Autoritățile au semnat contractul pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania, după aproape 21 de ani de la debutul proiectului, potrivit unui anunț făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Contractul are o valoare de 6,62 miliarde de lei și reprezintă cel mai scump proiect de infrastructură rutieră încheiat vreodată în România.
Segmentul vizat are o lungime totală de 41 de kilometri și va fi realizat de o asociere de antreprenori turci, într-un termen de 78 de luni - 18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție.
Tronsonul de autostradă Poarta Sălajului - Nușfalău este împărțit în două secțiuni: Poarta Sălajului - Zalău (15,14 km), care include Tunelul Meseș; Zalău - Nușfalău (25,86 km). Contractul prevede inclusiv construirea Tunelului Meseș, care, cu o lungime de 2,89 kilometri, va fi cel mai lung tunel rutier din România.
Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și presupune construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime cumulată de 13 kilometri.