Chinezii vor lucra pe un lot al Centurii Capitalei

Chinezii vor lucra pe un lot al Centurii Capitalei
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

După aproape patru ani de la lansarea licitațiilor, China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) a câștigat și a semnat joi contractul de circa 81 de milioane de euro pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord (A0 Nord). Acesta are o lungime de 8,6 kilometri și asigură legătura între DN 2 (Afumați) și DN 3 (Cernica).

Pe traseul lotului 3 al A0 Nord vor fi construite șapte poduri și pasaje, dar și un nod rutier care va face legătura cu DN 2.

China Civil Engineering Construction Corporation va proiecta și executa cei 8,6 kilometri ai A0 contra sumei de 397.996.117,63 lei, fără TVA. Termenul contractului este de 30 de luni, din care 12 luni sunt destinate perioadei de proiectare și 18 luni perioadei de execuție a lucrărilor, după emiterea ordinului de începere. Perioada garanției va fi de 10 ani.

Licitațiile pentru loturile din A0 Nord au fost lansate încă din 2019, dar procedurile au trenat incredibil de mult pe două dintre loturi - unul fiind cel pentru care s-a semnat contractul în data de 16 martie 2023.

„Contractul semnat astăzi (joi - n.r.) de CNAIR are un istoric aparte”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta se referă practic la faptul că s-a ajuns la semnarea contractului cu o firmă din China, deși, în repetate rânduri, Compania de Autostrăzi a încercat să dea câștigători alți competitori la licitație și a evitat până în pânzele albe să semneze contractul cu firma chineză. „Au fost trei decizii ale instanței și șase ale CNSC prin care s-a dispus reevaluarea ofertelor după desemnarea de către CNAIR a câștigătorului acestui contract, în anul 2020. Aceste decizii au impus soluția semnării. Interesul public prevalează și vreau să circulăm pe A0 la cele mai înalte standarde”, a mai spus Grindeanu.

Altfel, pe autostrada de centură a Capitalei A0 (circa 101 kilometri) sunt în prezent în curs de execuție circa 71 de kilometri, din care 52 pe partea de sud. În afară de lotul 3, contractat acum cu chinezii de la CCECC, loturile adiacente, 2 și 4, sunt contractate către constructorul român UMB. Dacă pe lotul 4 încă nici acum nu a început execuția, pe lotul 2 s-au turat toate motoarele, s-a început lucrul în vara lui 2022 și sunt șanse mari să se finalizeze măcar parțial (între DN 1 și A3) încă din acest an. Pe lotul 1, conform hotnews.ro, se derulează o altă epopee, unde Compania de Drumuri nu reușește să semneze contractul nici după patru ani de la lansarea licitației.

Citit 484 ori Ultima modificare Joi, 16 Martie 2023 16:28

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.