Necesitatea investițiilor în infrastructura de transport

Necesitatea investițiilor în infrastructura de transport
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

România trebuie să finalizeze autostrăzile, liniile de cale ferată de mare viteză, aceste mari proiecte de infrastructură fiind eligibile în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), a afirmat luni Siegfried Mureşan, deputat în Parlamentul European, în cadrul unei conferinţe de presă organizată online de Biroul PE în România.

"Trebuie să folosim banii exact acolo unde România are nevoie. Sigur că vrem modernizare, vrem să investim banii în proiecte care creează o economie cât mai curată, cât mai digitalizată, dar trebuie să ştim şi care sunt deficitele României: în primul rând infrastructura. Ştim foarte exact că, pentru orice investitor, o investiţie în România este mai ieftină datorită costului mai mic cu forţa de muncă în raport cu alte state membre ale Uniunii Europene, dar este mai scumpă, pe de altă parte, din cauza costului mai mare de transport", a afirmat Siegfried Mureşan, la conferinţa de presă cu tema ''Mecanismul de redresare şi rezilienţă''.

Totodată, acesta a subliniat că "nu există o listă de excluziune, nu există investiţii care să nu poată să fie finanţate din start", dar toate proiectele trebuie depuse şi trebuie să înceapă până cel târziu la 31 decembrie 2023 și să fie încheiate până la 31 decembrie 2026. "Dacă la 31 decembrie 2026 nu am încheiat o investiţie pentru care am primit banii, atunci va trebui să dăm banii înapoi. Nu doar că va trebui să finalizăm investiţia din alte surse, ci va trebui să dăm banii înapoi", a mai spus Siegfried Mureşan.

Parlamentul European a votat forma finală a Mecanismului de redresare şi rezilienţă, conceput pentru a ajuta ţările UE să facă faţă efectelor pandemiei de COVID-19, în valoare de 672,5 miliarde euro.

Citit 688 ori Ultima modificare Luni, 15 Februarie 2021 17:17

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.