Mai mulţi ANGAJAȚI ai CALORGAL, trimişi în ȘOMAJ TEHNIC. Pierderi şi costuri uriaşe cu salarizarea

Mai mulţi ANGAJAȚI ai CALORGAL, trimişi în ȘOMAJ TEHNIC. Pierderi şi costuri uriaşe cu salarizarea
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Măsura se aplică din septembrie şi vizează angajaţii TESA şi o serie de salariaţi cu funcţii de conducere * Muncitorii vor rămâne pe baricade, pentru a pregăti sistemul de distribuţie pentru sezonul rece


La mai puţin de un an şi jumătate de când a început efectiv activitatea de distribuţie a apei calde şi căldurii în oraş, societatea publică de termoficare Calorgal se confruntă deja cu serioase probleme financiare, generate de pierderile colosale din perioada verii şi cheltuielile de funcţionare, în special cele salariale. Din acest motiv, noua conducere a Calorgal a decis să trimită în şomaj tehnic, începând cu luna septembrie, timp de trei luni, peste 120 de angajaţi, în special din rândul personalului TESA şi a unor şefi de producţie.

Anunţul a fost făcut de viceprimarul Sorin Enache, în cadrul şedinţei Comisiei de Dialog Social, desfăşurată, ieri, la Prefectură. Alesul a precizat că a primit, luni, din partea noului director al Calorgal, Marian Alexandru, un plan de măsuri pentru rentabilizarea societăţii, printre care se numără şi trimiterea în şomaj tehnic a personalului TESA. "Când am pornit Calorgal, am avut condiţia să aibă maximum 250 de salariaţi. Acea hotărâre a Consiliului Local a rămas pusă undeva deoparte, întrucât societatea nu se mai subordonează Consiliului Local, ci Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară, şi a luat hotărârea să păstreze 550 de salariaţi. Ceea ce nu este rău, din punct de vedere social, dar, având în vedere costurile mari, trebuie regândit totul", a spus Sorin Enache.

Afirmaţiile viceprimarului au generat nemulţumiri în rândul unora dintre liderii de sindicat prezenţi, precum Romică Gârneaţă şi Gheorghe Tiber. În replică, Marian Filimon, preşedintele Patronatului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (PIMM) Galaţi, a spus că "principalele lucruri de care ar trebui să se ţină cont într-o societate capitalistă sunt profitul şi rentabilitatea. Principalul vector este productivitatea muncii, nu nevoile sociale. Nu ne întoarcem în comunism, unde fiecăruia i se cerea după puteri şi i se dădea după necesităţi".

Contactat telefonic, directorul Calorgal ne-a declarat că trimiterea în şomaj tehnic a celor peste 120 de angajaţi va genera o reducere a cheltuielilor de 500.000 de lei. Conform acestuia, lunar, costurile cu salariile celor peste 500 de angajaţi se ridică la aproximativ 900.000 de lei. "Este o măsură de a rentabiliza activitatea, de a micşora costurile. Este drept că trebuie să se asigure acest serviciu social de asigurare a apei calde şi căldurii, dar nu cu orice preţ, în orice condiţii", a punctat Sorin Enache.

Calorgal - servicii de întreţinere a centralelor termice

Potrivit viceprimarului, noua conducere a Calorgal a prevăzut, printre altele, în setul de măsuri de rentabilizare, şi un plan potrivit căruia societatea îşi va extinde serviciile pe segmentul întreţinerii centralelor termice. Practic, Calorgal va intra pe această piaţă şi se va bate, la licitaţii şi nu numai, cu operatorii privaţi. "Un manager caută surse alternative de venit, iar asta este una dintre ele. Avem autorizaţiile necesare, vom obţine şi restul de echipamente, avem şi oameni autorizaţi", ne-a declarat directorul Calorgal.

Citit 5451 ori Ultima modificare Vineri, 26 August 2016 01:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.