Bani "albi"/ Apă Canal face profit şi din zăpadă

Bani "albi"/ Apă Canal face profit şi din zăpadă
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Apă Canal face bani şi din zăpada care cade asupra oraşului. Practic, cu cât cade mai multă zăpadă peste proprietăţile gălăţenilor, cu atât cresc şi facturile la canalizare pe care le plătim către Apă Canal. Potrivit reglementărilor aprobate prin regulamentul serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare al Judeţului Galaţi, factura pentru canalizare nu depinde numai de cantitatea de apă evacuată din casele noastre, ci şi de cantitatea de precipitaţii care se abate asupra proprietăţilor, evacuate tot prin sistemul de canalizare.

Ninsoarea de acum se facturează la anul

E drept, dacă în această lună a nins mai mult, nu vom avea factura mai mare în luna februarie, ci abia la anul. "Facturarea apei meteorice se va realiza lunar, utilizând media anuală a cantităţilor de precipitaţii a anului anterior, transmise de A.N.M. Centrul Meteorologic Galaţi, urmând ca regularizarea să se realizeze în anul următor, în funcţie de cantitatea specifică comunicată pentru anul în curs", se arată la art. 136, alin. (2) din regulamentul serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare al Judeţului Galaţi. În acelaşi document se precizează şi care este modalitatea prin care se calculează cantitatea de apă de ploaie şi zăpadă topită preluată în sistemul de canalizare. "Cantitatea de apă meteorică preluată de reţeaua de canalizare se determină prin înmulţirea cantităţii specifice de apă meteorică, comunicată de A.N.M. pentru fiecare lună a anului anterior, cu suprafeţele totale ale incintelor construite şi neconstruite, declarate de fiecare utilizator şi cu coeficienţii de scurgere recomandaţi de SR 1846-2/2007", se mai spune în regulament. Pe site-ul Apă Canal se mai şi spune care este motivul pentru care ni se facturează şi scurgerea de apă de ploaie de pe proprietate. "Nu plătiţi apa de ploaie, ci serviciul efectuat de Societatea Apă Canal S.A Galaţi, care include: colectarea, transportul şi epurarea apelor meteorice", se arată pe site-ul instituţiei, la capitolul "Întrebări frecvente".

Apă Canal este una dintre cele mai profitabile firme din Galaţi

Apă Canal intră, în acest fel, în cercul select al agenţilor economici care fac bani de pe urma zăpezii, cum ar fi pensiunile de la munte, firmele de închiriat echipamente de schi sau firmele care se ocupă cu deszăpezirea. În anul fiscal 2012, Apă Canal a înregistrat un profit considerabil pentru o societate publică, de aproape 9 milioane de lei, situându-se pe poziţii fruntaşe în toate topurile economice realizate la nivel local.

Citit 4803 ori Ultima modificare Luni, 03 Februarie 2014 17:54

6 comentarii

  • postat de Gogonel
    Vineri, 07 Februarie 2014 09:38
    89.211.82.***
    O societate profitabila acum poate fi o sursa de imbogatire pentru politieni si apoi se va alege praful.
    Este profitabila ca o avantajeaza legislatia. CL-ul ar trebui sa reglementeze odata pentru totdeauna contorizarea individuala in sensul ca Apa Canal daca tot are profit, sa monteze gratuit apometre pentru cei care doresc contorizare individuala iar instalatia sa si-o faca locatarul. Spun asta deoarece acum e ceva blocat cu reverificarile metrologice in sensul ca societatii nu ii convine sa suporte aceste costuri cum ar fi normal si de aici sistarea totala a contorizarilor individuale. Modelul Electrica in care contorul este proprietatea furnizorului de servicii ar trebui urmat in acest caz. Si atunci la o contorizare stricta nu cred ca ar mai fi asa profitabila deoarece reteaua de distributie este asa cum este, veche de 50 de ani.
    Da, cu inundatiile din Badalan ar trebui data in judecata Apa Canal. Exista oare vreun proiect pentru a evita repetarea acestora sau doar studii de "fezabilitate"? Cu apa meteorica asociatiile de locatari ar trebui sa fie mai atente la modul de calcul ce presupune doar suprafetele betonate. Au asociatiile de locatari o evidenta stricta a acestora? Ma indoiesc. E normal sa platim toti la fel in cadrul asociatiei? NU. Exista apartamente mai mici si altele mai mari. Exista oameni care au basti la subsol, oameni care si-au amenajat parcari si oameni care au construit garaje pe teritoriul asociatiei. De aici pot rezulta diferente imense intre locatari la plata acestei taxe cat si la plata impozitului pe proprietate. Sunt blocuri care au facut mansarde iar apa meteorica nu se mai duce la canal, cel putin nu toata. Dar pentru aceste lucruri cineva trebuie sa se zbata. Atentie lenea este sora buna cu saracia.
    1
    1
    Raportează
  • postat de un idiot obligat sa plateasca taxe
    Miercuri, 05 Februarie 2014 16:46
    185.26.182.***
    @O nuca prea tare pentru Marius Stan: Apa-Canal

    Publicitar, aveti dreptate.
    Dupa continutul postarii, cert nu sunteti avizat in sistemul de proiectare-dimensionare al ansamblurilor retelelor apa-canalizare.

    In sistemul de proiectare pentru cei care au urmat LA ZI cele 180 de cursuri, 180 de seminarii si 60 de proiecte-scoala din Iasi sau Timisoara ale facultatii de Hidrotehnica, se invata cum sa folosim nu doar STAS (traduse din cele franceze=95%DIN) ci si normativele de dimensionare (urmarite atent de cei care le folosesc - baietii cu ochi albastri).
    Daca tara cere IEFTIN, folosim STAS. Daca se cere real, sa nu sara capacele la ploaie, sa nu-si ridice oamenii pantalonii la traversarea unei strazi pe ploaie, folosim normativele (am facut-o o data in zona Pescaru-Elice in '80 si m-am lecuit! Oamenii traversau normal, eu cu rapoarte la secu). Daca se cere "investitie minima", folosim STAS, SR, SR-EN etc.
    INM da cantitatea de ploaie cazuta pe suprafata si zona monitorizata de ei. Doar pe baza de plata executa si studii hidrologice, sunt singurii care se mai prcep (cei de la IASI). Procentele de restitutie se stabilesc, corect, de adevarati specialisti, cam putini si prost platiti. Jmecherii de la bucale, seral si fara frecventa, cei de la sectiile de instalatii HABAR NU AU CU CE SE MANANCA. Degeaba le-am explicat. Sunt sefi, au stampile, au bani. Tehnic sunt in continuare 0,00 pe motiv de incompetenta invatata la zi, la normal, cu multa munca. Instalatori, fac. la seral sau FF, cu asa-zise examene date pe scarile dintre doua trenuri SI O "ATENTIE COPIOASA LA ALEA COMISII" de pe langa guvernele RO.

    Asa ca se poate naviga - ca-i la moda - la limita legii. Cine sa te controleze? Un agramat cu pataramale. Noi, pe strada, vedem cum "sar capacele" fie ca ploua, fie ca ninge. Totusi, retelele de canalizare costa bani. Intretinerea lor la fel. Cine si cum plateste? Ca au redus numarul de muncitori la canalizare. Sunt mai putini pentru intreg Galatiul decat numarul de functionarasi marunti cu ifose de pe Brancoveanu.
    0
    1
    Raportează
  • postat de marius
    Marți, 04 Februarie 2014 11:44
    5.13.231.***
    daca cei din Consiliului Local au votat asa ceva asta e nu te poti certa cu legea(desi este o mare prostie) insa atunci cand apa ne intra in locuinte (si se intampla des in zona portului)sa-i dam in judecata pe cei de la Apa-Canal si sa le cerem maxim.
    1
    10
    Raportează
  • postat de Costi
    Marți, 04 Februarie 2014 11:35
    89.121.153.***
    Pai e normal ca zapada sa fie transportata cu camioanele si apa-canala sa ceara bani? Sunt de acord ca nu toata zapada a fost carata cu camioanele, dar o parte este transportata cu camioanele, cea mai mare parte intra in pamanat, si doar o mica parte se duce prin canaliziarea lor.
    0
    13
    Raportează
  • postat de O nuca prea tare pentru Marius Stan: Apa-Canal
    Marți, 04 Februarie 2014 10:04
    91.216.52.***
    Si cata apa stabileste Apa-Canal ca a intrat in colectorul lor fata de cata s-a infiltrat in gradinile blocurilor, in sol etc.?
    Are Apa-Canal vreun normativ clar in spate care sa ii justifice calculele din facturi? Ca ANM nu reglementeaza fiscal...
    Sa ne intelegem bine: acel SR (standard romanesc) nu este SR EN (adica actualizat european) si se foloseste pentru stabilirea dimensiunilor retelelor de canalizare, pentru ca acestea sa suporte debitele, NU E PENTRU REGLEMENTAREA FACTURARII! Iar la capitolul dimensionare a canalizarii potrivit debitelor preconizate, s-a vazut cat e Apa-Canal de maiastra, can ii sareau capacele de la noua canalizare la ploile mai bogate...
    Cu siguranta, cine va sapa indaratul justificarilor Apa-Canal va gasi numai "lacune" legislative care, ce sa vezi?, fac din tariful pluvial pus de Apa-Canal o haiducie la limita legii.
    Legile 326/2001, OG 32/2002 si SR-ul de mai sus, pentru cine le citeste cu atentie si buna-credinta, demonstreaza ca apa de ploaie trebuie platita de fapt doar de Primarii, nu de consumatorii casnici!
    0
    17
    Raportează
  • postat de cristi
    Marți, 04 Februarie 2014 08:09
    82.137.13.***
    Bravo conducerii Apa Canal si rusine Consiliului Local. Cei de la Consiliul Local ar trebui sa aibe grija de interesele cetatenilor.
    1
    10
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.