modificare Duminică, 07 Iulie 2013 17:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.