TRANSURB are mai multe maşini. S-au mai cumpărat 20 de AUTOBUZE

TRANSURB are mai multe maşini. S-au mai cumpărat 20 de AUTOBUZE
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

* Maşinile sunt produse în Olanda, în urmă cu aproximativ zece ani


Alte 19 autobuze la mâna a doua au ajuns de curând în autobaza Transurb Galaţi. Maşinile fac parte dintr-un lot de 20 de autobuze pe care Primăria Galaţi le-a cumpărat prin licitaţie publică în această primăvară. Doar şapte dintre acestea au intrat deja pe traseele de călători, restul aşteptând definitivarea tuturor formelor legale.

Maşinile provin din Olanda şi sunt modele identice cu cele 20 de autobuze aduse anul trecut. Sunt produse de firma olandeză DAF (model SB-250) în urmă cu zece, unsprezece ani şi au deja parcurşi pe străzile oraşului Rotterdam între 400.000 şi 600.000 de kilometri.

Fiecare maşină are 12 metri lungime, podeaua joasă, pentru a permite accesul persoanelor cu handicap, sistem de climatizare şi afişaj electronic. În fiecare autobuz sunt montate câte 26 de scaune. Pe locurile rămase "în picioare" mai încap încă 66 de călători.

150 de autobuze şi troleibuze

Potrivit conducerii Transurb SA, ultimul autobuz din lotul pentru 2015 este aşteptat să ajungă la Galaţi în zilele următoare. Cele 13 maşini care nu pot circula încă pe trasee trebuie să fie mai întâi omologate, să obţină cărţi de identitate şi certificate de înmatriculare. Parcul auto al Transurb Galaţi numără în prezent aproximativ 130 de autobuze şi troleibuze. După intrarea pe trasee a ultimelor 20 de maşini, numărul mijloacelor de transport se va apropia de 150, ceea ce va însemna un timp mai mic de aşteptare în staţii şi autobuze mai puţin aglomerate.

Foto Remus Basalic

În medie, un autobuz parcurge lunar pe străzile Galaţiului între 8.000 şi 9.000 de kilometri. Tot în medie, pe un autobuz cu cutie manuală, un şofer trebuie să ambreieze şi să debreieze, pe durate celor opt ore de muncă, cam de 3.000 - 4.000 de ori.

Refuzul din 2014

La sfârşitul lui octombrie 2014, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) s-a desfăşurat o licitaţie pentru achiziţionarea a 20 de autobuze second-hand. În urma procedurilor de atribuire, contratul a fost câştigat de o firmă olandeză. Înainte însă ca tranzacţia să fie încheiată, o echipă tehnică a Transurb a mers în Olanda să verifice starea maşinilor fabricate de DAF. Echipa a constatat că maşinile erau produse în anul 2000, iar multe dintre ele depăşiseră 700.000 de kilometri. Din aceste motive, autobuzele respective au fost refuzate.

Citit 5434 ori Ultima modificare Vineri, 12 Iunie 2015 00:04

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.