Începând de sâmbătă, ofiţerii de stare civilă din mii de localităţi au putut înregistra exclusiv în format digital şi „evenimentul de viață «căsătorie»”, a anunţat Ministerul de Interne
Din 18 aprilie acest an, ofițerii de stare civilă au putut înregistra nașterile și decesele exclusiv în format digital în 334 de localități din țară, după ce alte cinci municipii reședință de județ s-au interconectat la sistemul IT pentru emiterea actelor de stare civilă. Până pe 23 august 2024, platforma a devenit accesibilă pentru locuitorii a 2.445 de localităţi (municipii reședință de județ, municipii, orașe și comune).
Cetățenii din aceste localități pot cere eliberarea certificatelor de naștere și deces în format electronic, dar pentru asta trebuie să vină la ghișeu. Deocamdată, cetățenii trebuie să vină la ghișeu și să lase ofițerului de stare civilă și e-mailul, pentru că "extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă se realizează etapizat".
MAI spune că cei interesați trebuie să aducă toate documentele inclusiv pentru a depune solicitarea de eliberare a actelor în format digital. Le vor primi în maximum trei săptămâni, dacă cererea este făcută în țară, sau între două și șase luni, dacă e făcută în străinătate.
Volumul digitalizării documentelor este unul mare, 68,5 milioane de acte de stare au fost trecute în variantă digitală. Acestea cuprind informații din ultimii 100 de ani, mai exact începând din ianuarie 1921.