Transportatorii AVERTIZEAZĂ că vor MĂRI TARIFELE la marfă şi pasageri

Transportatorii AVERTIZEAZĂ că vor MĂRI TARIFELE la marfă şi pasageri
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a solicitat, joi, 1 februarie 2018, Guvernului să elimine supraacciza la carburanţi, "pentru a proteja industria de transport şi, implicit, populaţia", avertizând că, în caz contrar, vor creşte tarifele de transport atât la marfă, cât şi la pasageri.

"UNTRR atrage atenţia că firmele de transport rutier vor fi nevoite să crească tarifele de transport marfă cu 20 la sută, cu efecte directe şi imediate în preţurile la raft ale produselor de strictă necesitate, şi similar tarifele de transport persoane, ca urmare a creşterii costurilor cu carburantul, după majorarea accizei şi a lipsei unei scheme de rambursare a acesteia", se arată într-un comunicat al Uniunii Transportatorilor.

În prezent, preţul motorinei este mai mare cu cel puţin un leu/litru faţă de luna august 2017, ultima lună înainte de majorarea accizei la carburanţi. Faţă de finalul lunii august 2017, preţul barilului de petrol a crescut cu 40 la sută, de la 50 la 70 dolari/baril, iar moneda naţională s-a depreciat faţă de euro cu 1,5 la sută (preţurile produselor finite obţinute din petrol se calculează în euro).

"La toate aceste creşteri se adaugă şi majorarea cu peste 21 la sută a accizei la motorină, în 15 septembrie şi 1 octombrie 2017, de la 1518,04 lei/1.000 litri la 1838,04 lei/1.000 litri, impactul accizei şi TVA în preţul carburantului la pompă fiind în acest moment de 50 la sută. Rata anuală a inflaţiei a urcat în luna decembrie 2017 la 3,32 la sută, în condiţiile în care, în luna august 2017, rata anuală a inflaţiei a fost de numai 1,2 la sută", menţionează UNTRR.

Majorarea accizei la carburanţi a avut ca impact, între altele, scăderea consumului şi migrarea alimentărilor cu combustibil de către transportatorii români care fac curse în Europa în alte state membre, cum ar fi Ungaria şi Austria, unde preţul motorinei este mai atractiv, având în vedere existenţa unui sistem de recuperare a accizei şi a TVA foarte bine reglementat de către autorităţile acestor state. La acestea se adaugă diminuarea vânzărilor de carburant pe teritoriul României, ca urmare a migrării volumelor aprovizionate de către transportatori din alte state care tranzitează România şi care preferă să alimenteze acum în ţările vecine, Bulgaria şi Ungaria, unde preţul carburantului este mai mic.

Efectele majorării accizei prin migrarea alimentărilor în ţările vecine şi scăderea încasărilor din acciză în România se confirmă prin scăderea volumelor vândute la pompă, în beneficiul Ungariei şi Austriei, care au cost mai mic pentru transportatori şi condiţii la procedurile fiscale net superioare.

Citit 1208 ori Ultima modificare Vineri, 02 Februarie 2018 01:04

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.