Legea care vizează garanţiile asociate produselor a fost modificată în acest an, printr-o Ordonanţă Guvernamentală. În acest context, comisarul şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC), Carmen Tudor, face câteva precizări importante. „În primul rând, a fost introdusă obligativitatea predării produsului defect către unitatea vânzătoare, pe baza unui document de predare-preluare. Acest aspect era neglijat de unii vânzători, care, de regulă, îi îndemnă pe consumatori să trimită produsul către unitatea service. Totodată, perioada de garanţie se prelungeşte cu termenul de nefuncţionare a produsului. Pe lângă asta, dacă termenul de nefuncţionare depăşeşte 10 la sută din termenul de garanţie legală de doi ani, vânzătorul este obligat să înlocuiască produsul şi să restituie contravaloarea acestuia. În cazul lipsei unei conformităţi, produsul consumatorului trebuie reparat, iar dacă acest lucru nu este posibil, i se va restitui contravaloarea produsului”, a explicat Carmen Tudor.
Comisarul şef adjunct al CJPC Galaţi a ţinut să precizeze că în legislaţie nu există niciun drept înscris, potrivit căruia, orice consumator are posibilitatea să restituie produsul achiziţionat într-un termen de 30 de zile. „Doar dacă magazinul are un regulament propriu în care este stipulată această cauză, produsul poate fi returnat. Dreptul de returnare este prevăzut în OUG 34 din 2014, doar pentru contractele încheiate la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale”, a completat Carmen Tudor.