Unii retaileri ar putea îngheța prețurile la produsele de bază

Unii retaileri ar putea îngheța prețurile la produsele de bază
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Anul 2022 a fost marcat de o inflație puternică, determinată de prețurile mari la energie și, bineînțeles, de războiul din Ucraina. În acest context, alimentele s-au scumpit foarte mult în România, iar aceste scumpiri par că se vor menține și în acest an.

Conform Economedia, retailerii văd anul 2023 în continuare cu creșteri de prețuri la materii prime, energie și logistică, ce vor duce ulterior la modificări de preț pe raftul magazinelor. "Cu siguranță vor exista în continuare fluctuații ale inflației, dar și creșteri de costuri pentru materiile prime, energie și logistică, ce vor produce modificări ale prețului de la raft. Atât timp cât prețurile la materie primă, energie și forță de munca vor crește, vom înregistra și creșteri de prețuri. Intensitatea inflației se va ameliora, dar o să rămână, în linie cu prognozele publice", spun reprezentanții Penny.

Reprezentanții Carrefour declară că încearcă să creeze un echilibru și să atenueze pe cât posibil efectele inflației pentru consumatorul final, acordând atenție întregului ecosistem: furnizori, producători și clienți. Prețurile furnizorilor și producătorilor variază constant pe parcursul anului, în funcție de schimbările de pe piață și de procesul de negociere. "Încercăm să protejăm cât mai mult posibil consumatorul final. Producătorii și furnizorii joacă, de asemenea, un rol vital în acest proces și analizăm fiecare situație de la caz la caz, deoarece sunt partenerii noștri strategici și avem, de asemenea, o abordare personalizată pentru furnizorii mai mici", a spus Julien Munch, CEO al Carrefour România.

Pe de altă parte, Florian Mateiță, fondatorul Obor21, prima cooperativă țărănească digitalizată, este de părere că prețurile au potențial să coboare puțin, dar nu se vor putea întoarce la nivelul anterior anului 2022.

Deja retailerii au început să ia măsuri de combatere a inflației, printre care dezvoltarea constantă a rețelei de furnizori sau fluxurile de aprovizionare inteligente.

În ceea ce privește înghețarea prețurilor, antreprenorul Florian Mateiță spune că este o măsură artificială și populistă, cât timp nu este dublată de măsuri manageriale de sporire a eficienței, iar marii retaileri au forța economică și juridică de a cere furnizorilor „înghețarea prețurilor” pe care apoi să o comunice consumatorilor. „Deja am înghețat și noi prețurile la 25 de articole de bază până în aprilie 2023, pentru a face achiziția de către clienți a acestor articole predictibile”, precizează și Michael Kaiser, manager al supermarketului online sezamo.ro.

Citit 451 ori Ultima modificare Joi, 05 Ianuarie 2023 18:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.