Infrastructura feroviară din România este mult sub standarde

Infrastructura feroviară din România este mult sub standarde
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Infrastructura feroviară din România este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructură propriu-zisă, care să permită viteze mai mari ale trenurilor, fie că vorbim de material rulant, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

El a precizat că incendiul care s-a produs la locomotiva unui tren de marfă pe raza localităţii Brazi, încărcat cu azotat de amoniu, este unul regretabil, dar "nu e nici primul şi din păcate nu va fi nici ultimul incident de acest tip".

Ministrul a reamintit că locomotivele şi materialul rulant sunt învechite. "Toate acestea se schimbă cu investiţie, iar pe partea de investiţie AFER (Autoritatea Feroviară Română) are prevăzuţi bani prin care să cumpere material rulant nou, doar că dincolo de această achiziţie pe care o vor face cei de pe feroviar mai trebuie să şi circule pe linii modernizate, astfel încât atunci când ai material rulant nou să poată fi folosit la capacitate maximă. De aceea trebuie să se întâmple ambele lucruri: pe de o parte, modernizarea infrastructurii, pe de altă parte, achiziţia de material rulant", a spus oficialul de la Transporturi.

Întrebat dacă România are vreo şansă de a respecta obligaţia impusă de Comisia Europeană de a avea o viteză de 160 km/h pe calea ferată la trenurile de călători, ministrul a răspuns: "Vom avea, dacă vom face cele două componente de care aminteam mai devreme: pe de o parte dezvoltarea infrastructurii şi pe cealaltă parte, achiziţia de material rulant", a spus acesta.

În opinia sa, 2022 este un an crucial pentru că vor trebui lansate şi semnate foarte multe proiecte de execuţie, atât pe rutier, cât şi pe feroviar.

Citit 879 ori Ultima modificare Luni, 03 Ianuarie 2022 17:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.