Sistemul cardului de sănătate funcţionează din nou, după trei zile în care a fost blocat

Sistemul cardului de sănătate funcţionează din nou, după trei zile în care a fost blocat
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Platforma informatică de raportare a serviciilor medicale acordate pe baza cardului de sănătate este din nou funcţională, de ieri dimineaţă, după trei zile în care sistemul a fost blocat. Medicii de familie, cei din policlinici şi spitalele pot încărca astfel, din nou, pe platforma Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, serviciile medicale pe care le acordă pacienţilor. În acelaşi timp, odată cu deblocarea sistemului, pot fi raportate şi consultaţiile medicale, reţetele sau biletele de trimitere oferite offline, atât timp cât sistemul a fost blocat.

"Azi dimineaţă (joi - n.r.), sistemul informatic funcţiona din nou la parametri optimi. Spre exemplu, serviciile medicale oferite în mod offline, pe parcursul zilei de luni, 10 octombrie, pot fi raportate până joi, la ora 23,59", a explicat Mihaela Docan, preşedintele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Galaţi.

Pacienţii, cei mai afectaţi

Medicii de familie din judeţul Galaţi sunt însă în continuare nemulţumiţi de modul de funcţionare a sistemului cardului de sănătate, unii dintre ei întrebându-se deja cât va trece până ce platforma se va bloca din nou. 254 de medici de familie sunt în relaţii contractuale cu CJAS Galaţi.

"Încă de luni dimineaţă, noi am dat reţete şi bilete în regim normal, chiar dacă în sistem offline. Am stat apoi noaptea, pe la orele 22,00-23,00, să încărcăm în sistem serviciile date astfel. Spun din nou faptul că nu este normal ce se întâmplă. La cât a costat proiectul cardului de sănătate (în jur de 20 de milioane de euro - n.r.), nu contează că majoritatea banilor au fost obţinuţi din fonduri europene, sistemul de mentenanţă ar fi trebuit să funcţioneze mult mai bine. De suferit avem şi noi, medicii de familie, dar cei mai afectaţi sunt tocmai pacienţii. De multe ori, reţetele pe care noi le eliberăm în sistem offline sunt refuzate la farmacii, iar omul nu îşi mai poate continua tratamentul. Vorbim despre bolnavi cronici, la care tratamentul este adesea continuu", a explicat dr. Dumitru Mărăşescu, şeful Patronatului Medicilor de Familie Galaţi.

Ce soluţii propun autorităţile

În unele spitale din ţară, pe parcursul perioadei în care sistemului cardului de sănătate a fost blocat, au fost internate doar urgenţele medicale. Potrivit reprezentanţilor Spitalului Clinic de Urgenţă "Sf. Andrei", cea mai mare unitate sanitară din judeţul Galaţi, blocarea platformei nu a dus la o astfel de situaţie, internările şi externările fiind făcute la fel ca în mod normal.

Nefuncţionarea sistemului cardului de sănătate timp de trei zile a dus şi la o reacţie din partea lui Vlad Voiculescu, ministrul Sănătăţii. „Dacă nu putem repara sistemul informatic, atunci nu o să rămână toată ţara blocată, o să găsim alte metode. Sunt în contact permanent cu preşedintele CNAS, cunosc problema, avem un grup de lucru care se ocupă de asta. Ce facem în acest moment este să ne uităm la posibile soluţii şi aceste posibile soluţii cuprind atât o soluţie informatică, cât şi o soluţie care nu ţine de sistemul informatic, dacă nu suntem în stare să îl reparăm pe ăsta destul de curând", a explicat ministrul.

Aţi întâmpinat probleme? Faceţi-le cunoscute!

În cazul în care nefuncţionarea sistemului cardului de sănătate v-a făcut să întâmpinaţi probleme, fie la medicul de familie, la farmacie sau la spital, vă rugăm să ne aduceţi la cunoştinţă aceste situaţii, la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau direct la sediul redacţiei.

Citit 1638 ori Ultima modificare Joi, 13 Octombrie 2016 17:50

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.